וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בעולם המסעדנות: השף המפורסם מואשם בהטרדה מינית

11.12.2017 / 17:55

אחד מהשפים הכי מפורסמים בעולם, שמגלגל מיליונים באימפריית המסעדנות העפה שלו, מריו בטאלי, הואשם היום על ידי ארבע נשים שונות בהטרדה מינית

מריו בטאלי במסעדת eataly. Jemal Countess, GettyImages
מריו בטאלי/GettyImages, Jemal Countess

קמפיין ה- #metoo ממשיך להכות גלים אבל הפעם גם בחזית הקולינריה. השף האיטלקי המפורסם מריו בטאלי, אחד מהשפים הכי מפורסמים בארצות הברית, הואשם היום על ידי ארבע נשים שונות בהטרדה מינית במספר אירועים שקרו במהלך שני העשורים האחרונים. אחת מהנשים הועסקה כשף באחד ממטבחיו והשתיים האחרות עבדו תחתיו באחד מהעסקים הרבים בארצות הברית שבבעלות השף העשיר. רק אישה אחת מתוך הארבע לא עבדה תחת בטאלי מעולם, אם כי גם היא עובדת בתעשיית המסעדנות.

על פי דובר החברה של בטאלי וגו' בסטיאניץ', שותפו, התלונה הראשונה על התנהגות בלתי הולמת נגד השף התקבלה באוקטובר 2017 אז החברה נזפה בבטאלי לעומת היום, על פי הצהרה שהעביר מריו בטאלי למגזין Eater הוא פורש מתפקידו היום יומי בהובלת פרויקטים מרכזיים בחברה שלו עד להודעה חדשה. גם רשת ABC המשדרת תוכנית בישול עם בטאלי הודיעה היום כי היא ביקשה מהשף לוותר על הופעתו בתוכנית עד שיתבהרו הפרטים בנוגע לאירועים המדוברים.

בהצהרה שהעביר למגזין Eater בטאלי לא מכחיש את ההאשמות נגדו ואף מוסיף כי הם תואמות את האופן שבו התנהג בעברו: "אני מתנצל בפני כל האנשם שפגעתי בהם", הוא כותב בהצהרה, "למרות שלא נחשפו בפניי זהויות האנשים שמתלוננים עלי, רוב ההתנהגויות המתוארות תואמות את הדרכים בהם התנהלתי בעבר, זו התנהגות פסולה ואין לה תירוצים. אני לוקח אחריות מלאה ומצטער על הכאב שנגרם, ההשפלה או חוסר הנוחות שגרמתי לקולגות שלי, לעובדים, ללקוחות, לחברים ומשפחה".

מריו בטאלי מחזיק היום באחת מאימפריות הגסטרונמיה הגדולות בעולם עם מעל 24 עסקים שייכים לחברה שלו המשותפת עם איש העסקים ג'ו בסטיאניץ', ביניהם גם בעלות חלקית על קניון האוכל האיטלקי המפורסם במנהטן Eataly, וגם הסניפים בשיקגו ובאל.איי ובמקומות אחרים בארצות הברית. בין המסעדות בבעלותו יש את Babbo ואת Del Posto בניו יורק שלכל אחת מהן כוכב מישלן, החברה של בטאלי ובסטיאניץ' מחזיקה מעל 1000 עובדים ברחבי ארצות הברית ומגלגלת מחזור של כ-250 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully