וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת המסעדה הטובה בעולם לשנת 2018

20.6.2018 / 9:00

התחרות החשובה ביותר בעולם המסעדנות התקיימה אמש בבילבאו שבספרד. איזו מסעדה נבחרה במקום הראשון?

אוסטריה פרנצ'סקנה. אבי כהן, אבי כהן
כך נראית מנה במסעדה הטובה בעולם/אבי כהן, אבי כהן

אמש (19 ביוני) התקיימה בבילבאו שבספרד התחרות החשובה ביותר בעולם האוכל כיום, אשר מכתירה את 50 המסעדות הטובות בעולם. כמובן שהדבר שכולם ציפו לו בתחרות בחסות סן פלגרינו ואקווה, הוא גילוי שלוש המסעדות הטובות בעולם.

למקום הראשון הגיעה מסעדת אוסטריה פרנצ'סקנה (Osteria Francescana) הממוקמת בעיר מודנה שבאיטליה, בניצוחו של השף מאסימו בוטורה, שרק החודש פורסמה במדור זה ביקורת על ארוחה בה. מסעדת אוסטריה פרנצ'סקנה זכתה בשלושה כוכבי מישלן בשנת 2012 וב-2016 הפכה למסעדה האיטלקית הראשונה אי פעם שקטפה את תואר המסעדה הטובה בעולם באותה תחרות בדיוק. בשנה שעברה התואר נגזל ממנה לטובת אילבן מדיסון פארק הניו יורקית והיא נדחקה למקום השני. כעת, היא חזרה לפיסגה.

בשנים האחרונות הפך בוטורה לשף סלב, הוא כיכב בפרק הפותח של שולחן השף בו נחשפו חייו האישיים, בתכניות דוקו אוכל נוספות ואף הופיע בעונה האחרונה של מומחה לכלום (Master of none) של עזיז אנסרי.

המסעדה במודנה מפורסמת בכך שהיא קטנה ומשפחתית ועדיין מספקת חוויה של פיין דיינינג מודרני לצד מסורת, פילוסופיה לצד קלאסיקה, וחמימות לצד תעוזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוסטריה פרנצ'סקנה. אבי כהן, אבי כהן
אופס, הפלתי את טארט הלימון/אבי כהן, אבי כהן

במסעדה מתכתב בוטורה עם אזור אמיליה רומאנה שבתוכו המסעדה ממוקמת. במידה והצלחתם לצלוח את הבלתי אפשרי ולהשיג מקום, ניתן לבחור מנות מהתפריט או לאכול ארוחת טעימות (בעלות 270 אירו לאדם). אחת המנות הכי איקוניות של בוטורה היא קינוח בשם "אופס, הפלתי את טארט הלימון", שנולד מטעות של הקונדיטור במסעדה. עוד מנה מפורסמת שלו שזכתה בשנת 2011 בתואר מנת העשור באיטליה: חמישה דורות של פרמזן. המנה מורכבת מחמישה סוגים של פרמזן שיושנו בין שנים-עשר לחמישים חודשים ונרקמו לחמש טקסטורות שונות: אוויר, קצף, קרם, דמי סופלה וגאלט פריך.

מסעדת אל סלאר דה קאן רוקה שבגירונה, בספרד (El Celler De Can Roca) הגיעה למקום השני. מסעדת מיראזו שממוקמת במנטון, צרפת הגיעה למקום השלישי. הזוכה של שנה שעברה, מסעדת 11 מדיסון פארק, ירדה למקום הרביעי.

במסגרת התחרות שמתקיימת זאת השנה ה-16 נבחרים הזוכים על ידי צוות המונה קרוב לאלף מומחים עולמיים בתעשייה הקולינרית ביניהם מבקרי מזון, שפים, מסעדנים ופודיז מוערכים. התחרות נחשבת לנקודת ייחוס לתעשייה כולה לגבי טרנדים, מסעדות חשובות ומשפיעות מכל קצוות העולם. יחד עם זאת התחרות זכתה לאורך השנים גם ללא מעט ביקורות, שמדובר בתחרות שמרנית בסך הכל שמנציחה את הקיים, שכן המסעדות הנמצאות בפסגה הן תמיד אותן המסעדות. אז אמנם הביקורות תקפה לגבי המקומות הראשונים שבהם אין כל חדש ומשחק הכיסאות ממשיך, אבל כשבוחנים את הרשימה כולה יש כמה כניסות מפתיעות ותזוזות מרשימות; כמו למשל הגעתה של המסעדה ההודית הפועלת בתאילנד גאגאן של השף גאגאן אננד למקום החמישי. בעשירייה הראשונה לצרפת יש 2 מסעדות אבל גם לפרו. המנצחת אגב בעשירייה היא ספרד, עם 3 מסעדות.

לרשימת הזוכים המלאה

עוד פרסים שחולקו במהלך התחרות:

פרס לשף האישה הטובה ביותר: קלייר סמית' ממסעדת "Core" שבלונדון.

בחירת השפים: דן ברבר, שבבעלותו שתי מסעדות במדינת ניו יורק: בלו היל ופוקנטיקו הילס.

שף הקינוחים הטוב ביותר: סדריק גרולה (שהדיח את דומיניק אנזל המוערך).

פרס מפעל חיים: שף גסטון אקוריו הפרואני ממסעדת Astrid Y Gastón (שבמקום ה-39) על העבודה הרבה שלו להפיץ את המטבח הפרואני בעולם.

פרס האירוח: מסעדת גרניום מקופנהגן.

פרס הדבר הגדול הבא: מסעדת "Single Thread" שבקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully