וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק עד: כיסוני בצק במילוי מרגש

19.12.2017 / 7:16

פירושקי כמו אלה של אלמירה לא טעם המונה מימיו. לצד המילוי המפתיע מחירם יגרום לכם להעמיס כמויות מהכיסונים המושלמים האלה, ואוי ואבוי אם תחזרו הביתה בלי סטוקים

פירושקי  במאפיית אלמירה. קובי רובין
פירושקי ירוק במאפיית אלמירה/קובי רובין

רוב המאכלים אשר מוצעים היום בשווקים מתוקים או מלוחים מדי. ועכשיו, תבחר לעצמך את הבעיה הרפואית לעתיד, סכרת או לחץ דם גבוה. בסוף, מגלים שהם באים ביחד. לכן, תמיד משמח, מעניין וטעים למצוא מאכל שחף מהתכונות הללו, כזה אפשר לטעום את תוכנו בכל נגיסה בלי הצורך הנלווה לשתות כוס מים אחרי.

כבר שלוש שנים שלאלמירה יש מאפייה, כשהתעודות על הקיר שהיא גאה בהן מספרות חלק מהסיפור. אבל לפני הכל לאלמירה יש ידי זהב שעסוקות מאוד, היא כל הזמן עסוקה, כמעט ולא מתפנה ללקוחות במקום. על שאלות היא לא עונה בעיקרון מה שעוד יותר שיכנע אותי לתת צ'אנס, מה גם שהתמונה של הסמובר בכניסה לא הותירה מקום לספק, קדימה להסתער.

לכל הטורים של המונה טועם
קציצות ביתיות עם נשמה
כיסוני בשר מופלאים בשוק פתח תקווה

בקלאווה במאפיית אלמירה. קובי רובין
הבקלאווה הגדולה במרכז המקום עושה חשק/קובי רובין

הגעתי ביום ראשון על הבוקר, המאפייה פעלה על חצי קלאץ', במצב הביניים שבו לא הכל נכנס למהלך העניינים הרגיל. לא כל המוצרים היו על המדפים, אלמירה אמרה שבשאר השבוע אמצא את המטוגנים והמאפים בנוכחות מלאה ולכן חיכיתי בסבלנות להזדמנות הראשונה שיצא להגיע לאזור ביום אחר. אז הגיע יום שישי המיוחל בו נכנסתי לאור עקיבא מכיוון בנימינה דרך אזור המלאכה. אי אפשר ללכת לאיבוד באור עקיבא, אין בדיוק לאן, הכל קרוב להכל.

במרכז המאפייה, על השולחן, נחה בקלאווה קווקזית מהפנטת כחלק בלתי נפרד מהרקע של המקום. על המדפים בכניסה יש מבחר של פירושקי לפי סוגים, כל אחד 3 שקלים, תרגיעו, לא בשריים, יש גבול לכל תעלול, ועדיין, רק 3 שקלים. יש עם כרוב, תפוח אדמה ועם ירק, כשעל האחרון מעולם לא שמעתי. שאלתי את אלמירה, היא הסבירה שזה פירושקי קווקזי שכולו פשטות, במילוי של ירוקים.

עוד באותו נושא

המונה נודד למרחקים: חומוס מצוין בדרום הרחוק

לכתבה המלאה
פירושקי ירוק במאפיית אלמירה. קובי רובין
פירושקי, צביטות קטנות סוגרות את הבצק/קובי רובין

המילוי של הפירושקי משתנה ממקום למקום, לא טעמתי את אותם הכיסונים בשני דוכנים שונים. מעבר לכך שלכל בשלן יש את היד שלו יש השפעה אזורית מובהקת ושונה בין כל מדינה ומדינה מרחבי ברית המועצות לשעבר. כך למשל, מי שלא גדל עם שיח שלם של כוסברה במאכלים של אמא כמעט מדי יום, בעל סיכוי סביר לפתח דחייה לירק המעולה עם הטעם הכל כך ייחודי. עבור כל אותם אנשים שיכולים לזהות את הכוסברה בכמות הכי מזערית שיש ולגלות סימני רתיעה ברורים, המאפה המטוגן הזה לא רלבנטי.

לאחר שאלמירה הוסיפה כוסברה בנדיבות היא שידכה בצל ירוק ובצל מטוגן יחד עם קמצוץ של שמיר. כל כיסון מגיע עם תפר הצביטה שסוגר את הבצק, כל צביטה מהדקת את הבצק ומונעת מהשמן לחדור פנימה, ומהווה קישוט עדין ויפה שמלווה את המאכל. הפירושקי ירק פשוט להדהים וטעים כל כך, נושא בתוכו את הכוסברה עד לרמת מרירות קלה. הבצל הירוק שחתוך דק ונותן יחד עם הבצל המטוגן מתיקות מעודנת. המאפה, לא מתוק או מלוח, מאוזן בדיוק, הוא ההוכחה האולטימטיבית ליכולת המופלאה של אלמירה לשכנע כל אחד לאכול כל כך הרבה מהצבע הנכון בטבע, אפילו אם מטוגן. עצה שלי, תתקשרו לפני שאתם מגיעים למאפייה ותבקשו מאלמירה כמה וכמה יחידות לקחת הביתה, שתי יחידות לפחות הרי תעלימו על המקום. אצלי בבית היה ביקוש והוראה לא לחזור בלי כמה יחידות בפעם הבאה, האיום המרומז הובן היטב, בתאבון ובזול לכולם.

אלמירה. הרצל 1 אור עקיבא. 054-4383693. כשר רבנות אור עקיבא. שעות פתיחה: א' 12:00-18:00 ב'-ה' 06:30-19:00 ו' 06:30-15:00

מאפים בוכריים במאפיית אלמירה. קובי רובין
כיסונים שונים במאפיית אלמירה/קובי רובין
מאפיית אלמירה באור עקיבא. קובי רובין
הסמובר כבר עושה חשק. מאפיית אלמירה/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully