וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטעם של פעם: הפלאפל של הצפון

1.8.2017 / 7:05

עשרות שנים מגישים בפלאפל אמסלם בחצור הגלילית כדורים משובחים - המונה מגיע לבקר במוסד הפלאפל הצפוני ומתאהב בדוגריות של פעם

פלאפל אמסלם. קובי רובין
פלאפל אמסלם/קובי רובין

לפני מספר שבועות נסעתי לכיוון חצור הגלילית. לשאלתי אם יש משהו מעניין לאכול באזור, ענה החבר הטלפוני שמכיר היטב את המקום תשובה חדה כתער - פלאפל אמסלם. עד לביקור האחרון שלי שם, נהגתי להתברבר לא רחוק, בפקק התנועה של ראש פינה. מסתובב במעגלים מסביב לחנויות ומסעדות שהן או יקרות מדי או מוכרות סחורה מיותרת, בולע את הצפרדע בשביל חומוס אוסול המעולה. אבל, כאמור, אחרי הנסיעה האחרונה לחצור הגלילית, עד שלא יבוא לי לאכול חומוס, אני לא מתכוון לעצור בצומת ראש פינה שוב, בטח לא עד שיציעו משהו רלבנטי לאנשים שבאמת עובדים למחייתם. לעצור לאכול המבורגר א-לה שף, לא באמת פונה למסה הקריטית של הלקוחות על הכבישים.

ליד המרכז המסחרי, בנקודה קצת נסתרת, ממוקם הפלאפל של אמסלם. אין אחד בחצור הגלילית שלא ידע לתת לכם כיוון לפלאפליה הכי טובה באזור הזה של הצפון. המקום נפתח לפני קרוב לחמישים שנה על ידי סבא שלום, שהיה חזק באוכל, הייתה לו סטיקייה עוד במרוקו, אבל כאן למי היה כסף באותם ימים לבשר על האש? לכן הוא פתח את פלאפל אמסלם, בעשר אצבעות ובעמל רב. כל יום היה יוצר כדורים ומניח בתוך השמן הלוהט, אוסף פרוטות ומפרנס את המשפחה. אלה היו ימים קשים, חצור הגלילית לא בדיוק נמצאת במרכז המפה. שלום לא ויתר לעצמו וחינך את הילדים ללכת בדרכו, העביר את המקצוע לאבא יצחק ולנכד עופר שמשמר את המסורת. פלאפל אמסלם הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהנוף המקומי.

לכל הטורים של המונה טועם
מנה שהיא סגירת הפינה המושלמת
דווקא בקיץ - אוכל הודי

סלטים אצל פלאפל אמסלם. קובי רובין
ויש גם סלטים/קובי רובין

הגעתי דווקא בשעות היותר חלשות של היום, הזמנתי מנה של פלאפל מהביל שהכינו כמובן אחרי ההזמנה, על הדרך קיבלתי כדור טיפה יותר פושר שנשאר מהנגלה הקודמת. אל דאגה, הפלאפל המעולה לא ירד בטעמו למרות שלא היה רותח. מכירים את התחושה שמגיעים למקום עם כל כך הרבה אופי שאתם לא רוצים לעזוב אותו? לשבת בהנאה אל מול הרחוב, ולדבר עם אנשים בסוג של דוגריות אמיתית של פעם, אנשים אמיתיים עם מילים אמיתיות, שנותנים את התחושה שיש את כל הזמן שבעולם לדבר על הכל.

קיבלתי מנה דשנה וגדולה של פלאפל צהבהב מהביל (15 שקלים בלבד), מתובל בכבדות, לא מלוח מדי. הכדורים עצמם לא גדולים במיוחד ופריכים. בר הסלטים מתוקתק ונקי, יש סלט כרוב מוחמץ עם גזר, הפתעה נעימה ביותר, קצוץ דק דק, נותן סיבוב מעניין של טריות, עליו לימון מוחמץ של לחץ דם גבוה וזיתים קטנטנים, הזיתים והלימון כמובן ביתיים. כאן החיוך שלי כבר נגע באוזניים, אם הגעתם עד לצפון, אל תשכחו לעצור בחצור הגלילית.

פלאפל אמסלם. יצחק שמיר 19 חצור הגלילית. 04-6930694. שעות פתיחה: א'-ה' 08:30-20:30 ו' 08:00-13:30. כשר למהדרין

עוד באותו נושא

סביח סומך: המנה שלימדה את המונה לא להסתכל בקנקן

לכתבה המלאה
פלאפל אמסלם. קובי רובין
פלאפל אמסלם/קובי רובין
סלטים אצל פלאפל אמסלם. קובי רובין
סלטים אצל פלאפל אמסלם/קובי רובין
פלאפל אמסלם. קובי רובין
פלאפל אמסלם/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully