וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת השנה: סיור קולינרי בפרדס חנה - כרכור

הגיע הזמן לשכוח מהדימוי ההיפי של פרדס חנה - כרכור ולהכיר את האזור הקולינרי הכי לוהט של התקופה. סיור ביעד שיעשה אתכם רעבים ויגרום לכם להתניע את הרכב

צלמים זמניים מורשים

וידיאו: הצצה לקינוחים של המזווה

עד לפני מספר שנים, אזור פרדס חנה כרכור, קושר בעיקר לצמד המלים "שלוות עולמים", מתוך שירו של אהוד בנאי. האופי השאנטי של תושבי האזור נתן את הטון גם מהבחינה הקולינרית וניתן היה למצוא כאן בעיקר כמה דוכני חומוס ושניים-שלושה בתי קפה רגועים. עם הזמן העיירה גדלה והתפתחה ואיתה תרבות הפנאי והאוכל.

כיום החומוס עדיין מהווה עניין מרכזי. כך למשל גילינו תוך כדי הסיור, שסצנת החומוס של פרדס חנה ידעה ימים סוערים, כאשר חומוס הבלו באס (האוטובוס הכחול) במיקומו המיתולוגי נסגר, ושני הבעלים של המקום התפצלו לשתי חומוסיות שונות. הבלו-באס נפתח במיקום חדש על-ידי אחד מן השותפים, והשני פתח את חומוס ארגנטינה במתחם חצר השוק (עליו נרחיב בהמשך). ניסיון לברר כאן עם תושבי האזור מי מהשניים הוא החומוס הטוב ביותר, מגלה שהנושא טעון כמעט כמו דרבי תל אביבי בין הפועל למכבי.

אבל לא רק בחומוס עסקינן, תמצאו כאן המון יצרנים קטנים ומקומיים כמו ממתקים בעבודת יד של הילה הוכמן או פרדסוכרה הפטיסרי של רוני הרצנו, ומקומות מוצלחים נוספים כמו המזווה, בוטיק אוכל המונה סניף בשרי וסניף גבינות, שפתח לאחרונה גם סניף בולונז'רי יפהפה המונה עשרות סוגי קרואסונים ודונאטס. ויש עוד רבים וטובים, אבל בחרנו חמישה מקומות חדשים יותר ופחות, שמסמלים את הפריחה הקולינרית של אזור פרדס חנה כרכור. יעלו ויבואו.

אלחנן תרבות לחם

רוטולו לחם. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
רוטולו לחם באלחנן/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

את אלחנן תרבות לחם, נדמה שכבר אין כמעט צורך להציג. מאפיית השף של אלדד שמואלי הפכה בשנתיים האחרונות למוקד עלייה לרגל של פודיז תל אביבים, שבזכותה גילו את האזור כולו. יש כאן מאפים משגעים כמו מאפה הבצק הצרפתי קווין אמן, סינמון באן, קוגלהוף או בבקה שוקולד, ואת אחת ממנות הדגל של המקום - קרואסון כנאפה.

עם הזמן, החלו להגיש כאן גם מנות אוכל, מבוססות לחם כמו מנת הרוטולו לחם החביבה אשר מורכבת משני כיסוני פסטה גדולים ממולאים בתבשיל מנגולד, קרעי לחם קלוי, גבינת ג'יבנה וחמאת מרווה. ביום שישי הקרוב חוגג המקום שנתיים להיווסדו וזאת הזדמנות מצוינת לפקוד אותו, אם לא עשיתם זאת עד עכשיו.

אלחנן תרבות לחם, דרך משמרות, פרדס חנה כרכור 04-8838200

חנה'לה בית של לחם

בגטים. עידו שחם,
הלחמים של חנהל'ה/עידו שחם

יובל נצר ואביתר באומר, פריקים של לחם ואפייה, פתחו באפריל השנה את חנה'לה - בית של לחם, מאפייה קטנה של לחמי מחמצת בהשראת פריז סמוך לאחד הרחובות הראשיים בפרדס חנה. את המסלולים המפרכים במדעי הגלוטן שעברו שניהם, אם זה בהקמה וניהול של מאפיות וסניפי מאפיות, הם החליטו לאחד כאן, למאפייה של לחם בעבודת יד, אבל לא רק. יש גם קרואסונים ובגטים צרפתיים, פוקאצ'ות וסוגים נוספים של לחמניות ולחמים מקמח לבן, כוסמין, דגנים וקמח מלא. יש גם בורקסים במילויים שונים, פרעצלים מתוקים מבצק קרואסון עם שוקולד, וגם עוגות בחושות, פטיפורים, עוגיות, ואפילו ממרחים שונים ומוצרי מעדניה יוקרתיים.

גלידת אננס. עידו שחם, עידו שחם
גלידת אננס בחנהל'ה/עידו שחם, עידו שחם

טכניקת האפייה היא שילוב של האפייה הצרפתית והגרמנית, ועם כל התוצרת הזו הם גם מכינים סנדביצ'ים, סלטים וקינוחים שהם מגישים בחיוך השמור לפרדס חנה. יש מנות כמו סלט בריאות עם חסה, פטריות, נבטים, מלפפון ובטטה (40 שקלים) או כריך בלחמניות או לחם לבחירתכם עם טונה מתובלת, ביצה קשה וירקות, או כריך סלט ביצים עם חסה ובצל, וגם כריך אנטיפסטי טבעוני של ירקות קלויים (כל הכריכים 40 שקלים). יש גם קפה פרימיום של בית הקלייה נגרו וגלידת פירות אשר מוגשת בחצי פרי קפוא, סיומת נפלאה לכל הבצק הזה.

חנה'לה בית של לחם, דרך הבנים פרדס חנה כרכור, 052-6200045

המחתרת התאילנדית

קארי תאילנדי. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
מנת קארי במחתרת התאילנדית/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

הסוד השמור ביותר של פרדס חנה כרכור והמקום שבוודאי היו לו הכי הרבה חיפושים בגוגל תחת "שעות פתיחה". אז בואו נעשה קצת סדר, בעבר פעלה המחתרת בשישי בצהריים אבל כרגע מדובר רק על ימי רביעי וחמישי בין השעות 18:00 ועד 23:00. בימים הקרובים המסעדה עוברת למקום חדש סמוך לבית הספר החקלאי ומומלץ לעקוב אחרי העדכונים בפייסבוק על המועד המדויק. את המחתרת התאילנדית הקים יואב צידון לאחר עשרות טיולים בתאילנד ולאחר שהגיע למסקנה שהוא הכי נהנה לבשל עבור אחרים.

יאב צידון. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
יואב צידון, בעלי המחתרת התאילנדית/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם
סלטים אסיאתיים. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
סלטים אסיאתים במחתרת התאילנדית/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

התפריט קטן, שלוש ראשונות, שתי עיקריות וקינוח אחד, כולם מתחלפים מדי פעם. יש סלט אטריות שעועית ארומטי וחריף (32 שקלים), סלט פפאיה קלאסי (36 שקלים) ומרק טום יאם (42 שקלים). לעיקריות יש פאד תאי עם עוף או טופו, וקארי פנאנג, שהם נתחי חזה עוף בציר עוף עם קרם קוקוס, דלעת תאילנדית ותרד על אורז תאילנדי (49 שקלים). יש אפילו בירה תאילנדית ומרגריטה קפואה על בסיס עראק אשכוליות ורוזטה למי שמגיע לחגוג. את האוכל תוכלו לאכול באחד מהשולחנות המשותפים שבחוץ תחת כיפת השמיים, או על שולחנות יד שנייה שבגלריה הסמוכה שם אשתו של יואב, שגית, משפצת רהיטים ישנים.

המחתרת התאילנדית, בילו 10 פרדס חנה כרכור (בקרוב בכתובת חדשה), 050-3377588

הטורקיה

הטורקייה. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
הטורקיה/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

לפני ארבע שנים פתח צ'יקו כהן את הטורקיה, מקום קטן שהגיש בורקס צמוד לחומוס בלו באס המיתולוגי. לכהן דגדג באצבעות לעשות גם חומוס אבל הוא לא רצה להתריס, במקום זה התחיל להכין סביח, ורק כשנסגר הבלו באס הוא הרגיש חופשי באמת והתחיל להכין גם חומוס. המסלול הזה עיצב את התפריט של הטורקיה היום שמבוסס על חומוס, סביח ובורקס, בגרסאות שונות ובשילובים כאלה ואחרים. חומוסביח (35 שקלים) למשל היא מנה של חומוס, עם ביצה קשה, סלט ירקות, עמבה, חריף וקוביות של חצילים מטוגנים, או בורקסביח (29 שקלים) שזה בורקס חצוי לאורכו וממולא בפרוסות חציל מטוגן, ביצה קשה, טחינה, סלטים וחריף כהלכתו.

חומוס סביח. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
חומוס-סביח בטורקיה/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

תמיד אפשר להזמין גם חומוס או מסבחה רגילים, סלט סביח, ועדיין יש את הבורקסים עבודת יד מבצק פילו שהיו במקום מתחילתו, עם תפוח אדמה, גבינה או מנגולד. המקום מעוצב בצורה מאוד פרס חנאית עם שולחנות ושרפרפים קטנים בחוץ, הרבה עציצים כשעל כל התקרה מודבקים לוחות שש-בש, אלמנט עיצובי מגניב במיוחד, ומוזיקה ערבית קצבית. אפשר גם לקנות בורקס לאפות בבית. הדיבור על הטורקיה עובר מפה לאוזן כבר הרבה זמן בפרדס חנה וזה מבלי להזכיר את הקשר המשפחתי לשף שרון כהן (שילה, פלורנטין האוס), השניים אחים.

הטורקיה, דרך הנדיב (ליד ביג-סנטר) פרדס חנה כרכור, 04-6214941

פסטה מרקט, חצר השוק

חצר השוק פרדס חנה. אביטל שוץ,
חצר השוק, שווה ביקור/אביטל שוץ

מתחם חצר השוק בפרדס חנה, נפתח במקום מה שהיה פעם השוק הישן. יש כאן צבעוניות פוטוגנית שמצטלמת מעולה, בזכות מכולות ישנות שנצבעו מחדש. את קירות המתחם מעטרות כתובות כמו סנדלר, חייט, או מזנון מזרחי, אשר מבקשות להנציח שפעם היו כאן ימים אחרים. מדי חמישי בערב ושישי בבוקר (לעיתים גם בערבי אמצע שבוע - כדאי להתעדכן בפייסבוק), מתכנסת כאן קהילת התושבים למגוון של פעילויות לכל המשפחה - הופעות מוזיקה, הצגות לילדים ועוד, ומצליחה לספק זיכרון מתוק לתקופה תמימה יותר. מבחינה קולינרית המקומות הבולטים במתחם את הם קפה השוק, חומוס ארגנטינה (שהוזכר קודם), סניף של ג'מס המציע בירה קרירה לצד כריכי בשר, ופסטה מרקט.

רביולי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קפלצ'ו סלק בחמאת שרי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
חצר השוק פרדס חנה. אביטל שוץ,
שי אביבי על הסירים/אביטל שוץ

פסטה מרקט נפתחה ע"י מספר שותפים, כשהמוכר מבניהם הוא השחקן שי אביבי. אביבי, כבר שנים משתעשע עם העולם הקולינרי, גם כאשר זכה במקום הראשון במאסטר שף VIP, וגם כקריין המעולה בתכנית "בואו לאכול אותי". מדובר במסעדה איטלקית קלאסית לכל המשפחה, עם מבחר של סלטים, תפריט פסטות רחב עם מנות כמו פטוצ'יני תרד קוקוס (44 שקלים), קפלצ'ו סלק בחמאת שרי (51 שקלים) ועוד. וכן מבחר לא קטן של פיצות עם מגוון תוספות. לא תמצאו כאן איזו יציאה לא שגרתית, או מסעדה איטלקית יוצאת דופן, אבל אין ספק שמדובר עבור תושבי אזור פרדס חנה בעוד תוספת קולינרית חביבה. בכל אופן, מתחם חצר השוק החביב, בהחלט שווה ביקור.

חצר השוק, האורנים 12, פרדס חנה כרכור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully