וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס בנס ציונה: המאפה שסחרר את המונה

17.10.2017 / 7:40

במקום הכי לא צפוי בנס ציונה מסתתרת המאפייה של שמוליק, שמגישה מאפה שמרים מסחרר וחמאתי, במחיר מצחיק של 6 שקלים בלבד

מאפה קינמון. קובי רובין
מאפה שמרים וקינמון בשמוליק פטיסרי/קובי רובין

מה שתפס אותי אצל שמוליק היה המיקום ההזוי. בדרך לתחנת הרכבת בחלק של ראשון לציון, בזווית העין זיהיתי את השלט הקטן, קונדיטוריה שמסתתרת בחלק הנמוך של הרחוב, אחרי הפנייה. דווקא כאן פותחים חנות? האמת שתמיד הערכתי עקשנים שהולכים נגד הזרם, אלה פותחים מקום רק כשהם יודעים מה הם עושים. עניין אותי לראות על מה מתעקש הבחור שפתח את המקום, שמוליק שמו (לפי השלט). המקום היה נקי ומבריק כמו בית מרקחת אמיתי, כל כלי הונח במקמו, מקום כלבבי. כזה שמלא בכל טוב שכל-כך אסור לאכול, ואם כן, אז רק בכמות מדודה וקטנה.

שמוליק החליט לפתוח קונדיטוריה על הצד הלא נכון של הרחוב. הוא עוד לא הבין שהוא הולך להפוך לבית קפה בקרוב, לא יעזור לו שום דבר. עם מאפים קטנים ומעולים כאלה ועוגות יפהפיות שמסתכלות עלייך מהמקרר, הלקוחות בעצמם ירצו להתנחל שם ולנשנש עוגה לצד כוס קפה.

לכל הטורים של המונה טועם
סמבוסק עיראקי ברמת גן
המונה זועם: פלאפל במחיר מופקע

מאפה קינמון במאפייה של שמוליק. קובי רובין
מיקום של עקשנים. המאפייה של שמוליק/קובי רובין

אף פעם לא אפיתי עוגה, רק למשמע ההוראות אני מתחיל להשתעמם. כל שלב חייב להתבצע בדיוק מבהיל, אם פספסת שלב זה נהרס ואי אפשר להחזיר את הגלגל, צריך להתחיל הכל מהתחלה. אוהבי אפייה ועוגות מתגאים בעצמם, ובצדק, כי כל אופה עוגות יכול לבשל אם ירצה, לא כל בשלן ידע להכין עוגות, זה ידע נרכש עם חוקיות נפרדת של עקשנים בלבד.

שמוליק הגיש לי מאפה שבלול קינמון טרי שעולה 6 שקלים בלבד. לזה לא הייתי מוכן, חשבתי שהחוויה תסתכם בטעימה נחמדה ותו לא, ההפתעה המסחררת שציפתה לי העבירה בי צמרמורת. לא נתחיל להיות גסים, אבל הייתה צמרמורת עינוגים מסוימת שחלפה לה בגוף. שמוליק מכין את המאפה המגולגל שלו עם כל כך הרבה חמאה רכה מלווה את הקינמון בליטוף מענג של החך, כל נגיסה מעלה את מפלס החמאה וההנאה בתוך הגוף. שמוליק הסתכל עליי בהנאה, "זה בדיוק מה שאתה צריך להרגיש, ככה בדיוק תכננתי את המאפה הזה", אמר לי. שאלתי את שמוליק לגבי מכונת הקפה, אבל הוא הודיע שפתח את המקום רק לפני חצי שנה ולכן עוד לא נכנס להרפתקה של בית קפה. הלוואי ששמוליק יתחיל ומהר קו של מאפים וקפה, הטעם של המאפה של שמוליק נחקק אצלי לתמיד, אני חייב כבר לחזור לאזור לחדש את הזכרון.

שמוליק פטיסרי. יקינתון 6 נס ציונה. 08-6559865. שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-19:00 ו' 07:30-16:00

עוד באותו נושא

עונג שבת בבוקר: הג'חנון שמקיים את כל ההבטחות

לכתבה המלאה

העוגות של שמוליק

המאפייה של שמוליק. קובי רובין
בתוך המאפייה של שמוליק/קובי רובין

ועוד עוגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully