וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנותרות: 14 מסעדות היוקרה של ישראל

11.11.2017 / 8:56

באיזו מסעדה חוגגים יום הולדת, אירוסין או יום בלתי נשכח? לאן להביא מבקרים מחו"ל לשופוני? אחרי סגירה של מסעדות יוקרה רבות בשנים האחרונות, אלה 14 המסעדות הכי מרשימות שיש לנו נכון לעכשיו

מול ים. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
מנה במול ים. מי יחליף אותה?/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

רשימת מסעדות היוקרה בישראל לפני חמש שנים, הייתה מציגה תמונה שונה בתכלית מהיום. מסעדות כמו כתית (מאיר אדוני), רפאל (רפי כהן), ארקדיה (עזרא קדם) ומול ים (שלום מחרובסקי), שכיכבו ברשימות הללו במשך שנים ארוכות, נסגרו. איש לא ממהר לפתוח מסעדות כאלה כרגע, ואין טוב ממבחן התוצאה כדי להוכיח שמדובר בתקופה של שינוי מהותי במסעדנות המקומית. לכן כשמדברים על מסעדות יוקרה בישראל 2017, הקריטריונים משתנים. לא מדובר בהכרח במסעדות הכי יקרות או עם מפות לבנות ובקושי תמצאו במסעדות שברשימה גינוני מישלן מוקפדים. ועדיין, לפניכם רשימת המסעדות שמעניקות חוויה ייחודית ויוקרתית. אז גיזרו ושימרו, אלה המסעדות שרוב הישראלים יגיעו אליהן לאירועים מיוחדים לחוויה חושית חד פעמית שלא תישכח במהרה.

מסה

מנות סילבסטר במסעדת מסה של אביב משה. דרור עינב
מנה במסעדת מסה/דרור עינב

מסה נפתחה בשנת 2005 על ידי השף אביב משה ושותפו איציק המל. ב-12 השנים שחלפו מאז התברגה כאחת מהמסעדות היציבות ביותר בישראל שמגישות מטבח עילי ומשלבות מטבחים ישראלים עם טאץ' של מאמא ישראלית.

מה אוכלים: כבד אווז ולרונה לימון; ריזוטו פירות ים, ציר זעפרן וקרם סרטנים כחולים; צלעות טלה, סיגר שווארמה, חמאת זעפרן וניוקי ועוד.

פינת הנגישות: עסקית צהריים הכוללת לחם ומטבלים, חליטת השף, ראשונה ועיקרית במחירים של 89 שקלים/ 128 שקלים.

מסה. הארבעה 19, רחוב הארבעה, תל אביב. 03-6399199. לא כשר

עוד באותו נושא

סוף עידן המפות הלבנות?

לכתבה המלאה

קלואליס

קלואליס קרפצ'יו. בר שריר,
קרפצ'יו במסעדת קלואליס/בר שריר

המסעדה של השף ויקטור גלוגר, שנפתחה בשנת 2001, הייתה במשך שנים אבן שואבת לכל בכירי ההון-שילטון. בשנים האחרונות נפתחה גם אחות כשרה למסעדה ובקרוב היא תעתיק את מיקומה בגרסה מחודשת למלון דן בתל אביב.

מה אוכלים: קראב קייק ברוטב צ'יפוטלה עם סלט קיסר (82 שקלים); בלוטין סי בס ממולא בדוקסל וז'וליין ירקות שורש ברוטב שמנת וציר דגים, מוגש עם ירקות (165 שקלים); פאייה אנדלוסית בניחוח זעפרן ספרדי עם קוקי סאן ז'אק, שרימפס, קלמרי סגול ומולים (195 שקלים).

פינת הנגישות: עסקית הכוללת מלפפונים חמוצים תוצרת בית, זיתים סורים, לחם וחמאה, ראשונה ועיקרית (132/152 שקלים).

קלואליס. אבא הילל 16, רמת גן. 03-5759060. לא כשר

טופולופומפו

דלעת טאמילית בשבעה תבלינים, מסעדת טופולופומפו של שף אבי קונפורטי. באדיבות מסעדת "טופולופומפו,
מנת דלעת טאמילית בטופולופומפו/באדיבות מסעדת "טופולופומפו

מיליוני שקלים הושקעו בעיצוב המסעדה הזאת, שסוגרת ארבע שנים ומייצרת אווירת חו"ל. כאן נוהגים לסעוד אנשי עסקים רבים, כמו גם מבקרים רמי מעלה מחו"ל, שמגיעים לטעום מהמנות המקוריות והאקזוטיות של השף אבי קונפורטי.

מה אוכלים: ביף סשימי - פילה בקר, פטריות זהב, חומץ פונגוס שחור וגבינת פנר מיושנת (73 שקלים), דוראד באלינזי - בומבו תבלינים ירוקים ומיץ הדרי קלמנסי (135 שקלים), לוק לאק קמבודי - נתחי בשר לבן, קרמל ליים שחור, שום, צ'ילי אדום, מלח ונענע טרייה (128 שקלים).

פינת הנגישות: במסגרת עסקית הצהריים מוצעת צלחת קטנה, צלחת גדולה ובחירה בין חליטה קרה / בקבוק מים חיים/ לימונדת אשכוליות במחיר הצלחת הגדולה (78-125 שקלים).

טופולופומפו. הסוללים 14, תל אביב. 03-6910691. לא כשר

יאקימונו

ארוחת טעימות ביאקימונו. מיטל סלומון, מערכת וואלה! NEWS
מנות מתוך ארוחת הטעימות של יאקימונו/מערכת וואלה! NEWS, מיטל סלומון

כשמדברים על חומרי הגלם הכי איכותיים שיש, דגים טריים באמת וסושי אותנטי, מדברים על יאקימונו. וסושי איכותי באמת הוא כמובן לא עניין זול, אבל שווה כל שקל. העיצוב במסעדה הוותיקה סולידי ומושקע והקהל הוא בעיקר הלקוחות הקבועים ששומרים נאמנות.

מה אוכלים: רולים במחירים שנעים בין 45-95 שקלים ומנות יפניות כמו מאגורו פפר - פרוסות טונה צרובה ופרוסות לימון ברוטב מפולפל (95 שקלים), קוד שחור במרינדה על מיסו עשוי בגריל בליווי אטריות שעועית (175 שקלים).

פינת הנגישות: יש עסקיות צהריים הכוללת מרק, מתאבן, עיקרית ותוספת ( 70-98 שקלים) וגם עסקית ערב המיועדת לזוג, הכוללת 11 מנות חלוקה, ללא קינוח (185 שקלים לסועד בארוחה זוגית).

יאקימונו. רוטשילד 19, תל אביב. 03-5175171 . לא כשר

טוטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניוקי ערמונים של טוטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסעדה של השף ירון שלו עברה כמה גלגולים וטלטלות בשנים האחרונות ועדיין מצליחה לשמור על האופי הייחודי והאווירה הסקסית והקהל (המבוסס), ממשיך להצביע ברגליים. יש פה מנות מתוחכמות לצד מנות נגישות יותר והתפריט מרבה לפרגן ליצרני בוטיק מקומיים לצד ייבוא של חומרי גלם ממיטב היצרנים בצרפת.

מה אוכלים: טורטליני זנב של טוטו; פילה לוקוס; ניוקי ערמונים; פסטה פיצ'י ורוטב עגבניות סיציליאני; פסטה רחבה וראגו עגל חלב.

פינת הנגישות: עסקית ההצהריים כוללת לחם ומטבלים, ראשונה ועיקרית במחיר של 125 שקלים.

טוטו. ברקוביץ' 4, תל אביב. 03-693-5151. לא כשר

דיינינגס

דיינינגס. אנטולי מיכאלו, ספק 500
מנה במסעדת דיינינגס/ספק 500, אנטולי מיכאלו

דיינינגס האסיאתית ממוקמת על הגג של מלון הבוטיק היוקרתי דה נורמן. המסעדה מהווה מעין סניף של מסעדה לונדונית בעלת שם זהה (שדורגה בטיים אאוט לונדון כאחת מחמש מסעדות הסושי הטובות בעיר). העיצוב, האווירה והתפריט מעניקים תחושה של קפיצה קטנה לחו"ל.

מה אוכלים: מבחר סושי במחירים שונים, קוד שחור במרינדת שום וצ'ילי (165 שקלים ל-150 גרם), לובסטר בטמפורה (98/178 שקלים לחצי/מנה שלמה) וישנם גם מסלולי טעימות, הכוללים שבע מנות (280-430 למסלול).

פינת הנגישות: במקביל לתפריט הרגיל יש ארוחת טעימות בת 6 מנות בעלות קבועה של 285 שקלים לסועד, ובין השעות 18:00-20:00 בימים א'-ה', מוצע תפריט קליל יותר.

דיינינגס. נחמני 25, תל אביב. 03-5435444. לא כשר

טאיזו

כיסוני דמפלינגס בטאיזו. איליה מלניקוב,
כיסוני דמפלינגס בטאיזו/איליה מלניקוב

מאז נפתחה מסעדת טאיזו הפכה לאחת מהמסעדות הנחשבות בישראל. היא מפלרטטת בחוכמה עם עיצוב מרשים ונגיש בו זמנית של מנות מוקפדות ממטבחו של יובל בן נריה. בטאיזו מתמקדים במטבח הפאן אסיאתי ומרבים לשלב רכיבים אקזוטיים באופן יצירתי.

בתפריט: סשימי טונה אדומה (78 שקלים), תמנון עם ארטישוק סיני, לבנה, שאלוטס וצ'יפס שום (94 שקלים), שיפוד שוק טלה (142 שקלים).

פינת הנגישות: עסקית צהריים – מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית (76-156 שקלים). כמו כן המסעדה מציעה דיל בשבת בצהריים, ארוחה בת 3 מנות במחיר 145 שקלים.


טאיזו. דרך מנחם בגין 23, תל אביב יפו. 03-522-5005. לא כשר

יפו תל אביב

ביקורת יפו תל אביב. דרור עינב
קינוח במסעדת יפו תל אביב/דרור עינב

המסעדה של השף חיים כהן נפתחה בנובמבר 2011, ומאז הפכה לחלק בלתי נפרד מהמסעדנות המקומית. העיצוב נעים ומדויק, והמנות מעניקות טעימה משולבת של מטבח עילי ישראלי-ים תיכוני, לצד טאץ' ביתי, עם חומרי גלם מהמעולים שיש בשוק, אוכל מדויק ושירות ללא דופי.

מה אוכלים: טורטליני גבינות, רוטב חמאת עיזים ויין לבן (66 שקלים), ניוקי סרטנים, כרישה צלויה בטאבון, חמאה חומה ופירורי חלה מתובלים (92 שקלים), פסטה פירות ים טריים, חמאת עגבניות ופטרוזיליה (140 שקלים) ועוד.

פינת הנגישות: עסקית של ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר העיקרית המוגשת במהלך כל ימי השבוע, כאשר בשישי-שבת היא לא כוללת שתייה (89-184 שקלים).

יפו תל אביב. רחוב יגאל אלון 96, תל אביב. 03-6249249. לא כשר

פרונטו

פרונטו. תמוז רחמן,
מנות בפרונטו/תמוז רחמן

המסעדה האיטלקית היא הוותיקה ביותר ברשימה, וסוגרת קרוב ל-30 שנות פעילות. אולם רק בשנים האחרונות היא הפכה למסעדה של מטבח עילי מוקפד. זאת, הודות לשף דייויד פרנקל שהיטיב לשלב בין קלאסי ומודרני.

מה אוכלים: ויטלו טונאטו צלי עגל חלב, קרם טונה אדומה ופרחי צלפים (69 שקלים) ניוקי בחמאה חומה קייל, צנוברים, פטריות שימג'י וקרם פרש (52/88 שקלים), פיצ'י עבודת יד ופירות ים (138 שקלים).

פינת הנגישות: עסקית הכוללת מנה ראשונה, עיקרית וקפה במחיר המנה העיקרית (78-138 שקלים) ויש גם בראנץ' שישי.

פרונטו. רחוב הרצל 4, פינת אחד העם, תל אביב. 03-566-0915. לא כשר

שגב ארט

מנה מהמסעדה #SEGEVART של שגב משה. אנטולי מיכאלו,
מנה בשגבארט/אנטולי מיכאלו

לשף שגב משה יש כמה וכמה סוגי מסעדות, אבל הדובדבן שבקצפת היא מסעדת הגורמה שגב ארט בהרצליה. תפריט המסעדה אקלקטי ומאגד בתוכו את מיטב מטבחי העולם, כאשר צורת ההגשה של המנות יצירתית ומפתיעה ומהווה חלק מהותי בחוויה.

מה אוכלים: קוביות פטה כבד, קרם מנדרינה, קרם תפוח עץ, קרם קסיס ובריוש קינמון (75 שקלים), פטוצ'יני, סינטה, ציר עגל מעודן ופטריות פורצ'יני (89 שקלים), לברק שלם, סוכר דקלים, בוטנים, קוקוס, סלט סום טאם (108 שקלים) ועוד.

פינת הנגישות: ארוחה עסקית כוללת מבחר לחמי הבית, ראשונה, מנת ביניים ועיקרית לבחירה אישית (135 שקלים, בשבת וחגים מחיר הארוחה 155 שקלים).

שגב ארט. שנקר 16 הרצליה. 077-4142025. לא כשר

בלו סקיי

בלו סקיי.
נוף מרהיב. הגג של מסעדת בלו סקיי בלילה

אחרי שסגר את כתית והעביר חלק נרחב מהפעילות שלו לניו יורק ומסעדת נור שלו, נותרו מסעדות בלו סקיי ולומינה כנציגות הרשמיות של מאיר אדוני בישראל. בלו סקיי היא החלבית מבין שתי המסעדות של השף האהוב והיותה מסעדת גג עם נוף מרהיב הופך אותה לסוס מנצח.

מה אוכלים: קובנייה ים (99 שקלים), טונה אנדולסית (115 שקלים), קרפצ'יו חציל "נור סטייל" (91 שקלים), סופלקי ים בניחוחות אתונה (123 שקלים), ועוד.

פינת הנגישות: בימי שישי מוגש בראנץ' ובו שלל מנות למרכז השולחן לצד הארוחה סלסלת לחמים ומטבלים (135 שקלים).

בלו סקיי. קומה 15, מלון קרלטון , רחוב אליעזר פרי, חוף תל אביב. 03-5201830. כשר

לה רג'אנס

לה רג'אנס. יורם אשהיים, ספק 500
מנה במסעדת לה רג'אנס/ספק 500, יורם אשהיים

הרחק מתחת לרדאר פועלת לה מסעדת לה רג'אנס במלון המלך דוד בירושלים. באחת מהמסעדות היקרות בעיר, מבית היוצר של השף דודו ביטון יש אפילו רב מלצרים. עצם העובדה שהתפריט באתר המסעדה מנוסח בעברית, אנגלית ורוסית, מבהירה היטב מי קהל היעד.

מה אוכלים: שקדי עגל בגריל פחמים, עשבי תיבול, תפוחי אדמה מדורה (75 שקלים), בר ים כבוש ומבושל, איולי חזרת (88 שקלים), נתח אנטרקוט, רוטב יין אדום (170 שקלים), קרוקט טלה, קרם ארטישוק ירושלמי, חסה בגריל (95 שקלים).

פינת הנגישות: אין תפריט נוסף מעבר לתפריט הרגיל.

לה רג'אנס. רחוב קינג דייויד 3, ירושלים. 02-6208795. כשר

רופטופ ממילא

מסעדת רופטופ במלון ממילא בירושלים. דן פרץ,
הגג של מסעדת רופטופ במלון ממילא/דן פרץ

על גג מלון ממילא שקיבל לא מעט תארים עולמיים כאחד המלונות הטובים בעולם, נמצאת מסעדת רופטופ. המסעדה, בניצוחו של השף קובי בכר, משקיפה לחומות העיר העתיקה בירושלים ומציעה מנות קלאסיות מוקפדות ואווירה ירושלמית.

מה אוכלים: בריק פטריות ותרד תורכי עם איולי כמהין וביצת עין (66 שקלים) עוף אורגני - צזיקי, סלקים ולפת צלויים שומר קונפי, שום שחור, סלט גזרים וזרעי כמון (92 שקלים), סלמון צרוב במרינדת הדרים על ירקות (130 שקלים).

פינת הנגישות: בשבת מוגש תפריט קר, ובהתאמה זול משמעותית עם מנות בטווח שבין 45-72 שקלים.

מסעדת רופטופ במלון ממילא. שלמה המלך 11, ירושלים. 02-548-2230. כשר

אנג'ליקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סשימי במסעדת אנג'ליקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת גריל ירושלמית כשרה, המתמקדת במטבח הים תיכוני. המסעדה של שף ארז מרגי ומרכוס גרשקוביץ תחגוג בשנה הקרובה עשור להיסוודה, ומצליחה לשמור על רמת ביצועים גבוהה.

מה אוכלים: סוכריות פסטה במילוי פולנטה (55 שקלים), חזה עוף סו-ויד עם פירה גזר, סלט קייל, גזרים צרובים ורוטב אווז (99 שקלים), אסאדו 24 שעות - רוטב ברביקיו מעושן, פריקי וירקות שורש וסלט תפוחי עץ (129 שקלים).

פינת הנגישות: במסגרת עסקית הצהריים הראשונות, עיקריות ומשקאות מוגשים במחירים מוזלים.

אנג'ליקה. רחוב וושינגטון 4, ירושלים. 072-3281727. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully