וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים של אהובה אלפרון לשולחן חגיגי

אהובה אלפרון

8.10.2017 / 8:43

רוצים להרים ארוחה מפוארת באמת לסוכות, כזאת שתסחט מחמאות מהאושפיזין? לבשלנית אהובה אלפרון יש כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את ארוחת החג להפקת השנה

עורכת: נועה לוי, צילום: עידו שחם

מדי יום ביומו מתמלא מטבחה של הבשלנית אהובה אלפרון בשלל בישולים. כאימא לשבעה ילדים וסבתא לשישה נכדים, ארוחות שישי וארוחות החג המתקיימות בביתה כוללות סועדים רבים סביב השולחן. אלפרון פתחה עבורנו שולחן חגיגי עמוס כל טוב לימי חג הסוכות. החל מתבשיל מח ורגלי טלה, דרך פסטלים ממולאים בכבד אווז, לחם שום מושקע ועוד. את רוב המנות הכינה אלפרון תוך שעות ספורות במטבחה הקטן. לאלפרון חצי מליון עוקבים בפייסבוק שבולעים בשקיקה את הלייבים שהיא מעבירה ממטבח בביתה, במסגרתם היא מעניקה מתכונים ולרוב גם שרה ורוקדת תוך כדי. היא נוהגת להציג את מאכליה ותבשיליה ומודה כי לא ציפתה שעמוד הפייסבוק יצבור כל כך הרבה עוקבים. "אני מקבלת אינסוף פידבקים ברחוב", היא מספרת בהתרגשות. אלפרון משמשת השנה כעורכת אורחת בסוכה של וואלה אוכל וביקשה להעניק לגולשים כמה טיפים לאופן שבו מרימים ארוחה מפוארת באמת אך גם ביתית ומזמינה.

שולחן החג של אהובה אלפרון. דרור עינב
שולחן החג של אהובה. לא להשאיר פינה ריקה/דרור עינב

הטיפים של אהובה

* אני אוהבת הכל בגדול. אל תשאירו פינה ריקה בשולחן. מכינים הרבה סלטים ומנות ראשונות, ודואגים שיהיה מגוון גם בעיקריות, כדי שלכולם יהיה מה לאכול. שניים מילדי הם טבעונים ואני תמיד דואגת שלמעט הסלטים, תהיה להם לפחות מנה עיקרית אחת אם לא יותר.

* גם אם מכינים הרבה מנות ומניחים אותן כבר על השולחן, שומרים בצד מנה עיקרית מרשימה ומפתה במיוחד, כזו שמוגשת על צלחת מרכזית גדולה ושתסחט מחמאות מהאורחים ואת אפקט ה'וואו' המתבקש.

* סדר במטבח=סדר בראש לגבי המשך תכנון הארוחה. תמיד תקפידו לשמור על אזור העבודה במטבח שלכם נקי. ברגע שסיימתם להכין מנה מסוימת, מנקים ושוטפים את כל הכלים לפני שממשיכים הלאה.

* אני מבשלת כמויות מדי יום ולכן המזווה והמקרר תמיד מתפקעים בכמויות של סוכר, קמח, תבניות רבות של ביצים ועוד. מומלץ תמיד להשלים מראש חוסרים של מוצרי מזווה בסיסיים, ושתמיד תהיה אקסטרה חבילה של מלח, פירורי לחם או כל דבר אחר, כדי שלא תצטרכו להתעסק בהשלמות במהלך הבישולים.

* עובדים בצורה מסודרת ומתכננים כל מנה קדימה: מוציאים את המרכיבים על משטח העבודה ומפשירים את מה שצריך יום קודם, כדי שיהיה נוח להתחיל ולעבוד מיד. אם עובדים עם בצקים מוכנים, חשוב להקפיד להפשיר אותם לפי ההוראות. ברגע שיש סדר תופתעו כמה קל לתקתק את הארוחה.

* חימום. גם אם מכינים את רוב הדברים ביום עצמו, לקראת הגעת האורחים האוכל מתקרר. אני אוהבת שמחממים הכל בתנור או על אש קטנה על הכיריים.

* חשוב לטחון את התבלינים לפני השימוש, למקסימום טעם וטריות באוכל. תבלין טרי ישדרג את טעמה של כל מנה, גם אם היא מאד פשוטה לכאורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שולחן עוגיות וקינוחים של אהובה אלפרון. דרור עינב
שולחן הקינוחים לסוכה של אהובה אלפרון/דרור עינב

טיפים מתוקים

* אפשר להכין מתוקים יום - יומיים לפני הארוחה כדי להקל על ההכנות.

* לסוכה כדאי להכין סוגים שונים של עוגיות, כדי שיהיה מגוון רחב מצד אחד שירשים את האורחים, וגם כדי להקל עליכם; לרוב עוגיות הן בגדר קינוח שמחזיק יפה מעמד ואפשר להגיש במשך כמה ימים.

* כדי לרענן את מראה העוגיות מוסיפים להן דבש לפני ההגשה או מפדרים באבקת סוכר. אפשר גם להחליף את המנז'טים בחדשים למראה רענן.

* חימום עוגות. עוגות עם שקדים ואגוזים שהכנתם מראש - כדאי לתת חימום קל לפני ההגשה, כך הן יהיו טעימות יותר.

אל תתיאשו

* להרים ארוחה טובה זה עניין של נסיון. אני התחלתי לבשל מקופסאות שימורים, אבל תראו אותי 30 שנה אחרי.

אהובה אלפרון. דרור עינב
אהובה אלפרון/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully