וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוזי ביתי: פינוקי שוקולד, נוגט ואגוזי לוז

השבוע מתפעלת מירב שיינר את הילדים בחגיגה של שחיתות הכוללת חטיפי אגוזי ביתיים שמורכבים משוקולד, אגוזי לוז ונוגט

חיתוכיות שוקולד נוגט  עם אגוזי לוז. דרור עינב
חיתוכיות שוקולד נוגט עם אגוזי לוז/דרור עינב

עולם הקונדיטוריה הוא למעשה מעבדה קולינרית מרתקת ומהפנטת ביותר בה קורים קסמים. קסם כזה בדיוק מספקת החלביצה או בשמה המפתה יותר 'נוגט'. הממתק המענג, שהגיח כבר לפני למעלה מאלף שנה והתפשט ברחבי העולם כולו, נחשב עד היום לאחד מן הנפוצים והפופולריים ביותר בזכות מרקמו ושילוב הטעמים הממכר שבו.

מי מכם, שיבחרו להכין בסופ"ש הקרוב את המתכון הבא, יגלה שכימיה במטבח זה דבר מרתק. אותו קסם קורה כאן במפגש לוהט בין סלילי החלבון לסוכרים הרותחים ויחד הם מסתחררים ומייצרים בסוף את אותו מרקם רך ואלסטי שמייחד את הנוגט. בדומה לחטיף האגוזי החלטתי הפעם להוסיף חטא על פשע ולשדך לו שכבה יפה וחובקת של שוקולד מריר, שגם מאזן קצת את המתיקות. דיאטטי זה לא, מפנק מאד, זה כן.

עוד מתכונים לחופש הגדול ללא אפייה
ביס שוקולד בוטנים
עוגת קוקוס-שוקו ללא אפייה
מקלוני עוגיות יפניים

חיתוכיות שוקולד נוגט  עם אגוזי לוז. דרור עינב
חיתוכיות שוקולד נוגט עם אגוזי לוז/דרור עינב

מצרכים:

כמות: לתבנית חד פעמית בגודל 20x20 ס"מ

400 גרם שוקולד מריר 60-70% מוצקי קקאו
100 גרם (5 כפות) דבש
40 גרם (2 כפות) גלוקוז
100 גרם (1/2 כוס) סוכר רגיל / דמררה
2 חלבוני ביצים בגודל בינוני
200 גרם אגוזי לוז טבעיים בקליפתם

sheen-shitof

עוד באותו נושא

עוגת טופי תמר מג'הול של משק עפאים

סוגת

אופן ההכנה:

1. מניחים את אגוזי הלוז בתבנית בשכבה אחת וקולים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות כ-10 דקות. כדאי מדי פעם לערבב ולסובב את התבנית. מוציאים מהתנור, מעבירים את האגוזים על גבי מגבת ומגלגלים על מנת לשחרר את הקליפות.

2. השוקולד: ממיסים את השוקולד בבאן מארי ומערבבים מדי פעם. כשהוא נמס ומבריק מניחים בצד לדקה. מרפדים את התבנית החד פעמית בנייר אפיה כך ששוליו יבלטו החוצה ויוצקים מעל מחצית מכמות השוקולד. מניחים את התבנית והיתרה בצד.

3. הכנת הנוגט: בקערת מיקסר מקציפים את החלבונים במהירות בינונית עד לקבלת קצף רך אך יציב.

4. ממיסים על אש בינונית את הסוכר, הדבש והגלוקוז בתוך סיר. כאשר כל אלו נמסו לגמרי מערבבים קלות וממשיכים לבשל כ-5-7 דקות עד שמתחילות להיווצר בועות גדולות, שבהמשך יתכווצו ויסתדרו. בשלב זה רק מנענעים את הסיר ולא מערבבים, עד טמפ' של 150 מעלות. אם אין מדחום, נוטלים טיפה מהקלחת עם כף ומניחים על משטח העבודה (לא עץ), ממתינים כחצי דקה ובודקים: העיסה צריכה להימתח ולא להינתק במהירות.

5. מחברים בין התערובות: מפעילים את המיקסר שוב על מהירות בינונית. בעוד החלבונים ממשיכים בהקצפה יוצקים בזהירות רבה את הנוזל הרותח ומתחילים להבחין במרקם עבה ואלסטי המתהווה לאיטו. התערובת מוכנה כשהיא מסמיכה, תופחת ויציבה. שופכים פנימה את אגוזי הלוז הקלויים ומערבבים במהירות.

6. ההרכבה: יוצקים את התערובת על גבי שכבת השוקולד ומנענעים מצד לצד. דופקים את התבנית על גבי משטח העבודה על מנת לשחרר בועות. לאחר דקה מניחים נייר פרגמנט רטוב מעל ומיישרים מעט (לא חובה). מניחים בצד למספר דקות עד שמתחיל להיווצר קרום ואז שופכים את יתרת השוקולד המומס מעל.

7. מניחים כ-30 דקות בטמפ' החדר, מכסים ומכניסים למקרר. כשרוצים מוציאים, חותכים ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully