וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר של יבנה: החומוס שמשנה את כללי המשחק

30.1.2018 / 7:21

יהיה לכם קשה מאוד להגיע למקום של עמי ביבנה, אבל שווה להתאמץ. מנת החומוס על האש שמגישים שם לא דומה לשום דבר שטעמתם

חומוס עמי ביבנה. קובי רובין
חומוס אצל עמי/קובי רובין

פניות לגבי חומוס מגיעות אליי מדי שבוע. בחלק מהמקומות כבר הייתי, טעמתי והבנתי, לא כל המקומות מעולים. חומוסולגים שעוסקים באומנות החומוס גם ככה לא חזקים בקבלת ביקורת בונה, אפילו אם הם יודעים שאתה צודק. גם ככה צריך להיות עיקש כמו פרד בשביל לעסוק בהכנת חומוס, כמות המשתנים בדרך לחומוס מושלם רבה וכל שלב יכול להפיל חומוס לשעמום.

חומוס צריך לגרום לך לחייך מבפנים החוצה, אתה צריך להגיע למקום עם חיוך ולצאת עם חיוך קצת יותר גדול, אחריות שרבים לא מבינים אותה בתחום. יש את אלו שגולשים על תהילת העבר, לא אגלה מי, אבל אם הקופה יורדת, כנראה שגם האיכות ירדה.

לכל הטורים של המונה טועם
שחיתות במזנון הכנסת
באגט קציצות עם נשמה
חביתת הירק שטורפת את כל הקלפים

חומוס עמי ביבנה. קובי רובין
בהצלחה עם למצוא את המקום. חומוס עמי/קובי רובין

הגעתי למקום של עמי בעקבות פנייה מחבר קרוב, גם הוא נהג מונית, שמתגורר ביבנה. אחרי חצי שנה שהוא פוקד את המקום עם הילדים כל שבוע, הוא הפעיל עליי לחץ מתון להגיע לעמי לאכול חומוס. הוא כל הזמן חוזר ומספר על אותה מנה קבועה של המקום שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, חומוס על האש.

החומוסיה של עמי ממוקמת במיקום מוזר. אם לא שמעתם עליה, או מישהו הביא אתכם לאכול אצלו, לא תדעו על המקום. נכנסים לתוך החניון של מרכז המלאכה, עכשיו צריך לפנות ימינה, קצת ישר ושמאלה מסביב לבניין, מתחת לבניין בצד שמאל, רק שם תראו את השלט של החומוסיה.

עוד באותו נושא

במקום הכי סואן בארץ: עראייס לחובבי בשר שמבינים עניין

לכתבה המלאה
חומוס עמי ביבנה. קובי רובין
החומוס המיוחד של עמי/קובי רובין

כל דבר בחומוס של עמי נמצא במקומו. אפילו העובדים לא מסתובבים סתם והמקום מבריק בניקיונו. עמי היה עמוק בתוך המטבח, ניגשתי לדלפק והזמנתי חומוס על האש (26 שקלים). הובילו אותי לשבת לאכול ורק שם המלצר הסביר בדיוק מי נגד מי. שאלתי מה על האש בדיוק? אז ככה. עמי לוקח עגבניות טריות ופלפלים ירוקים חריפים, מניח על הגחלים, קולה על האש, עד חריכה ראשונה וקצת מעבר לה, אחר כך טוחן הכל יחדיו עם סימני הקלייה, בחורף הפלפלים פחות חריפים ובקיץ הם יותר שובבים ומכאיבים בהתאם, זה לא רוטב שקשוקה בכלל, זה רוטב ירקות נבחרים על האש, עם החתימה האישית של עמי, ככה הוא אוהב את החומוס שלו. מעל הוא מניח גרגירים חמים וזהו, לא צריך יותר מזה באמת. אם תבקשו להוסיף פול, יסרבו בנימוס אפילו אם תתעקשו.

התחלתי לאכול אותו עם נגיעה של חומוס על הצד של המזלג, הטעם החרוך קלות של הרוטב הסתיר בתוכו את החריפות המתפרצת של הפלפלים הירוקים, למזלי התחיל הסתיו, אם זה היה בקיץ, החריפות הייתה בלתי אפשרית.

אחרי שדיברנו רבות על הרוטב, נעבור למרכז הבמה. אם יש משהו שאני לא מתחבר אליו זה חומוס חם על צורותיו השונות. ומה אתם יודעים, החומוס של עמי הוא בדיוק מהסוג הזה. כל שאר החומוסיות בהם טעמתי חומוס חם תמיד חתכו פינה בטחינה, כלומר חסכו באיכות ואז לתוצאה הסופית יש טעם של בוטנים רטובים. אם אתם עושים חומוס חם ומריחים בוטנים, מישהו סיפק למישהו טחינה ירודה באיכותה. עמי לא חוסך באיכות הטחינה, זה המקום היחיד בארץ בו טעמתי חומוס חם טעים ומעלה, מאוזן ומענג בהתאם, רוטב העל האש של עמי לא נותן לחומוס להיות כבד בכלל, את הטחינה המעולה מרגישים מתגלגלת על הלשון מסביב לחומוס עצמו ואם תבקשו יפה תקבלו מילוי חוזר לרוטב על האש. תבקשו על ההתחלה, שלא יחסר בהמשך ואל דאגה לא תצאו רעבים מעמי, זה יהיה מקום שאליו תחזרו, כמוני בדיוק.


חומוס עמי. הירמוך 1 יבנה. 0585-566800. שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-16:00 ו' 09:30-14:00. כשר

חומוס עמי ביבנה. קובי רובין
חומוס עמי/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully