וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחתרת הבצק: ברדא - המאפייה החדשה של חיפה

18.7.2017 / 11:30

לחם שיפון רוסי ייחודי וקרואסון חיפאי אגדי הם רק חלק מהמתכונים הנדירים שסיפקה עד עכשיו מאפייה חיפאית מחתרתית לעולם. כעת, בעליה פותחים את מאפיית ברדא שתאפשר לכולם גישה לפחמימות הקסומות שלה

מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
לחמים עבודת יד/דניאל אדלר

בתפריט של מסעדת כולא בחיפה שנסגרה לפני כמה חודשים הופיע קינוח שנקרא הקרואסון של דניאל, מדובר היה בסנדביץ' קרואסון עם נוטלה, נוגט וגלידת אגוזי לוז של בוזה, בהחלט אחד הקינוחים הטובים שידעה חיפה. מעטים ידעו שהקרואסון הזה הגיע ממאפייה מחתרתית בשם ברדא, מתנורים שפעלו באישון לילה במעמקי הקרטל, מועדון שהפך לסמל האנדגראונד של חיפה ומקום שאיגד בתוכו אמנות ומוזיקה מחתרתיים. כאשר השתתקו הרמקולים ורחבת הריקודים התפנתה מבליינים ריח הלחם הטרי החל למלא את המקום.

מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
לחמי מחמצת מחתרתיים/דניאל אדלר

הקרואסון של דניאל שייך לדניאל אדלר, מוזיקאי ואחד השותפים בקרטל לשעבר, שבמשך תקופה ארוכה חילק את זמנו בין עמדת התקלוט ללישת הבצק. התשוקה של אדלר לאפייה השתלבה בזו של יאריק פטרנקו שהגיע לחיפה מסנט פטרסבורג, והביא איתו מתכוני אפייה מיוחדים ונדירים וביניהם לחם שיפון ייחודי שנקרא בורודינסקי.

עוד באותו נושא

מאפיית אלתרמן: השכונתית החדשה של הרצליה

לכתבה המלאה
מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
ועוד מגוון מאפים/דניאל אדלר

המתכון הזה התברר כהצלחה כאשר אדלר ופטרנקו החלו למכור את תוצרתם לבתי קפה מסעדות וחנויות כאשר כל הזמן הם מתפתחים ומוסיפים עוד סוגים של לחמים בעבודת יד בהשראת לחמים מצרפת, איטליה, רוסיה וישראל. הם ייצרו לחמי מחמצת, חיטה, כוסמין, שיפון, לחמניות מתוקות, בריושים, חלות, פוקצ'ות ועוד הרבה מאפים (טווח המחירים נע בין 10 ל-30 שקלים).

מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
אדלר ופטרנקו/דניאל אדלר

קהל הלקוחות החיפאי הלך וגדל והתעורר הצורך לעזור את המאפייה המאולתרת בקרטל ולעבור אל חלל גדול יותר בעיר התחתית. ביום חמישי הקרוב, 20 ביולי, תיפתח ברדא במתכונתה החדשה בלוקיישן החדש. הפעם לא יהיה זה רק מפעל, אלא מאפייה וחנות שבה יוכל הקהל הרחב לרכוש לחמים, דבר שלא התאפשר עד עכשיו. המקום ייפתח להרצה ביום חמישי בחלל עם חלונות שקופים ענקיים דרכם אפשר להשקיף על תהליך האפייה. החנות תפעל במתכונת הרצה, כרגע בלי מקומות ישיבה, אבל בהמשך כנראה שיהיו גם סנדביצ'ים וקפה, והמקום אפילו יהפוך להיות כשר.

ברדא, הנמל 6 חיפה, שעות הפעילות בתקופת ההרצה עוד לא ברורות אז כדאי להתקשר אל 050-7343130

מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
בהשראת רוסיה/דניאל אדלר
מאפיית ברדא. דניאל אדלר,
מאפיית ברדא/דניאל אדלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully