וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'חנון על ספידים: מסעדת שוק חדשה ומרגשת נפתחה ברחובות

27.9.2017 / 12:55

שלושה דורות של אוכל תימני מוגשים במסעדת יאמן סטריט החדשה והחלוצית, שמעוררת לחיים את שוק רחובות. בתפריט אוכל תימני מסורתי כמו ג'חנון ומרק רגל לצד פיוז'ן עצבני כמו לזניה מעלי סבאייה, איולי חילבה ועוד שפע מטעמים

לזניה תימנית מסבאייה במסעדת יאמן סטריט. אסף אמברם,
לזניה מבצק ג'חנון/אסף אמברם

עם השנים הרבה מאכלים עדתיים נכחדים, ולא תמיד הידע והטכניקות עוברים הלאה לדור הבא. הרבה מנות נעלמות בחלוף הזמן או משנות את צורתן. מקום חדש שהוקם בשוק ברחובות מבקש לגשר על פערי הדורות ולהציע אוכל תימני מסורתי בגרסאות עדכניות. יאמן סטריט היא מסעדת שוק המאגדת בתוכה מאכלים תימניים ישראליים של שלושה דורות במשפחה אחת.


מסעדות נוספות באזור ששוה לבדוק:
פרה פרה, מסעדת בשרים ואטליז בגדרה
אברטו, מסעדת שף פסטורלית בגדרה גם היא

סלט ירקות ובורגול במסעדת יאמן סטריט. אסף אמברם,
סלט בורגול/אסף אמברם

החלק הראשון של התפריט מתמקד במומחיותה של הסבתא התימניה שהביאה מתימן מגוון מאכלים שנדרש לעשות בהם שינויים בהתאם להיצע שהיה בארץ ולזמינות חומרי הגלם.

החלק השני בתפריט מתמקד במטבח של אמא, שלמדה מסבתא את כל הסודות אבל שיפרה והתאימה אותם לאורח החיים של המשפחה הישראלית שהקימה. והחלק השלישי בתפריט הוא המתכונים של הילדים, שאכלו במטבח התימני של סבתא ואמא כל חייהם אבל טיילו בעולם, נפתחו לתרבויות אחרות ועשו מהכל פיוז'ן עדתי עצבני ושילובים מגניבים.

עוד באותו נושא

סופלקי: מסעדה חדשה בחוף ימה של נתניה

לכתבה המלאה
פלאפל לוביה במסעדת יאמן סטריט. אסף אמברם,
פלאפל לוביה/אסף אמברם

התפריט היומי המתחלף של יאמן סטריט נפתח בהמלצה להתחיל את הארוחה בצלוחית עלי גרגיר מרירים ולחוח עם סחוג מארבעה סוגים של פלפל סודני ופלפל שאטה או את האופציה העדינה יותר של סחוג עדני ירוק וחריף פחות אבל עם הרבה עשבי תיבול. אחר כך מתחלק התפריט לשלוש רובריקות כאמור, סבתא, אמא וילדים. סבתא מציעה את מאכלי הבצק המסורתיים והמוכרים מהמטבח התימני כמו ג'חנון ומלאווח (19 שקלים) ומרקים תימניים המבושלים על פתיליות כמו מרק רגל (48 שקלים) או מרק עוף (45 שקלים) מוגשים עם לחם שחור אחיד או סאלוף.

התפריט של אמא כבר יותר מגוון ובנוי ממנות פחות מוכרות כמו פלאפל לוביה בפיתה או בלחוח (15-21 שקלים); שקשוקאוויה- שקשוקה חריפה עם בשר מהפתילייה מוגשת עם סלט ערבי קטן ולחם אחיד (43 שקלים); לזניה סבאייה עשויה מדפי בצק סבאייה המזכיר ג'חנון עם בשר עגל ורוטב עגבניות; טביח קריית עקרון סטייל עם ירקות צלויים בתיבול יאמן סטריט על בורגול חם בתיבול חוואייג' (43 שקלים) ועוד.

סביח על מלוואח במסעדת יאמן סטריט. אסף אמברס,
סביח על מלוואח/אסף אמברס

הילדים מציאים בתפריט את המנות הקלילות והמגניבות ביותר כמו סליידר קובנייה- 2 קובניות בשרניות בתוספת בשר שאוויה וסלט עלאווי, מנה שאפשר גם להזמין טבעונית (38 שקלים); צנעארייס- הגרסה התימנית לעראייס: שתי שכבות לחוח ממולא בבשר עגל טחון שנצלים יחד בתנור אבן (44 שקלים) ויש גם טאבולה תימני, מנת חומוס קלאסית ואפילו בורקס מבצק ג'חנון ממולא פולנטה ועוד. יש מיונז סחוג ואיולי חילבה אם לא השתכנעתם עד עכשיו. יש קובנות מתוקות בתפקיד הקינוחים וגם קצת עראק בתפריט ואפילו עלי גת למי שאכל הכל יפה מהצלחת. תימן במיטבה.

יאמן סטריט הוא ניסיון ראשון להביא אוכל מעניין לשוק ברחובות שמתפקד בעיקר כשוק של פירות וירקות, אולי חוץ מדוכן פלאפל ותיק. המסעדה גדולה יחסית, כ-50 מקומות ישיבה כשברקע אווירת שוק מגניבה. יאמן סטריט הם הראשונים שמהמרים על השוק ברחובות כלוקיישן שמתאים למסעדה והם מעמידים רף די גבוה בשביל חלוצים.

יאמן סטריט, בילו 60 רחובות, 054-6644678. שעות פעילות א'-ה' 11:00-23:00, ו' 11:00-15:00, ש' שעה אחרי צאת השבת. כשר

מרק במסעדת יאמן סטריט. אסף אמברם,
מרק תימני/אסף אמברם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully