וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המוסד אורנה ואלה עומד במבחן הזמן?

במלאת 25 שנים למוסד השנקינאי, המדור ביקר במסעדת אורנה ואלה בתל אביב וגילה שהזמן שם כמו קפא מלכת. ומה לגבי לביבות הבטטה המיתולוגיות?

המסעדה של אורנה ואלה. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הזמן עצר מלכת/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

רקע

שעה: 12:30.

מיקום: שינקין 33 ת"א.

נעים להכיר: מסעדת אורנה ואלה נפתחה לפני 25 שנה ברחוב שינקין, כשהוא עוד נחשב למעוז התל אביביות, והמושג 'שנקינאות' ביטא את תמצית הקוליות. בהתחלה תפקד המקום כבית קפה ובהמשך הפך לביסטרו.

מאחורי הסירים: המסעדניות אורנה אגמון ואלה שיין פתחו את המקום בשנת 1992 ונותרו הבעלים עד היום.

מה הדיל ומה בתפריט: אין עסקיות צהריים, רק תפריט רגיל. התפריט מחולק לראשונות ועיקריות עם נטייה מובהקת לצמחונות עם שלל מנות קלילות וסלטים, ושתיים-שלוש מנות של דגים ובשר.

לכל ביקורות הצהריים של המועדון
למה תמיד מלא במסעדה הזאת?
זאת כנראה העסקית הטעימה ביקום

עיצוב, אווירה ושירות

כבר בדרך למסעדה מבינים שהרחוב עצמו השתנה, הוא כבר מזמן לא ציר מרכזי ועמוס באנשים, והבוהמה לא גרה כאן יותר. התהליכים שעברו על שינקין לא פסחו גם על החלל, שנראה, בטח בהשוואה למסעדות תל אביביות אחרות, כאילו קפא בזמן. השולחנות עדיין מכוסים במפות צחורות, והלובן הזה נוכח גם בקירות החשופים, כשקשה להתעלם מהתקרה המצהיבה והמתפוררת מעט ובתהליכי ההזדקנות של המבנה. בכלל, לעיצוב הקלאסי והנקי של המקום נדרש ריענון, כי הוא מייצר תחושה מעט מיושנת. כשלמשוואה מתווסף גם המחסור במוזיקה, סביב הארוחה נוצרת אווירה כבדה מאד.

למרות שהרחוב ריק כמעט לגמרי מאנשים, בפנים המסעדה דווקא הייתה מלאה, עם רוב כמעט מוחלט של קהל נשי. ארוחת צהריים בווייב של אימהות ובנות.

השירות נעים, מקצועי וענייני. הגזוז שהוגש בתחילה לא היה טעים ומיהרו להחליף לנו אותו בגזוז חדש. כך גם לגבי טיפול בהחלפה בתוספת למנה שלא הייתה לטעמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully