וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכח מדעית: זו הדרך הכי טובה לחתוך תפוחי אדמה

21.1.2018 / 10:40

תלמידי בית ספר באנגליה חברו לקבוצת מתמטיקאים ועלו על השיטה המוצלחת ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר - גם מבחינת טעם, וגם מבחינת פריכות. סביר להניח שלא הכרתם אותה עד כה

ShutterStock

על טעם וריח אין מה להתווכח, זה נכון, אבל בוודאי תסכימו איתנו שאין הרבה מאכלים טעימים יותר מתפוחי אדמה אפויים. אבל מה אם היינו אומרים לכם שישנה דרך טובה הרבה יותר לחתוך את הירקות המופלאים האלה, שאולי לא הכרתם?

מחקר חדש גילה כי חיתוך התפודים בזווית של 30 מעלות - במקום ב-90 מעלות - הוא המפתח לתוצאה מוצלחת יותר, שכן כך תקבלו טעם טעים יותר ותפודים פריכים יותר. כמה פריך יותר? אם תחתכו את ירקות השורש בזווית של 30 מעלות תגדילו את שטח הפנים ב-65 מעלות, מה שמוביל לתוצאות משופרות בהרבה, כמעט בכל אספקט אפשרי.

עוד בנושא:

פינוק לסוף שבוע: תפוחי אדמה ממולאים
ג'יימי אוליבר מציג: הטיפ לתפוחי אדמה קריספיים מושלמים בתנור

מחקר תפוחי אדמה. צילום מסך
הבנתם את ההבדל? השיטה החדשה מימין/צילום מסך

נלך אחורה, ברשותכם. באוקטובר האחרון השף הסטון בלומנטל חשף את השיטה שלו לתפודים המושלמים - כאלה שפריכים מבחוץ ורכים מבפנים. היא כללה כל מיני ומיני שלבים, אלא שתלמידים בבריטניה גילו כי השיטה שלו לא נכונה, שכן החיתוך שלו קונבציונלי. כדי להוכיח זאת, הם חברו למתמטיקאים שגילו כי חיתוך ב-30 מעלות מביאה לתוצאות מצוינות.

לטענת החוקרים הצעירים, התיאוריה החדשה שלהם הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם: הם הכינו 100 מנות של תפודים בשיטה הישנה ו-100 בחדשה, ונתנו לציבור הרחב ולמספר שפים של מלונות לטעום ולקבוע בעצמם מה טעים ומוצלח יותר. בטח כבר ניחשתם במה רוב האנשים בחרו.

עוד באותו נושא

פינוק לסוף שבוע: תפוחי אדמה ממולאים

לכתבה המלאה

הנה התוצאות המלאות: טעם, קראנצ'יות, מראה וסך הכל. די ברור איזה תפוח אדמה מנצח

מחקר תפוחי אדמה. צילום מסך
מחקר תפוחי אדמה/צילום מסך

"הבונוס הוא שהשיטה החדשה מאפשרת להיות יצירתיים יותר עם ההגשה", אמרו החוקרים. "כמו כן, אנחנו מציבים אתגר לכל בית ספר במדינה למצוא חיתוך טוב יותר של תפוח האדמה, ולהוכיח זאת מתמטית".

אנחנו מזמינים אתכם, קוראים וקוראות יקרים, לנסות בבית ולהגיד מה דעתכם. בתיאבון!

  • עוד באותו נושא:
  • תפוח אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully