וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה מקום משנה גישה: נפתחה המסעדה החדשה של ויקטור גלוגר

22.2.2018 / 11:09

"אין יותר מקום בישראל לפיין דיינינג, התקופה הזאת חלפה", אומר ויקטור גלוגר. השף, שסגר את מסעדת קלואליס ברמת גן, פתח היום את מסעדת הולה החדשה, במקומה של רפאל בתל אביב

קטפלנה פירות ים במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
קטפלנה פירות ים/אפיק גבאי

בשבוע הראשון של ינואר, לאחר חגיגות הסילבסטר, נסגרו הדלתות של מסעדת קלואליס של ויקטור גלוגר ברמת גן לאחר 16 שנות פעילות. היום נפתחת להרצה מסעדת הולה, מסעדתו החדשה של השף, במקומה של מסעדת רפאל של רפי כהן. גלוגר הוא אחד השפים הוותיקים בתעשייה הישראלית הקטנה אבל מאלה שמשקיעים את האנרגיות שלהם במטבח ופחות בתקשורת. קלואליס מיצבה את עצמה כמסעדת יוקרה ולשולחנותיה סעדו היפים והמעונבים, אבל גלוגר מרגיש שהתעייף מהקונספט הזה, כפי שהתעייפו ממנו גם הסועדים הישראלים. "אין יותר מקום בישראל לפיין דיינינג, התקופה הזאת חלפה", הוא אומר, "קלואליס אמנם נסגרה אבל עבורי זה בעצם מעבר דירה לתל אביב ובהזדמנות הזו אני רוצה להוריד מחירים ולשנות גישה".


עוד מסעדות חדשות בתל אביב שווה לבדוק:
הרצל 16 המקום החדש של רותי ומתי ברודו
בקרוב- המסעדה הכשרה החדשה של אייל שני

טרטר בקר במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
טרטר בקר/אפיק גבאי

כבר שני עשורים במטבח אבל מסעדה חדשה מלהיבה כל שף משופשף וגלוגר מתרגש כמו ילד. "אני מתרגש מהדינמיקה החדשה של המקום, מתפריט חדש וצוות חדש. אני לא מתרגש מזה שהיה פה מלא בימים האחרונים בחברים ובני משפחה", הוא מספר, "אני כן אתרגש אם עוד שנה מהיום גם המסעדה תהיה מלאה". כבר הרבה זמן שגלוגר ושותפו דודי זיו מחפשים את דרכם חזרה לתל אביב, לאחר שבדקו מספר מקומות בשנה האחרונה הם הגיע אל החלל של מסעדת רפאל במלון דן, חלל שיש בו מטען רגשי וגנטי של אחת המסעדות האהובות ביותר בארץ ושל סיפור לא פשוט שעוד לא הסתיים.

עוד באותו נושא

טרטוריה: מסעדה איטלקית חדשה בתל אביב

לכתבה המלאה
סלמון מעושן במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
סלמון/אפיק גבאי

גלוגר משתדל להתנתק מהמשמעויות האלה ומתרכז במה שמבחינתו הוא העיקר, "אמרתי שלום להרבה מהמנות שהגשתי בקלואליס לאורך השנים", הוא מתמקד באוכל, "אני אוהב את המנות החדשות שאני הולך להגיש, אני אוהב את הסגנון, יש שילוב של הרבה דברים שאני אוהב, תמנון אל פימפי בסגנון מלגה, מנת לחי עגל שאני מגיש בקטפלנה, כלי ספרדי בסגנון צדפה, יש פיצה בתפריט הערב, לחם שאני אופה מדי יום, השארתי את הפאייה מקלואליס ואפילו הורדתי לה את המחיר".

מסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
עץ מתכת והרבה טקסטיל/אפיק גבאי

הולה היא מסעדה ענקית, כ-110 מקומות ישיבה, ובחלל שהיה בעבר החמארה האהובה של רפאל, הוקם בר שנקרא ברולה ובו כ-45 מקומות. המנות בתפריט מזגזגות בין קווי הגבול של צרפת, ספרד ואיטליה, חלקן מוכרות מהתפריט הוותיק של קלואליס וחלקן יצירות חדשות לחלוטין, אבל מהדי.אן.איי המוכר של גלוגר. למשל ראשונות כמו קרפצ'יו עגבניות מזנים שונים, עגבניות שרי קונפי וצנוברים (48 שקלים); סלט חצילים קלויים על גחלים, צ'יפס חציל, זרעי עגבניות ושמן עירית (49 שקלים); טאטאקי טונה של טונה צרובה בקראסט זרעי שומר וכוסברה על קולרבי שרוף, סלסה מלפפון ורוטב ויניגרט ארוגולה (56 שקלים).

טטאקי טונה במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
טאטאקי טונה אדומה/אפיק גבאי

בחלק היותר איטלקי של התפריט יש רשימת פסטות ופיצות כמו פיצה סלקים וגבינה כחולה קרם גבינה כחולה, סלקים צלויים, עלי סלק, גבינת פרמזן ובלסמי תאנים (69 שקלים); טורטליני במילוי פטריות יער, פיסטוקים, ריקוטה וגבינת מנצ'גו, ציר פרמזן וחמאת חמציצים (78 שקלים). התפריט ממשיך למנות הקטפלנה, לחי עגל או מנת פירות ים (118-128 שקלים) וזורם אל הים עם מגוון מנות דגים ופירות ים כמו קבב דגים עם צנובר וקשקבל על טבולה כרובית טריה, עגבנייה מגורדת, טחינה, שקדים ושמן זית (58 שקלים); פאייה אנדלוסית בניחוח זעפרן עם שרימפס, קוקי סאן ז'אק, קלמרי, מולים (195 שקלים) וחזרה ליבשה עם מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט או פילה (148-152 שקלים).

מרק עגבניות מסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
אוכל ספרדי, איטלקי וצרפתי/אפיק גבאי

מי שיגיע אל מסעדת הולה יתקשה להעלות זכרונות ממסעדת רפאל. למרות אי אילו עוגנים במבנה, כמו למשל מיקום הבר, החלל נראה שונה לחלוטין. על העיצוב הופקדה המעצבת איילת זיו שעשתה שימוש בהרבה עץ, מתכת וטקסטיל מעניין, גובה השולחנות יורד בהדרגה לכיוון הים, כמו תיאטרון, כך שאף אחד לא יסתיר את הים למי שיושב מאחוריו.

מסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
כבר לא צריך עניבה. מנות במסעדת הולה/אפיק גבאי

מחיצות המתכת עוצבו בהשראת הפרגולות המרושתות על חוף הים, יש שולחן אבירים אחד ארוך, שולחנות קוקטייל נמוכים, חדר פרטי מאובזר, ונוף כחול של הים וכמה דקלים שהופכים כל ארוחה לטעימה יותר. המסעדה תפעל בתחילה במתכונת הרצה, ימים א'-ש' החל 18:00, בהמשך ייפתח המקום גם לצהריים.

מסעדת הולה, רחוב הירקון 87, תל-אביב, 03-5759060

בר הברולה במסעדת הולה. אפיק גבאי,
בר הברולה/אפיק גבאי
מנת חצילים במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
חצילים/אפיק גבאי
מסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
עיצוב מחדש/אפיק גבאי
החדר הפרטי במסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
החדר הפרטי/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully