וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס העם: מצקת שכולה אושר

22.8.2017 / 7:15

המונה מוצא חומוס מדהים בחומוס העם בתל אביב, כזה שתרצו ממנו עוד ועוד. עכשיו רק צריך שישקיעו שם בפרטים הקטנים, כי בינתיים במחלקת התוספות מפשלים ובגדול

חומוס העם. קובי רובין
חומוס העם/קובי רובין

לפני כמה ימים הסעתי תל אביבי לשעבר שגר בטעות, לדבריו, בנס ציונה. בשבילו תל אביב היא העיר הכי יפה בארץ והוא תמיד יסתכל עליה בערגה. הרבה אנשים יוצאים ממנה עקב חוסר ברירה כלכלית, העיר העברית הראשונה שמצליחה להמציא את עצמה מחדש כמלון דירות מרוקן למדי. כולם אוהבים את תל אביב, אבל בתור נהג מונית ותושב העיר, תל אביב יותר מתנהגת כמו מלווה בריבית שלא באמת מכיר ולא רוצה להכיר את הצרכנים שלו וממש לא אכפת לו מהם.

דווקא בגלל זה, אני תמיד שמח במיוחד למצוא מקומות מוצלחים ומשתלמים בעיר. כמו החומוסיה הקטנה והצנועה למראה שגיליתי, בצד הלא ממש מרכזי של תל אביב - על רחוב נחלת יצחק. חלפתי על פני המקום לפני שבועיים וגיליתי את חומוס העם, חייב להודות שהמראה של המקום תפס אותי חזק ולכן החלטתי לתת למקום סיכוי. עד היום לא הצלחתי למצוא דבר אחד מספיק מעניין לאכול באחד מאותם מרכזי קניות חדשים שממלאים את ת"א, בשבילי אין על עסקים קטנים, הם מהווים את לבה הפועם של העיר הגדולה.

לכל הטורים של המונה טועם
קבב ביתי מושלם
הפלאפל של הצפון

חומוס העם. קובי רובין
חומוס העם/קובי רובין

בשביל ללכת לאכול בחומוס העם, צריך למצוא חנייה באזור, לא משימה פשוטה בכלל, אין חנייה. רוב הלקוחות מאז הפתיחה הם מהאזור, מדובר בחומוס חדש אבל בבסיסו יש לו פוטנציאל להיות מקום ביתי אמיתי ללקוחות חוזרים.

שווה להגיע לאכול, אם אתם חובבי החומוס הקליל והמדויק, כמוני, זה המקום בשבילכם. לא מדובר בחומוס חם, ההפך, חומוס טרי שמוגש קר. מתי בפעם האחרונה אכלתם חומוס קר בצלחת? כל כמה דקות הוא מגיע ישר מהמטבח. הבחור עם המצקת הכי מאושרת בעולם מילא את הצלחת מערום מכובד של החומוס, הוא נמזג אל תוך הצלחת עם הרבה כבוד, לא נוזלי בכלל, מסביב הרבה שמן זית מעולה באמת, עם הצבע הנכון, גם הביצה הקשה לא הכזיבה ובושלה במדויק. שילוב אגדי של חומוס קר וביצה חמה, הללויה, עד כאן הכל היה מעולה, הלוואי שלא ישתנה.

עכשיו מתחילה הירידה: באמצע הצלחת מערום גרגירים שלא בושלו מספיק וחבל, הם היו קשים למחצה, וזה החלק הפחות מאכזב, זה המשיך עם הפול הכי גרוע שאכלתי, לא צריך להגיש אותו אף פעם לאף אחד. הייתי לוקח את הספק של הפול המדובר ונותן לו לאכול בעצמו צלחת ממנו, בזמן שבעלי המקום מכים את ראשו עם מגש בצורה חופשית. הוא סיפק לחומוס פול גדול שלא מתאים לפול של מנה חומוס, איך יודעים? לא טחנו אותו כאן מספיק טוב, אז נתקלתי בו בתוך המחית של הפול כבודדים שלא ניתנים ללעיסה, זה נראה כמו בוץ, עם ריח דומה. רציתי לשחרר חצי ברכה לאוויר.

עוד באותו נושא

באגט חביתת ירק כמו של אימא

לכתבה המלאה
חומוס העם. קובי רובין
חומוס העם/קובי רובין

אז ככה, תחליפו את הספק של החומוס והפול, תשימו לב לכל פרט לפני ההגשה, כמו בחיים עצמם, אין בעיות קטנות, כל הבעיות הן גדולות, כל פרט חשוב, תחממו את הגרגירים, אפילו אם תגישו אותם על הצד כמחית, זה יתקבל יותר באהבה מגרגירים פושרים. בלי תירוצים בבקשה, חומוס מעולה אתם יודעים לעשות. בסוף הארוחה הפול והגרגירים ברובם ננטשו בצלחת, ביקשתי רק תוספת של חומוס נקי, קצת שמן זית ופטרוזיליה וקיבלתי באהבה, מילוי נוסף, צמד מילים שאהוב עליי במיוחד. חזרתי לשבת עם המזלג הכי שמח בעולם והמשכתי ללקק את החומוס הכי טוב בצד הזה של תל אביב, מינוס התוספות (25 שקלים).


חומוס העם. נחלת יצחק 28 תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-17:30 ו' 10:00-15:00. כשר למהדרין

חומוס העם. קובי רובין
חומוס העם/קובי רובין
חומוס העם. קובי רובין
חומוס העם/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully