וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוניא: מאיר אדוני פותח רשת חדשה

7.1.2018 / 10:13

אחרי שהתפרסם בעיקר בזכות מסעדות יוקרה מתוחכמות מאיר אדוני יוצא במהלך מפתיע ופותח רשת אוכל רחוב עממית בפריסה ארצית. אז מה מגישים שם ואיפה ייפתח הסניף הראשון?

צילום: עידו שחם בימוי: בת גולן עריכה: רן צימט

יום בחיי מאיר אדוני בשנת 2013. כיום השף עדיין מתזז בין מסעדות, רק ביבשות שונות


השפים שנכנסים לעסקי אוכל רחוב היו אחד מהטרנדים הבולטים בשנה החולפת. כעת, עם תחילתה של שנת 2018, מצטרף גם השף מאיר אדוני למגמה עם רשת אוכל רחוב חדשה שנקראת דוניא. השם דוניא הוא גם משחק מלים על שמו של אדוני וגם מילה בערבית שפירושה עולם.

אחרי שפיזר תמונות מסתוריות בעמוד האינסטגרם שלו, העלה אדוני בסוף השבוע פוסט ובו הוא מספר על הרשת החדשה. זהו צעד יוצא דופן מבחינת השף הבכיר, שבמשך שנים רבות הוביל את מגמת מסעדות היוקרה בארץ. אדוני, שסגר לפני כשנה את המסעדות שלו מזללה וכתית בתל אביב, וממשיך לשמש כשף העל של מסעדות בלו סקיי ולומינה הכשרות במלון קרלטון בעיר, התמקד בתקופה האחרונה במסעדת נור שפתח השנה בניו יורק. בדומה לקולגה מושיק רוט ממשחקי השף (התכנית אותה עזב בשנה האחרונה), שמתפעל בימים אלו גם מסעדה עם שני כוכבי מישלן באמסטרדם וגם את רשת אוכל הרחוב שמונה, כעת גם אדוני יקבל במה לבשל לעם, עם פתיחת הרשת החדשה.

בפוסט בנושא כתב אדוני: "דוניא כשמה כן היא. עולם. בשני העשורים האחרונים יצרתי עולים קולינרי שייצג את השורשים של מי שאני: ישראלי, יהודי שחי במזרח התיכון. ההשראה שלי מילדות ועד היום הגיעה מבית סבתא שבישלה מטבח מרוקאי יהודי. עם השנים נוספו להשראה זו טעמים מהאיזור כולו. היום אני גאה לספר על פרוייקט חדש ומרגש שיאפשר לי לחלוק את העולם הקולינרי שלי עם כלל העם בישראל, מצפון ועד דרום, בערים מרכזיות וביישובים קטנים. דוניא תיקח את ההשראות של המזרח התיכון ותגיש אותן באופן פשוט, מרגש, צבעוני ומרתק. הבשרים ייצלו על גחלי הדרים, יוגשו במאפים מקומיים שונים, ירקות חרוכים כבושים ומעושנים בצד ועם רטבים וממרחים שמיוצרים במיוחד לסניפי דוניא. דוניא תביא לרחוב את הסיפור והזהות שלנו, של כולנו, האוכל המזרח תיכוני על כל יצריו וטעמיו. חיכיתי הרבה שנים להגיע לרגע שהאוכל שלי יוכל להיות מנת חלקם של כולם. מתרגש ומצפה כולכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לדברי אדוני, בתכנית אוכל רחוב מזרח תיכוני כשר, עם הרבה בשרים על האש, מנות כמו עראייס, המבורגר טלה, חריימה בפיתה, לחמים עם בשר, סלטים שמיוצרים ספציפית לרשת ועוד. יהיו מספר מנות דגל ובחלק מהסניפים יהיו גם מנות ספציפיות שיותאמו למקום (למשל מנה ירושלמית בעיר הבירה) או לפי אילוצי המטבח בכל סניף. אדוני מבטיח כי ימשיך בקו המזרח תיכוני של מסעדת נור, רק בווריאציית פאסט פוד בדגש על אוכל רחוב פשוט שמאפיין את האיזור.

צילום האינסטגרם של שקית הטייק אווי הממותגת הוא הצהרת כוונות על כך שזו תהיה רשת שבה יתאפשר גם טייק אוויי ויהיו גם משלוחים בחלק מהסניפים. ממוצע המחירים יעמוד על כ-40-50 שקלים.

פתיחתו של הסניף הראשון ברמת החייל בתל אביב תתרחש בעוד כחודש. בהמשך צפויים להיפתח מקומות נוספים ברחבי הארץ, לדברי אדוני ממטולה עד אילת, כאשר מודל ההפעלה של הרשת יהיה באמצעות זכיינים.

דוניא. הברזל 4, תל אביב. כשר. פתיחה בעוד כחודש

פולי. ניר פקין
מאיר אדוני/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully