וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיף בבנדיקט! אז מה רוצים החמוצים מהתקשורת?

13.9.2018 / 6:20

חמש שנים עברו מאז הביקור האחרון של אבי אפרתי בבנדיקט, סניפים רבים נפתחו מאז לרשת המצליחה שהישראלים כל כך אוהבים, אבל האם לאוהבי אוכל שאכפת להם לא רק מהקונספט אלא גם ממה שמתרחש בצלחת, יש מה לחפש שם?

בנדיקט. שרית גופן,
בוקר ישראלית בבנדיקט/שרית גופן

קשה לחשוב על קונספט הסעדה גאוני יותר במונחים ישראליים מזה האוחזת בו רשת בנדיקט: ארוחת בוקר המוגשת שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. כמה כולם כאן אוהבים לאכול ארוחת בוקר; ואם אפשר לעשות את זה באמצע הלילה, בכלל תענוג. פורמט ארוחת הבוקר הוא עניין אלסטי למדי. בכל מקום על פני הכדור נוהגים להרחיב אותו כיד הדמיון ולהוסיף, כחלק מבראנץ' או לא בהכרח, טובין מסוגים שונים: מאפים, בשרים, דגים, מלוחים ועוד.

בנדיקט הלכו עם אופציית ההרחבה הכי רחוק שאפשר. התפריטים שלהם מגוונים באופן שמספק תחושת שפע אמיתית. מארוחות בוקר מגוונות על בסיס ביצים, דרך ארוחות עם דגים ובשרים. יש גם לא מעט מתוקים, ומכיוון שבערב ולילה עסקינן, אז גם דרינקים. זו אחת מרשתות ההסעדה המצליחות בארץ המונה כיום לא פחות מתשע מסעדות, כולן במרכז הארץ (שלוש בתל אביב והשאר בראשון לציון, הרצליה, כפר סבא, צומת ביל"ו, פתח תקווה וביתן אהרן).

בשנים הראשונות לפעילותה של בנדיקט, עוד בטרם הפכה לרשת, היה טעים שם. הפרודוקטים והביצוע היו תמיד מוקפדים. בהמשך, בהדרגה, ככל שהלכה ההצלחה והתעצמה, פחות. עם האוכל בא התיאבון (לחפף). ברור שהרבה יותר קל להנהיג בקרת איכות נוקשה למסעדה או שתיים, מאשר לתשע, המגישות בסרט נע כל כך הרבה דברים. הגעתי לבנדיקט קצת פחות מחמש שנים מאז הביקורת האחרונה שם במדור זה, שהייתה חמצמצה. קיוויתי שאגלה שינוי לטובה, שתחושת 'כמה מצער שהאוכל לא משהו כי לגמרי נעים לשבת כאן', תשתנה.

בנדיקט. שרית גופן,
בנדיקט סמאש/שרית גופן

הגענו בשעת ערב לא מאוחרת של אמצע השבוע לסניף שרונה בתל אביב וכמובן שמצאנו מסעדה מלאה, בפנים ובחוץ. היינו שלושה והלכנו על אופציות מאגפים שונים של התפריט: בנדיקט לייט (62 שקלים) מאיזור ארוחות הבוקר הקלאסי, פנצנלה (56 שקלים) מאגף 'בוקר טרי מהשדה' ובראנץ' בורגר (72 שקלים), בשביל הבשר. הוספנו גם סלט קצוץ גדול (16 שקלים) וסלמון מעושן (21 שקלים) על תקן חיזוקים. שמחנו על האפשרות לקוקטיילים, די נחמד ללגום קצת לצד חביתה, והזמנו אפרול שפריץ ובנדיקט סמאש (על התוספת בגינם גבו 5 ו-12 שקלים, בהתאמה, על בסיס מתודה שנשגבה מבינתנו).

הגיע האוכל. בסלט הפנצנלה היו ירקות שונים (עגבניות שרי, צנוניות, עגבניות שמש, פלפל ובצל קלויים) וגם ארוגולה, נענע, מוצרלה, זיתי קלמטה, צנוברים וזיתים. זה היה סלט עצוב. עגבניות השרי שידרו חוסר רעננות, עגבניות השמש היו בינוניות, המוצרלה סתמית, הקרוטונים רעים והרוטב עורבב ביד גסה. אם לא די בכך, יותר מידי בלסמי מתוק נשפך שם, סתם כדי לעטר. נוכחותו על הסלט הזכירה פסי רוטב שוקולד תעשייתי על קרם בוואריה, הקינוח העתיק מפעם. יותר מידי פלפל חריף הפקיע עוד את המנה מייעודה המקורי. מזמן לא נתקלתי בסלט כה כושל.

מנת בנדיקט לייט כוללת שתי ביצים עם עשבי תיבול או בצל מטוגן, לבנה זעתר עם עגבניות מרוסקות, קוטג' וחציל ביוגורט וטחינה. גם כאן, הכול היה מצער ביותר. החביתה לא תובלה כמו שצריך, איכות הלבנה-זעתר הייתה סתמית לחלוטין, החצילים לא היו עשויים כמו שצריך ולא כל הלחמים/לחמניות הגיעו טריים. גם הסלט הקצוץ והסלמון המעושן לא עשו את זה. הסלמון עושן בטירוף ובסלט הקצוץ לא גילינו ירקות מסוגה עילית, אפילו לא קרוב לשם. מילא פנצנלה, סלט דרום איטלקי שצריך להיטיב לדייק בו כדי שיהיה טעים. ארוחת חביתה-סלט, הבייסיק של הבייסיק, הלב הפועם הפשוט של ארוחות הבוקר - גם היא לא פוגעת?

עוד באותו נושא

הוטל מונטיפיורי: עיר המקלט המושלמת

לכתבה המלאה
בנדיקט. שרית גופן,
בנדיקט בורגר/שרית גופן

מנת בראנץ' בורגר, עם בורגר לא עצום אבל בינוני עד סביר באיכותו, שהיה נתון בקרואסון מתוק עם גבינת גאודה, ריבת בייקון, חסה, עגבניות וקורנישונים, עם ביצת עין מעל, הייתה המנה היחידה עד כה שעברה איכשהו. לא טירוף של איכויות אמנם, גם לא סתם בורגר טוב אבל לפחות לא כזה הסובל מפגמים מהותיים. לקינוח חלקנו מיני פנקייק קינדר בואנו (32 שקלים) בשלוש שכבות שהיה מתוק לאללה, לא אנין כלל אבל 'בסדר' מסוגו ונדיב בעליל במונחי תמורה לכסף.

עם מנות שנעו בין 'סביר איכשהו, נגיד..' לגרוע, קשה לומר שנהנינו מהאוכל. מה שכן, היה כיף. האווירה, השירות, הקוקטיילים, תחושת השפע בבואנו להזמין - כל אלו הופכים את ממשק המשתמש בבנדיקט לידידותי עד מאד. המנות כמובן גדולות ובפחות מ-300 שקלים שלושה אנשים אכלו לשובעה ואף שתו, שניים מהם אלכוהול.

בשביל מי שאיכות האוכל איננה פרמטר מרכזי בבואו לבחור מסעדה, בנדיקט, עם קונספט ארוחות הבוקר כל שעות היממה, היא אופציה מנצחת. בצהריים אפשר לאכול לא כבד מידי, בערב - תמיד כייף לאכול ארוחת בוקר, ובלילה - אחלה פתרון למאנץ'. אלא שאם לשפוט על סמך הארוחה הנוכחית, לא נראה שהרבה מידי השתנה מאז הביקורת הקודמת שלי שם, באתר זה, למרבה הצער. אבל מי אנו, החמוצים מהתקשורת, כי נלין. בזמן שחלף מאז התווספו, כאמור, לרשת בנדיקט מסעדות רבות. עם הצלחה לא מתווכחים. אבל האם לאוהבי אוכל שאכפת להם לא רק מהקונספט אלא גם ממה שמתרחש אצלם בצלחת, יש מה לחפש שם? מסופקתני.

בנדיקט מרקט, קלמן מגן 3 (שרונה מרקט), ת"א, 03-5107507. לא כשר

חשבון לשלושה:

חשבון בנדיקט. מערכת וואלה! NEWS
חשבון בנדיקט/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully