וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל במידה: כך תדעו כמה לאכול כדי לשבוע ועדיין להישאר רזים

22.1.2018 / 8:04

יכול להיות שאתם שומרים על תזונה בריאה ונכונה מבחינת המרכיבים, אך שוגים בכמויות. הדיאטנית לנדי כהן סיפקה מספר טיפים למידות האוכל הנכונות וגם הסבירה: איך נראית הצלחת המושלמת?

כך תקלפו ביצה קשה בשניות/עמוד היוטיוב MicahMedia

בסרטון: כך תקלפו ביצה קשה בשניות ספורות

האם יכול להיות שאתם אוכלים יותר מדי, מבלי לשים לב? אתם דואגים לאכול בריא, להימנע מסוכר ומשומן רווי ומרגישים שהתזונה שלכם בריאה, אבל שימו לב - ייתכן שאתם אוכלים את המרכיבים הנכונים אבל מגזימים בכמויות. הדיאטנית לינדי כהן סיפקה סט של טיפים לשמירה על כמות אוכל בריאה, ומסבירה כיצד אפשר להרגיש מלאים בסוף הארוחה מבלי להשמין.

עוד בנושא

איבדה את עבודתה, בן זוגה ואלפי דולרים - בגלל התמכרות לקנדי קראש
התיכוניסטית שהצליחה לשכנע את כוכב "דברים מוזרים" להצטלם איתה לתמונת המחזור

איש אוכל עוף. ShutterStock
אפשר להסתפק במועט/ShutterStock

הצלחת המושלמת

ב-50-100 השנים האחרונות, הירקות ירדו בסדרי העדיפויות שלנו ואנשים רבים מעדיפים להעמיס את הצלחות שלהם בכמויות מוגזמות של בשר או פחמימות. "לפחות 50 או 60 אחוז מתכולת הצלחת שלכם צריכה להיות ירקות או סלט", מסבירה כהן, "וכדאי שיהיו בכמה שיותר צבעים. 25 אחוז נוספים מהצלחת צריכים להיות מאכלים מחיטה מלאה וה-25 הנותרים צריכים להכיל חלבונים. זה לא מוכרח להיות בשר".

לסיום, כהן ממליצה לוודא שבצלחת יש שומנים בריאים. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת חצי אבוקדו לסלט, אכילת גבינות מסוימות, סלמון מעושן או אגוזים.

כמה גדולה צריכה להיות מנת הבשר?

"המנה המומלצת קטנה בהרבה משאנשים חושבים" היא בטוחה, "אנשים נדהמים לגלות כמה היא צריכה להיות קטנה". לדבריה, הגודל צריך להיות "כמו כף היד שלכם, ללא האצבעות, או חפיסת קלפים". היא ממליצה על 100 גרם בשר או 125 גרם דגים.

"מחקרים מוכיחים שצמחוניים שוקלים פחות מאוכלי בשר", אומרת הדיאטנית, "אין צורך לוותר על בשר לגמרי, אבל אפשר להפחית את הכמות, לחסוך כסף ולשמור על הבריאות". כדאי לאכול עד 350 גרם של בשר אדום בשבוע, ולעשות זאת רק עד שלוש פעמים בשבוע.

לחם בירה מ-2 מרכיבים. דרור עינב
יש לאכול פרוסה אחת בלבד של לחם/דרור עינב

מה לגבי לחם?

"מנה של לחם צריכה להיות פרוסה אחת, שזה בערך 40 גרם", מסבירה כהן, "סנדוויץ' בבית קפה מגיע הרבה פעמים בפרוסות עבות, זה כמו לאכול ארבע מנות לחם בבת אחת". מעבר לזה, כדאי לאכול לחם מקמח מלא.

איך אפשר להפחית בכמויות?

"תערימו את האוכל על הצלחת במטבח ולא על שולחן האוכל", היא מייעצת, "הסיכוי שתמלאו את הצלחת בשנית גבוה יותר כאשר האוכל נמצא מולכם". שנית, לינדי כהן ממליצה להיות סבלניים. "באופן טבעי, אתם רוצים להמשיך לאכול ולהעמיס על הצלחת כי הקיבה שלכם עוד לא מרגישה מלאה עדיין, אבל חכו 20 דקות לפני שאתם לוקחים עוד מנה. אז, אם אתם עדיין רעבים, קחו. רוב הסיכויים שהמנה הראשונה תספיק לכם".

"אחרי כמה שבועות, הגוף שלכם יתרגל לכמויות הקטנות יותר והקיבה שלכם תתכווץ", היא מסכמת, "ממש לא בטוח שתרגישו שאתם צריכים יותר אוכל".

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully