וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזון שאתם זורקים לזבל הרבה לפני הזמן - והדרך הנכונה לשמור עליו

8.7.2017 / 6:05

יש מוצרי מזון שכולנו נוהגים לזרוק בכמויות גדולות הרבה לפני שפג תוקפם - והגיע הזמן לשים לזה סוף. הנה הדרך הנכונה לשמור על טריותם ולמחזר אותם

מפת ביזבוז האוכל העולמית/Food and Agriculture Organization of the United Nations

בסרטון – קמפיין של האו"ם נגד ביזבוז אוכל

מיותר לציין שאנחנו זורקים לזבל הרבה מאוד אוכל, שאת רובו ניתן להקפיא ולהשתמש בו במועד מאוחר יותר. אתר הקמפיין הבריטי "לאהוב אוכל. לשנוא בזבוז" מנה מספר מזון שמשקי בית זורקים הרבה לפני זמנם. מומחי מכון Good Housekeeping שיתפו טיפים לשמירת טריותם ושימוש חוזר בהם - דבר שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף וחשוב מכך - להביא לצמצום משמעותי בבזבוז מיותר של אוכל. רשמו לעצמכם:

בננות

בננות משחימות הן לא רקובות. ניתן להשתמש בהן גם כשהן חומות לאפיית עוגות ואפילו כבסיס לגלידה או מילקשייק. פשוט חיתכו את הבננות לפרוסות והכניסו אותן למקפיא עד השימוש.

חלב

גם את החלב ניתן ואף רצוי להקפיא. אם נותר לכם הרבה חלב ותאריך התפוגה שלו קרוב, הכניסו אותו למקפיא. לחלופין, תוכלו לשפוך את החלב למגש קוביות הקרח ולהשתמש בקוביות לקפה הבא שתכינו לעצמכם. שימו לב שבניגוד למבנה המקרר, פחות מומלץ לשמור את החלב בדלת שלו - כי החלק הכי חם במקרר הוא ממש שם.

משקאות תוססים

הדרך הטובה ביותר למחזר משקאות תוססים היא לחזור לילדות. זוכרים איך היינו שופכים מיץ לתבניות ויוצרים ממנו ארטיקים? בדיוק כך. מי שלא מעוניין בארטיק, יכול להשתמש במיצים ישנים ופירות רכים להכנת שייק מעולה בבלנדר.

לחם

אין בזבוז נורא ומיותר מזה. אז נכון שהוא מפתח עובש בקלות כשהוא על השיש והופך למעופש כשהוא במקרר - אבל אל תוותרו עליו כל כך מהר. הקפיאו לחם! לחם קפוא שהופשר יכול להפוך לטוסט מעולה. אם אתם בכל זאת רוצים לשמור על טריותו מחוץ למקרר, כדאי לכם לקנות לחם שלם ולא פרוס כי הוא מחזיק ליותר זמן. רק שימו לב שאם זמנו להקפאה הגיע - פרסו אותו קודם ורק אחר כך הכניסו למקרר.

עוגות

מי זה האיש שזורק עוגות לפח ואיך זה שהוא מסתובב חופשי עדיין? עוגות ניתנות להקפאה, ממש כמו הלחם. גם במקרה שלהן, יש להקפיא אותן פרוסות כדי לוודא שטעמן לא ייהרס.

עוף

עוף ניתן להקפאה והוא אף שומר על טריותו במקפיא בין 4 עד ל-6 חודשים. ניתן להשתמש בשאריות ולהרתיח את העצמות עבור רטבים, מרקים ותבשילים.

עם העוף הקפוא אפשר להכין צלי עוף טנדורי עם ירקות מבושלים

תבשילים ביתיים

עם בתבשילים עסקינן, גם הם מוצאים עצמם מהר מאוד בזבל. לא חבל להשקיע זמן רב בהכנת תבשיל שנועד לארוחה אחת? במקום זה, הכינו כמות גדולה יותר והקפיאו את השאריות לימים קשים.

תפוחי אדמה וצ'יפס

נותרו לכם יותר מדי תפוחי אדמה בארון ואתם יודעים שלא תזדקקו להם בתקופה הקרובה? בשלו ומעכו אותם, כי מחית של תפוחי אדמה מוקפאת טוב יותר מתפוחי אדמה שלמים. מומלץ גם לבשל את תפוחי האדמה חלקית לפני שאתם מכניסים אותם למקפיא, כדי שבפעם הבאה שתרצו להשתמש בהם תוכלו לבשל לעצמכם מהר יותר תפוחי אדמה צלויים. בנוגע לצ'יפס, קנוי או עשוי בבית, גם הוא מומלץ להקפאה ומתאים יופי כמנצ'יס של חצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully