וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות יקב Carm

12.7.2017 / 17:20

אבי אפרתי מתענג על יינות יקב Carm מפורטוגל, שמלאים באיכות, אופי וייחוד ומומלצים למי שמחפשים לצאת מהקופסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על גבול ספרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע בטעימה שבעה יינות מיקב Carm, פורטוגל. היקב שייך למשפחת רובורדו מדיירה ושמו הוא בעצם ראשי תיבות: Casa Agricola Roboredo Madeira. בנוסף לגפנים מהן מייצרת המשפחה יין מגדלים בקארם גם זיתים לייצור שמן ומייצרים חומץ, דבש, שקדים ועוד. היקב שוכן באזור דואורו סופריור (Duoro Superiore) שבצפון מזרח פורטוגל, קרוב לגבול עם ספרד.

כמקובל ביינות פורטוגזיים טובים, גם יינות קארם מלאי אופי וייחוד. כתמיד עם תעשיית היין של פורטוגל, השומרת על צניעות, מקדם התמורה לכסף גבוה מאד. רוב יינות הטעימה הנוכחית מספקים תמורה מצוינת לכסף, חלקם אף נדירה.
חלק מהיינות נגישים מאד, וגם לוגמים מנוסים פחות יכולים ליהנות מהם. אחרים מיועדים ללוגמים מנוסים יותר, שמחפשים פחות את הפרי ויותר את היובש, המינרליות והחמיצות. גם קו המתאר הסגנוני של היינות נמתח לפי יסוד זה: היינות הפירותיים והמוחצנים יותר מייצגים התכתבות בין עולם ישן לחדש. האחרים מעידים על נאמנות לעשייה מסורתית, שמקדשת את מאפייני הטרואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין שבע היינות ספר כותב שורות אלו לא פחות מארבעה פייבוריטים: "קארם, רוזה 2015" הקיצי, הזול והנהדר; "קארם, רביגאטו 2015" – לבן יבש זני מהמקסימים שיש, המספק תמורה לא פחות מפנומנאלית ל-95 שקלים; "קארם, רזרבה, אדום 2013", אדום מענג שנותן עודף ממאה שקל; ו"קארם, מרהי דה לורד 2011", שאדומים מקבילי איכות מארצות אחרות היו עולים קרוב לכפול ממנו. גם היינות האחרים ראויים בדרכם. יותר ממומלץ למי שמחפש יינות קצת אחרים עם מקדם value for money גבוה.

את יינות Carm אפשר להשיג ב"וויין דיפו", "יינות וטעמים" ובחנות היבואן "פורטו" – 0503100744

לחיים!

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
1. Carm, Rose 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Carm, Rose 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 100% טוריגה נסיונל מדואורו סופריור. צבע ורוד עז. באף פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 12.6% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: רוזה פשוט אבל מהמם עם יובש טוב ומינרליות חד משמעית וחומציות מהממת. אפטרטייסט עם מרירות עדינה, על סף המליחות. מעטים יינות הבסיס המספקים איכויות כאלו בתמחור כזה. עונג קיצי אמיתי, שחשוב ללגום בטמפרטורה קרה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: רוזה דרום אירופאי במיטבו.

2. Carm, white 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס קודגה, רביגאטו ו-ויזיניו מדואורו סופריור. צבע זהוב חיוור. באף שפע פרי (טרופיים והדרים). גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף.

דבר המבקר: האף פירותי במיוחד, מפתה ואפילו חנפני. כמעט כמו יין אוסטרלי או ניו זילנדי. נדמה שעל הפרק יין שכולו מתק. החיך מפתיע במיוחד עם יובש טוב, תחושת ניקיון וצחות, חומצה שמאזנת היטב פרי ונימה מינרלית מעודנת ומרומזת. מקדם גסטרונומי נאה ביותר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: לבן בסיס איכותי ונעים מאד.

3. Carm, Reserva, white 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס קודגה דה לריניו, רביגאטו ו-ויזיניו מדואורו DOC. 50% מהיין שהה במיכלי פלדת אל חלד ו-50% בחביות עץ אלון צרפתי שמונה חודשים. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף בינוני. 12.2% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות וצדפות.

דבר המבקר: רמת המורכבות עולה ומרגישים גם בנוכחות העץ, אף אם זו מאופקת, נשלטת. יין אלגנטי, מאוזן היטב, שאין בו את העוצמה המינרלית או את החמיצות הדומיננטית, שעשויים להרתיע לוגמים מנוסים פחות. יין נעים וידידותי, מתאים מאד להיכרות עם הזנים הלבנים הפורטוגזיים ללוגמים מנוסים פחות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: אלגנטי, מעודן, מאוזן וראוי.

4. Carm, Rabigato 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% רביגאטו מהדואורו .DOC ללא עץ. צבע זהוב נוטה לענברי. באף הדרים ומינרליות. גוף בינוני-מלא. 12.1% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

דבר המבקר: חומצי, מינרלי, יבש, חד ומדויק. רביגאטו זני מצוין ממש, לבעלי חיך מנוסה שלא מסתפקים בפירותיות נעימה ומחפשים אופי ועומק. בן לוויה מושלם למיטב הצדפות (אוייסטרים), לפילה חזיר ואפילו לעגל. תענוג גדול שמחירו יחסית לאיכויותיו גובל במגוחך.

במילה אחת: נהדר!

5. Carm, red 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס 30% טינטה רוריז, 30% טוריגה פרנקה ו-40% טוריגה נסיונל מדואורו סופריור. 50% מהיין התיישן במיכלי פלדת אל חלד ו-50% בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אודם-סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים (וניל). גוף קל. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 74 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, בשרים קרים, אוכל בתיבול ים תיכוני. פיצה. פסטה ברוטבי שמן זית.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

דבר המבקר: מלא בפרי, מעט מתיקות, נוכחות ברורה ומוחצנת לעץ. זה לא יין פורטוגזי ים תיכוני מאופק ורזה. צריך לשתות אותו קר, עדיף מקורר ממש, משמפניירה עם קרח.

בחמש מילים: אדום לא יומרני וסימפטי לקיץ.

6. Carm, Reserva, red 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס 50% טוריגה נסיונל, 25% טוריגה פרנקה, 20% טינטה רוריז ו-5% טינטה פרנצ'יסקה מדואורו סופריור. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, 70% מהן צרפתיות (225 ליטר) ו-30% אמריקאיות (500 ליטר). צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.4% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

דבר המבקר: פרי מצוין, מאוזן היטב, ממדי עומק ברורים והמון רכות רבת קסם. יין אלגנטי ולא שתלטני, שאיכויותיו רק מתחילות להתגלות. פוטנציאל ההתיישנות שלו בן 7-9 שנים מהיום. תמורה נהדרת לכסף.

בעשר מילים: אדום מלא אופי, שיסחוב היטב כל ארוחה, עם עודף ממאה.

7. Carm, Maria de Lourdes 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% טוריגה נסיונל ו-30% טוריגה פרנקה מהדואורו DOC. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום בשל, תבלינים. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 220 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: מבט באחוזי האלכוהול של היין הזה עלול להרתיע. ביינות עם 15 אחוזי אלכוהול אנחנו רגילים לקבל כאן ריבה מתוקה, מקורמלת מאין כמותה, להבדיל מיין. בטעימה עיוורת הייתי מנחש שאחוזי האלכוהול ביין הזה נעים סביב 13, לכל היותר 13.5. זה אומר שאין בו עומס, אין בו מתיקות יתרה והוא הרמוני, רענן, אינטגרטיבי, אלגנטי, מרובה רבדים ומקסים. ביינות יוקרה נוהג המדור לדלג על סעיף התמורה לכסף. כך גם עשיתי הפעם אבל 220 שקלים הם מעט כסף בשביל היין המרשים הזה. לא נעים לחשוב שמה שמקבלים בכסף הזה מתוצרת ישראל אלו יינות הדגל של כמה מהיקבים הגדולים שלנו, הבינוניים במקרה הטוב. צרפתי ברמה הזו יתומחר ב-150 שקלים נוספים לכל הפחות. פוטנציאל התיישנות בן 12-15 שנה (בתנאי אחסון ראויים).

בארבע מילים: יין יוקרה בתמחור שפוי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully