וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: מושיק רוט קיבל גם השנה שני כוכבי מישלן

12.12.2017 / 9:52

מדריך מישלן הולנד לשנת 2018 התפרסם אתמול, וגם השנה שמר השף מושיק רוט על ההישג של מסעדת Moshik&, שממשיכה להתהדר גם השנה בשני כוכבים

מושיק רוט. ראובן קסטרו
כבוד. מושיק רוט/ראובן קסטרו

השף מושיק רוט (46) ממשיך להביא כבוד לישראל. בטקס שנערך אמש באמסטרדם שמרה המסעדה שלו Moshik& ( (בעבר היא נקראה Samhoud &Places כאשר שמה שונה לאחרונה), גם השנה על שני כוכבי המישלן שלה, לצד 15 מסעדות נוספות במדינה שהגיעו לאותו הישג.

המסעדה הממוקמת בלב לבה של בירת הולנד, נפתחה בקיץ 2012 וכבר באותה שנה זכתה בצמד כוכבי המישלן הנכספים. המסעדה מתמחה בבישול המולקולרי, כשבין המנות שיצר בה רוט אפשר למצוא: כדור חם-קר של כבד אווז שמתפוצץ כשמכניסים אותו לפה; משחת בלאדי מרי וקוויאר; וויניגרט של קברנה סוביניון ומרקם אלוורה ועוד.

למעט כוכבי המישלן שקיבלה המסעדה בשנים האחרונות, רוט מנוסה בקבלת הפרס עוד מהעשור הקודם. המסעדה שהקים בשנת 2002, T Brouwerskolkje, הבעיירה אוברביין בסמוך לאמסטרדם, זכתה בשני כוכבי מישלן (הראשון ב-2005 והשני ב-2008) והוא היה הישראלי הראשון שהגיע להישג זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושיק רוט במשחקי השף. התכנית שהפכה אותו לסלב בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוט מתגורר בהולנד ב-23 השנים האחרונות, אליה עבר בעקבות האהבה. לאחרונה נישא בשנית לצעירה ישראלית ולשניים בת משותפת. עד לאחרונה רוט היה אלמוני יחסית בישראל. הוא התפרסם בארץ כשמונה להיות השף של מסעדת טוטו בשנת 2014 (אותה עזב לאחר מספר חודשים), ובעיקר בזכות השתתפותו בריאליטי הבישול המצליח משחקי השף לצד השפים אסף גרניט ומאיר אדוני (שבינתיים עזב והוחלף בשף יוסי שטרית). בהמשך נכנס רוט כשותף ברשת שמונה הישראלית, המתמקדת במזון מהיר במחירים נמוכים.

מישלן הוא מדריך שנחשב לתנ"ך של המסעדות ומעניק מדי שנה דירוגים למסעדות יוצאות דופן בסטנדרטים של איכות ומצוינות קולינרית. המדריך, שהחל דרכו בצרפת בשנת 1900, מדרג כיום מסעדות רבות בארצות אירופה כמו איטליה ופורטוגל וכן קיימים גם מדריכי ערים כמו טוקיו וניו יורק. הדירוג נעשה לפי כוכבים, מ-1 עד 3, והוא נחשב ליוקרתי ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully