וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקית נייר או תנור אפייה: טריקים שיגרמו לבננות להבשיל יותר מהר

27.7.2017 / 23:40

קניתם אשכול בננות ואתם רוצים לאכול, או לאפות איזו עוגה טובה, אבל הבננות עדיין לא בשלות? קבלו מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם להאיץ את התהליך וליהנות במהרה מפצצת האנרגיה הצהובה

הטרנד הבריאותי המפתיע: אכילת קליפה של בננה/מערכת וואלה! News

בסרטון: למה אנשים התחילו לאכול קליפות של בננות?

קניתם אשכול בננות, ואתם לא יכולים לחכות לרגע בו תגיעו הביתה ותיהנו מפצצת האנרגיה הצהובה, אבל אז אתם מגלים שהבננות עוד לא בשלות? התנאים בהם גדלות הבננות נועדו להבטיח להן חיים ארוכים, אבל מספר טריקים פשוטים יעזרו לכם לקצר את זמן ההמתנה ולהאיץ את תהליך ההבשלה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. הבשלת בננות בשקית

בננות מפרישות גז אתילין, הורמון שגורם להן להבשיל מהר יותר. אם תכניסו אותן לשקית נייר, הגז יצטבר מסביבן ויעזור לכם להאיץ את התהליך. חשוב לשים לב שהשקית לא מכילה חלקים שעשויים מחימר או שעווה, מכיוון שהחומרים הללו עשויים לספוג את האתילין ולמנוע ממנו להגיע לבננות. בנוסף, שימוש בשקית ניילון הוא פחות יעיל, מכיוון שהניילון חוסם כניסת חמצן לשקית, מה שעלול לפגום ביעילות הגז.

אגב, טריק השקית עובד גם על פירות אחרים, שניתן להוסיף לתוכה יחד עם הבננות. תוכלו להשתמש בתפוחים, אגסים, אפרסקים וגם באבוקדו וקיווי, שמפרישים גם הם את גז האתילין. על מנת שהטריק יעבוד בצורה היעילה ביותר, יש להוסיף לשקית את הפרי הבשל ביותר שיש לכם, או לחילופין יש לחתוך את הפירות וכך לעודד את הפרשת הגז. גם הוספה של ירקות עליים או ירקות שורש עשויה לעזור, אך לשם כך תצטרכו לחתוך אותם מספר רב של פעמים, מכיוון שכך מעודדים את הפרשת האתילין מהם.

עוד באותו נושא

הבלוגרית שאוכלת 51 בננות ביום מתוודה: ניתחתי חזה והתמכרתי לפורנו

לכתבה המלאה

כך תבשילו בננות בעזרת שקית נייר

חום הוא גורם חשוב בהאצת תהליך ההבשלה, והטמפרטורה האידיאלית לקבל הטעם והמרקם הרצויים היא 18-20 מעלות צלזיוס. יש לשמור את השקית באיזור חמים, למשל על המקרר או תנור האפייה. אם מזג האוויר יבש, יש לעזור לשמור על רמת הלחות של השקית. לשם כך ניתן להניח כוסות מים ליד שקית הבננות, אבל חשוב לשים לב שהמים לא נוגעים בבננות עצמן, כדי למנוע עובש. הבננות אמורות להבשיל תוך כ-48 שעות, אבל התהליך עשוי להימשך גם מספר ימים אם הן ממש ירוקות. כדאי לבדוק את השקית פעם או פעמיים ביום, מכיוון שהפירות שמונחים בה עם הבננות עשויים להירקב.

2. הבשלת בננות בתנור

ראשית, יש לחמם את התנור לטמפרטורה של 150 מעלות. אם אתם רוצים להימנע מהשחמת הבננות לגמרי, אפשר לכוון גם לרמה הנמוכה ביותר של התנור, בדרך כלל מדובר ב-77 מעלות. הניחו את הבננות בתבנית מרופדת בנייר אפייה, אך שימו לב שאתם משאירים מרווח ביניהן כדי לאפשר לחום להגיע לכל החלקים באופן שווה.

מבלי לפתוח את דלת התנור, צפו בבנות משחירות, ו-15 דקות לאחר שהכנסתם אותן תפתחו את התנור ותבדקו אם הן התרככו בעזרת דקירה עדינה עם כפית. אם גם אחרי 30 דקות הבננות לא רכות, אפשר להמשיך לאפות אותן במשך עשר דקות נוספות. אחרי שהוצאתם את הבננות מהתנור, יש לחכות שיתקררו מעט לפני שתוסיפו להן חומרים אחרים (למשל להכנת עוגת בננות). אם אתם מתכננים להשתמש בבננות במועד מאוחר יותר, תוכלו לשמור אותן במקרר ללא חשש שהטעם ייפגם.

כדי לקלף את הבננות, חיתכו בעזרת מספריים את ראש הבננה ואז תלחצו על התחתית על מנת לדחוף את הבננה מהקליפה. לחילופין, תוכלו לחתוך את קליפת הבננה לאורכה, ואז לשלוף את הבננה בלחיצה, או בעזרת כפית.

כך תבשילו בננות בעזרת תנור אפייה

  • עוד באותו נושא:
  • בננה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully