וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיינר R&R: הולכת על חבל דק

26.4.2018 / 7:19

כשנפתח דיינר R&R בירושלים הוא משך אליו המון אש בזכות הנטיות המיניות של בעליו וסוג המזון שהוגש בו. אבל האם האוכל עומד בפני עצמו?

דיינר R&R בירושלים. נועם מושקוביץ,
דיינר R&R/נועם מושקוביץ

דיינר R&R נפתח בשנה שעברה במדרחוב יפו ירושלים. זהו דיינר אמריקאי לא כשר, עם הרבה חזיר, גבינה ובשר, המופעל גם בסופי שבוע על ידי השפית רעות כהן ובת זוגה רומינה. בכל עיר סטנדרטית אחרת, אף אחד לא היה מתרגש מזה. אלא שבירושלים עסקינן; וסטנדרטית, אם לנקוט לשון המעטה, היא לא בדיוק. דרמה גדולה ליוותה את השקת הדיינר, שסבל הטרדות והתנכלויות מימיו הראשונים. שמשה נופצה, בעלות המקום טענו שחרדים הפריעו ללקוחותיהן, תלונות הוגשו למשטרה, הפגנת תמיכה חילונית התקיימה ועוד. מה שהיה מתקבל בכל מקום אחר בישראל כמיזם שבשגרה, הזכיר שוב כמה קיצונית ומטורללת יכולה בירת ישראל להיות.

כמי שמאמינים שהביטוי 'להיות עם חופשי' כולל, בין היתר, את זכותו של כל אחד לאכול מה שהוא רוצה, מתי ואיפה שהוא רוצה; ומאחר ודיינר R&R לא נפתח בלב איזור חרדי, אנו סבורים שהמתקפה על המקום היא חשוכה ובלתי נסבלת. האהדה הטבעית, האפריורית, הייתה נתונה לדיינר, לפיכך, עוד בטרם הגענו. אבל למען הסר ספק יובהר מייד: הכובע הרלוונטי היחידי אותו חובש כותב שורות אלו ברשימה הנוכחית הוא זה של מבקר המסעדות, שבוחן את איכויות האוכל.

לכל הביקורות של אבי אפרתי
מלכה - הכשרה החדשה של אייל שני
מסעדת הולה - נדרש עדכון גרסה

רעות כהן ובת זוגתה רומינה בדיינר R&R. נועם מושקוביץ,
רומינה ורעות כהן/נועם מושקוביץ

ביקרנו במקום בערב החג השני של פסח. מדרחוב יפו היה שומם למדי והמרחב ההומה בדרך כלל, שיש בו מידה לא מבוטלת של אגרסיביות, הרגיש רך וחינני פתאום. לא מעט סועדים כבר היו בדיינר כשהגענו. רובם, במפתיע, מקומיים ולא תיירים.

עיצוב תעשייתי עכשווי יש ב-R&R, עם בר ארוך וגדול ושולחנות שמפוזרים בחלל באווריריות נעימה, ללא תחושת הדחיסות שלפעמים ישנה במקומות כאלו. הגיע התפריט. עיון ראשון בו יצר בעיקר תחושת בלגן בעיניים. עיצובו הגראפי מוחצן ובוטה משהו. כשמתרגלים לדפוס הקופץ והמשתנה מתגלה גם התפריט ככזה שסוחב לקצה. לא רק בשומרי כשרות הוא יכול לעורר אי נוחות. מדובר באוכל מהסוג שבכוחו לזרות אימה על קרדיולוגים ודיאטניות, חילוניים למהדרין מהז'אנר הבריאותני, וגם צמחונים וטבעונים. כל אלו ועוד יזועו בוודאי באי נוחות מעיון בו. המון חזיר, המון גבינה שמנה, והמון טיגון; שפע מיונז לבשר וקינוחים מושחתים במפגיע, עם טונות מתוק. זה לא אוכל שהאדם הסביר, בהנחה שאיננו אמריקאי עב כרס, יצרוך על בסיס יומיומי. ומאידך, ודווקא בשל כל אלו: מגניב. יש משהו משמח עד מאד במטבח מושחת בעליל, שמשחרר את עצמו בכוונה תחילה מכל טרנד בריאותי באשר הוא, שלא דופק חשבון.

עוד באותו נושא

אמורה מיו: הצלחה - קווים לדמותה

לכתבה המלאה
ברוסקטה טונה בדיינר R&R. נועם מושקוביץ,
ברוסקטה טונה אדומה/נועם מושקוביץ

החלטנו ללכת על כל הקופה בעיקריות ובראשונות לנסות ליירט כמה מנות מוגזמות פחות. פתחנו בברוסקטה טונה אדומה (44 שקלים), סלט שוק (54 שקלים) וכדורי מק אנד צ'יז (42 שקלים). תיכף כשהגיעו המנות התברר דבר אחד: לא רק התפריט מוקצן כאן, גם מאסות האוכל. כל המנות היו עצומות. בברוסקטת הטונה, עם איולי, בצל וצ'ילי, הייתה מאסת דג גדולה מכל מה שאנחנו רגילים לקבל במנות כאלו. האיכות הייתה סבירה בהחלט. לא יצירתיות או יד יוצאת דופן, אבל טרי, ענייני וטוב. סלט השוק, עם כל הירקות המתבקשים, בתוספת אפונת גינה ונתח פטה גדול, היה טרי וחביב, עצום אף הוא. כדורי המק אנד צ'יז, שלושה במספר ומגודלים ממש, היו סבירים בלבד. הם טוגנו היטב אמנם, בלא עודפי שמנוניות, אבל חסר בהם מגע הגבינה הנכון, שמסובב מנות מהסוג הזה מסתם שחיתות לא הכרחית לכזו ששווה להשחית עליה ים קלוריות.

220 גרם בורגר (56 שקלים), מיט קלאב (74 שקלים), אנטריקוט עם ביצת עין (78 שקלים) ושרימפס פיש & צ'יפס (54 שקלים) היו העיקריות. הבורגר, עם פירה עשיר במיוחד לידו, היה בסדר ממש. היה בו בשר קצוץ גס ולא טחון, בדחיסות הנכונה, באיכות לא רעה בכלל ובצבע האדמדם המתבקש. המיט קלאב - 300 גרם נתחי סינטה צרובים, נתונים בכריך עם גבינת אמנטל ומיונז, היה אחלה. בשר טעים, לחם טוב ותוספות שעשו בו בעיקר שמח. גם במונחי תמורה לכסף מדובר ביציאה נדירה למדי. זה בשר אמיתי, מסינטה, ולא בשר טחון מנתח פשוט, זול ושמן.

גם סטייק האנטריקוט, 200 גרם משקלו, שהגיע מידיום רייר, היה מאיכות סבירה למדי ומפתיעה ממש בהתחשב בתמחור. מאסה נאה של סי-פוד שטוגנה היטב הייתה במנת השרימפס אנד צ'יפס. הצ'יפס עצמם היו מלוחים מידי לטעמי.

ברוסקטה במסעדת R&R. ראם עבדו,
המבורגר ב-R&R/ראם עבדו

בתפריט הקינוחים יש מנות כמו פאדג' שוקולד, מילפיי ברולה, ערימת פנקייקס וגם צלחת נחשים ודובוני גומי. הלכנו על סמור'ס (38 שקלים) - קינוח הילדים אמריקאי האולטימטיבי. במקור מדובר במרשמלו משופדים שמגיעים מהמדורה ומוגשים בין שני ביסקוויטים עם ממרח שוקולד. כאן הוגשו בתבנית עגולה שנאפתה בתנור שברי עוגיות והמון שוקולד נוזלי חם, כשמעל עיגולי מרשמלו אפויים. מזמן לא נתקלתי בקינוח כל כך מתוק במסעדה. מאידך, מזמן לא ראיתי ילדים שמתנפלים בעזוז כה רב על קינוח, נהנים ממנו ולא יכולים לו.
קצת חששנו בטרם יצאנו בדרכנו לירושלים. רצינו לפרגן לדיינר R&R וקיווינו שנצליח. הז'אנר בו פועל המקום יכול בקלות להידרדר לתהומות ג'אנק מהסוג הרע. מה שמחנו לגלות שאפשר לפרגן למקום ולא רק ברמה האידיאולוגית. רעות כהן מצליחה להלך בדייקנות על חבל דק ולספק אוכל עתיר שומן ומוגזם בעליל, מבלי להיגרר לג'אנק רע ומיותר. אם אתם ירושלמים ומתחשק לכם לפרק כריך בשר גדול או המבורגר טוב, דיינר R&R הוא כתובת לגמרי ראויה. לאלו המגיעים לעיר הבירה מבחוץ ומחפשים מקום לארוחה יעילה ולא יקרה מדי, שגם ילדים ימצאו בה את עצמם, זו אפשרות מוצלחת בהחלט. למגינת ליבם של כוחות האופל והשחור בעיר.

דיינר R&R, יפו 33 ירושלים, 02-6253435. לא כשר

חשבון בבקשה

חשבון למסעדת R&R. מערכת וואלה! NEWS
חשבון למסעדת R&R/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully