וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המחסור בעוף ב-KFC - נחשף המתכון הסודי

24.2.2018 / 0:09

עקב "משבר העופות" של KFC, שנוצר בשל תקלה במשלוח העופות לסניפים - סניפי רשת המזון המהיר בממלכה המאוחדת נותרו סגורים לשבוע נוסף - והבריטים בהיסטריה. מתכון - המתיימר להיות הדבר האמיתי - דלף לרשת כדי להרגיע את הציבור הזועם

ככה מכינים את העוף של KFC/KFC

בפרק השלישי בעונה ה-14 של סאות' פארק, אריק קרטמן נאלץ להתמודד עם סגירת סניפים של KFC והופך לסוחר עוף מטוגן בשוק השחור. התסריט ההזוי הזה מתרחש ממש עכשיו בכל רחבי בריטניה, כשקנטאקי פרייד צ'יקן סגרה יותר מ-450 סניפים לאחר שהם נותרו ללא עוף בשל תקלה במשלוחים. עבר שבוע מאז הסניפים נסגרו ונראה כעת שייקח שבוע נוסף עד שהאספקה תתמלא שוב והסניפים יפתחו את שעריהם לקהל הרעב והעצבני.

קנטאקי פרייד צ'יקן. ShutterStock
יותר מ-450 סניפי KFC בבריטניה נסגרו עקב מחסור בעופות/ShutterStock

עוד באוכל:

עוד באותו נושא

האם המדע חשף את המתכון הסודי לעוף האהוב בעולם?

לכתבה המלאה

כן, הציבור הבריטי מתקשה להתמודד עם המשבר (כמעט כמו שאנחנו הרגשנו כשסגרו לנו את כל הסניפים בארץ). רבים לא הסתפקו בהתנצלות של הרשת, הם התלהמו ברשתות החברתיות ואפילו התקשרו לדווח למשטרה על המחסור. הפניות הבלתי פוסקות הובילו את דוברי המשטרה לבקש מהציבור שלא לפנות אליהם בנושא. הם צייצו: "זה לא עניין משטרתי שהמסעדה האהובה עליכם לא מגישה את המנה שאתם רוצים". המשבר רשם גם את אחד הרגעים המשעשעים ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה הבריטית, כשאחת הלקוחות שהתראיינה לחדשות ITV והגיבה במה שזכה בעיתונות הבריטית לתואר "תגובת השנה בראיון טלוויזיוני" כשאמרה בזעם: "זה אילץ אותי ללכת לבורגר קינג!".

תגובת המשטרה המקומית:

הלקוחות המאוכזבים מגיבים:

במהדורת החדשות שוחחו גם עם ילדה קטנה ומתוסכלת: "תסתכלו עליהם (העובדים). הם רגועים שם, שמחים. מצטערת אבל אנחנו כועסים עליהם. אנחנו רוצים ללכת, לשבת שם, לאכול קצת - אבל אנחנו לא יכולים היום". היא לא לגמרי צודקת: עובדי הסניפים הסגורים לא מרוצים בכלל. הם התבקשו לקחת חופשה, אך לא חויבו לכך - וחלקם טוענים שעדיין לא קיבלו תשלום על העבודה שלהם. אחד העובדים שהחליט בכל זאת להגיע לעבודה סיפר ל- Gazette שהמחסור פגע גם בהם: "זה מעצבן ומאוד מתסכל עבורנו. זה מטורף. זה מזיק למותג. כמות האנשים שמנסה להיכנס דרך הדלת והולכת היא מדהימה. אנשים מטרידים אותנו מחוץ לסניף. הם מפתיעים אותנו בחוסר הסבלנות שלהם".

גם הילדים במשבר:

למחסור הובילה החלטת הרשת להחליף את שירותי המשלוחים שלה ל-DHL. הרשת מסרה בתגובה: "הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון כדי לחזור לפעולה שגרתית מהר ככל האפשר - אך עדיין מוקדם מדי לומר כמה זמן זה יימשך". הרשת גם פתחה דף אינטרנט מיוחד עבור הלקוחות שרוצים לדעת אלו סניפים נותרו פתוחים. "לא נתפשר על איכות, כך שנאלצנו לסגור כמה מסעדות ואחרות פועלות עם תפריט מצומצם או פתוחות פחות שעות", הוסיפה הרשת. מ-DHL נמסר: "בשל בעיות תפעוליות, כמה מהמשלוחים בימים האחרונים לא הגיעו בזמן או בוטלו. אנו עובדים עם השותפה שלנו, KFC, כדי לתקן את המצב ואנו מתנצלים על חוסר הנוחות".

מה עושים עכשיו?

עוף של KFC. KFC, אתר רשמי
מתגעגעים?/אתר רשמי, KFC

עד שהמשבר יחלוף, חובבי הכנפיים פנו לחפש פתרונות חלופיים ברשת. כמה שיתפו בשמחה מתכונים להכנת עוף מטוגן בסגנון KFC. המתכון המקורי, כך אומרים, נשמר בכספת של קולונל סנדרס, מקים הרשת, מאז שנות ה-40, אולם אחיינו, ג'ון לדינגטון, טוען שבידו נמצא עותק שלו. לפני כמעט שנתיים רבים האמינו שהמתכון לעוף המפורסם של החברה דלף לרשת בידי לדינגטון. בעוד שהבעלים הנוכחי, Yum! Brands, טענו ש"לא היה כלום כי אין כלום" - אחרים האמינו שהמתכון שהגיע לידם הוא הדבר האמיתי.

ג'ואן גולד, אם בת 31, ניסתה בעצמה את המתכון שלכאורה הכי דומה לדבר האמיתי - ושיתפה אותו בשמחה ברשת. אם גם אתם שם בבית מתגעגעים ל-KFC (או יותר נכון לציפוי הקריספי שעוטף אותו - כי זה מה שבאמת אנחנו אוהבים), אתם מוזמנים לגשת למטבח ולנסות זאת בעצמכם:

KFC הום-מייד. צילום מסך
המרכיבים להכנת עוף של KFC/צילום מסך

מרכיבים (עבור 4 סועדים):

2 כפות קמח
2/3 כף מלח
1/2 כף עלי טימין יבשים
1/2 כף עלי בזיליקום יבשים
1/3 כף עלי אורגנו יבשים
1 כף מלח סלרי (להשיג בחנויות טבע)
1 כף פלפל שחור טחון
1 כף חרדל מיובש
4 כפות פפריקה
2 כפות גרגירי שום
1 כף ג'ינג'ר טחון
3 כפות פלפל לבן טחון
1 כוס רוויון
1 ביצה
1 עוף שלם חתוך. את החזה יש לחתוך לחצי עבור טיגון שווה לכל חלקיו
בקבוק שמן קנולה

KFC הום-מייד. צילום מסך
ג'ואן גולד מכינה KFC כדי להתמודד עם המחסור/צילום מסך

אופן ההכנה:

1. מערבבים את הקמח בקערה עם כל עשבי התיבול והתבלינים. מניחים בצד.

2. מערבבים את הרוויון עם הביצה בקערה נפרדת. משרים את העוף בתערובת בטמפרטורת החדר למשך 20-30 דקות.

3. מוציאים את חתיכות העוף מהקערה וטובלים אותן היטב בתערובת של הקמח עם עשבי התיבול והתבלינים, כדי שיצפו היטב את כל חלקי העוף, מנערים את עודפי הקמח. מניחים את העוף על נייר אפייה למשך 20 דקות.

4. בינתיים, מניחים על האש סיר עם שמן בגובה של 8 ס"מ. משתמשים במדחום לבישול כדי לבדוק את טמפרטורת השמן עד שהיא מגיעה ל-175 מעלות. כשמגיעים לחום הרצוי, מנמיכים לאש בינונית כדי לשמור על אותה טמפרטורה. מטגנים 3 או 4 חתיכות בכל פעם עד שמתקבל גוון חום-זהוב, במהלך הטיגון הופכים את העוף פעם אחת. הטיגון צפוי לקחת בערך 15-18 דקות. שולפים את העוף המטוגן מהסיר, מניחים על נייר סופג המונח על גבי נייר אפייה ומגישים לצלחת.

בתיאבון!

כך מכינים את העוף בבית:

KFC הום-מייד. צילום מסך
KFC הום-מייד/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully