וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריחו: מסעדה חדשה מבית סנטה קתרינה

20.7.2017 / 12:54

השף תומר אגאי מסנטה קתרינה לא נח על זרי הדפנה. הערב תיפתח מסעדת יריחו ביפו בה הוא מבשל ביחד עם שף עידן פרץ מפופינה ובהמשך, יפתח מסעדה גם באמסטרדם

מסעדת יריחו. אנטולי מיכאלו,
מטבח שף מקומי ועונתי/אנטולי מיכאלו

מסעדת סנטה קתרינה היא אחת ההצלחות הקולינריות הגדולות של השנים האחרונות. בתחילת 2015 תומר אגאי עוד היה שף יחסית אנונימי, והמקום שפתח בשותפות עם אורי להב שיחק על הגבול שבין בר למסעדה עם תפריט משוחרר מהגדרות ומנות שמשלבות בין המקומי ועונתי למטבח שף. אגאי הגיע למקום אחרי עשור של בישול במסעדות שונות, חלקן מעוטרות בכוכבי מישלן, ולאחר שנתיים של עבודה אצל שף חיים כהן ביפו תל אביב, כשהאחרון דחף אותו לפתוח מקום משלו.

ההצלחה של סנטה קתרינה הובילה אל אגאי הרבה בקשות לייעוץ קולינרי ואל כולן הוא סירב, "זה תמיד מרגיש לי כאילו זה יוצא קצת עקום", הוא מספר, "אני מרגיש שזה כמעט תמיד נכשל, אני לא מתחבר לפרוייקטים כאלה". לאחרונה הגיעה אל אגאי בקשה לייעוץ שלה דווקא נענה בחיוב. השותפים יאיר יונס, יפתח קופמן ועוז גנון, מרכיבים קבוצה שבאמתחתה מקומות כמו איסמי סלמה ופיצה ראמה בתל אביב, חברו לאגאי ויחד הם פותחים מסעדה חדשה, יריחו, בשוק היווני ביפו. "הצענו להם שיתוף פעולה", הוא מספר, "לא ייעוץ חד צדדי אלא עבודה משותפת". יונס, קופמן וגנון הביאו איתם בחבילה את עידן פרץ, שף צעיר שהגיע הישר ממטבחו של אוריאל קמחי בפופינה. "פופינה זה אוקסימרון לסנטה קתרינה", אומר אגאי, "אין באמת הרבה קווים משיקים בין הבישול שלי למה שמתרחש בפופינה, ובכל זאת החיבור עם עידן היה מפרה לשני הצדדים, אל המנות האותנטיות שלי הוא נתן טאץ' מודרני, הוסיף אלמנטים מורכבים לדברים פשוטים והתוצאה מדהימה".

מסעדת יריחו. אנטולי מיכאלו,
טאץ' מודרני למנות אותנטיות/אנטולי מיכאלו

התפריט ביריחו מנגן באותן אוקטבות של סנטה קתרינה, מטבח שף שנותן את הבמה לחומרי גלם מצוינים, עונתיים ומקומיים. גולת הכותרת בתפריט, לדבריו של אגאי, היא לברק שלם מטוגן, המגיע בגרסה שמזכירה את הדגים השלמים בתאילנד שמפרקים בידיים ואוכלים בתוך עלה חסה עם רבטים, אבל בטעמים ערביים עם לימון כבוש ונענע, סלט מרוקאי והרבה עלים ירוקים (87 שקלים). כמו בסנטה קתרינה גם ביריחו יש טאבון עם המנות שעוברות שם כמו פיצה יפואית עם קרם כרובית, זיתי קלמטה וסרדינים (49 שקלים). אגאי מספר שלאחת המנות האהובות עליו, קרפצ'יו של פילה בקר עם איולי זעתר על לחם שום (44 שקלים) הוסיף פרץ צלפים מטוגנים ששידרגו את המנה. יש גם מנות פשוטות יותר כמו צלחת ירוקה של שומר, זוקיני ובמיה צלויים עם יוגורט כבשים ובזיליקום (36 שקלים) או מנה שנקראת כדור ים קרוע של מוסר נא עם פלפל חרף, בורגול, לימון כתוש ויוגורט נענע (44 שקלים).

עוד באותו נושא

הטרנד הבא: אוכל ואמנות

לכתבה המלאה
מסעדת יריחו. אנטולי מיכאלו,
אגאי ופרץ בפעולה. חיבור מפרה/אנטולי מיכאלו

יריחו ממוקמת בשוק היווני ביפו, במין חצי עיקול של הרחוב כך שיש מקומות ישיבה בחוץ ברחבה הקטנה. בתקופה הזו של השנה יש שם הרבה הופעות מוזיקה והאווירה ביפו פועלת בתיאום מושלם עם האוכל במסעדת יריחו. המסעדה נפתחת להרצה הערב, החל מהשעה 18:00.

בעוד מספר חודשים יקרום עור וגידים פרויקט נוסף של אגאי, הפעם מחוץ לישראל. הוא עתיד לפתוח מסעדה שתמוקם בתוך בית מלון באמסטרדם, מחוץ למרכז העיר, בה יגיש את האוכל הישראלי שלו.

יריחו, פנחס בן יאיר 4 יפו, 058-6666921, שעות פעילות א'-ש' מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully