וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלות שמרים במילוי מוצרלה עם שמן זית, שום ורוזמרין

לארוחת בוקר או בראנץ', לביעור חמץ או לחגיגת פחמימות וגלוטן רגע לפני פסח, מכינה מירב שיינר מאפה מקלות שמרים עם גבינת מוצרלה שקל מאוד להכין

מאפה מקלות שמרים עם גבינה. דרור עינב, דרור עינב
מאפה גבינה/דרור עינב, דרור עינב

השבוע התבוננתי בבני מכניס את ההגדה לילקוט וחשבתי לתומי: כמה עולמות מכילה ההגדה הזו, כמה דורות של כתבים וכתובים נאספו לתוכה עד שנעשתה למה שאנו מכירים היום. הוא עדיין לא יודע שגם כאשר ישלוט היטב בקרוא וכתוב, מרבית חלקי ההגדה יוותרו כנראה סתומים בעיניו. גם אני ממרום גילי מגלה בכל פעם מחדש עוד נדבכים בסיפור יציאת מצרים, ובכל פעם נדהמת מחדש עד כמה מדובר בסיפור על זמני.

כשהייתי בגילו של בני הצעיר מנהגי ביעור החמץ היו נפוצים בכל עדות ישראל ובשכונה שבה גרתי נערכו אף מדורות קטנות בערב החג. המנהג עדיין קיים היום, אם כי לא באותה תדירות, כשלחילופין, אפשר פשוט להכין את המתכון הבא, שהוא פינוק ותענוג גדול וביעור חמץ קצת אחר. מדובר בבצק קל מאד להכנה ונעים לעבודה שכולם יהנו להכין ולאכול יחדיו.

לעוד מאפים שווים
מאפה שחיתות מלוח
מאפה מגולגל במילוי אגוזים

מאפה מקלות שמרים עם גבינה. דרור עינב, דרור עינב
מקלות שמרים/דרור עינב, דרור עינב

מצרכים:

כמות: ל-8 יחידות גדולות מאד

לבצק:
500 גרם (1/2 3 כוסות) קמח
320 גרם (1/3 1 כוסות) מים פושרים
25 גרם (1/2 קוביה) שמרים טריים או 10 גרם (כף) יבשים
15 גרם (כף) סוכר

50 גרם שמן זית (בערך 3 כפות)
5 גרם (1 כפית שטוחה) מלח

למלית ולציפוי:
450 גרם גבינת מוצרלה חתוכה למקלות או מגורדת
2 כפות שמן זית
3-5 שיני שום קלופות וחצויות
1 ענף רוזמרין טרי
מלח גס

עוד באותו נושא

הכי פשוט שיש: מאפה פטריות וגבינות

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. לתוך קערת מיקסר עם וו גיטרה מכניסים את חומרי הגלם לפני סדר הופעתם, מלבד השמן והמלח. מערבלים 1-2 דקות על מהירות איטית.

2. מגבירים את מהירות המיקסר, מזלפים פנימה את השמן (לדופן) וממשיכים ללוש כ-3 דקות. מוסיפים את המלח ולשים עוד כ-7 דקות עד לקבלת בצק גמיש ולא דביק שנתלה על וו המיקסר ונמתח מבלי להיקרע- הקפדה על לישה בת 10-12 דקות תניב תוצאה טובה.

3. מניחים את הבצק בקערת פלסטיק ומכסים בניילון (לא נצמד, אלא שקית). מתפיחים שעתיים.

4. הופכים את הקערה על משטח העבודה וטופחים על הבצק, משטחים בידיים תוך כדי הוצאת האוויר ומחלקים את הבצק ל-8-10 יחידות שוות (מומלץ להיעזר במשקל). מניחים בצד מכוסה במגבת.

5. משטחים כל חלק למלבן מאורך, מניחים במרכזו מקל מוצרלה או חופן מוצרלה מגוררת ומגלגלים את הבצק מעל לגבינה. צובטים לכדי סגירה.

6. ממשיכים לגלגל את הבצק הממולא ומניחים עם ה'תפר' כלפי מטה על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה. מכסים במגבת דקה ומתפיחים 15-20 דקות. בצק שתפח היטב יניב תוצאה קלילה, רכה, אוורירית וטעימה מאד, ללא ריח לוואי ודחיסות.

7. מחממים תנור ל-220 מעלות. מכניסים את התבנית לתחתית התנור ואופים 3-4 דקות. מעלים את התבנית לאמצע התנור וממשיכים לאפות עוד 10-12 דקות עד לקבלת גוון חום בהיר.

8. בינתיים בתוך קערה קטנה מניחים את השמן, שיני השום ומעט מן הרוזמרין הטרי ומערבבים היטב. מוציאים את המקלות האפויים מן התנור ומושחים מיד בתערובת שמן הזית. מפזרים מעט מלח גס ומגישים חם.

חימום מחדש:
במידה ולא חיסלתם הכל, ניתן לחמם שוב בתנור בחום של 150 מעלות, לדקות ספורות. מומלץ להניח תבנית עם מעט מים חמים בתחתית התנור אשר ישיבו את הלחות למאפה.

מאפה מקלות שמרים עם גבינה. דרור עינב, דרור עינב
מאפה גבינה/דרור עינב, דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully