וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים לתאילנד: ליריב מלילי יש כמה המלצות בשבילכם

יריב מלילי

15.9.2018 / 8:00

יריב מלילי, השף והבעלים של בית תאילנדי וקאב קם, הוא אולי הישראלי שמכיר הכי טוב את תאילנד, לרגל החודש בו רבים מתעופפים לגן העדן, ליקטנו ממנו כמה המלצות טעימות במיוחד לבנגקוק

יריב מלילי. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
יריב מלילי במסעדה בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

מבחינתי, תאילנד היא המלצה קולינרית אחת גדולה, אבל זה נכון שקשה לעיתים למצוא את האוכל האותנטי של המקומיים. תאילנד עמוסה במסעדות שפונות לתיירים, המציעות אוכל מערבי שמתחזה לאותנטי, מוגש יפה ונראה "נקי" לעיניים מערביות. האוכל התאילנדי שהמקומיים אוכלים, אולי לא מוגש "יפה" כמו שאנחנו רגילים, אבל אני יכול להרגיע אתכם שהוא נקי וטעים.

כמה שזה יכול להישמע מפתיע, אחד הטיפים שאני ממליץ עליהם הוא דווקא לבקר במרכזי הקניות (קניונים) ברחבי תאילנד: בכל קניון בתאילנד יש מתחם אוכל, בעיקר בערים גדולות, מתחמי האוכל האלו מיועדים דווקא למקומיים, ולא לתיירים, ולכן דווקא שם תוכלו ליהנות מחוויה אותנטית. הכיף במתחמי אוכל מהסוג הזה זה שיש מגוון עצום של סגנונות בישול ומאכלים, יש תמונות של המנות (ככה שאתם יודעים מה תקבלו), והמחירים נמוכים, כך שגם אם הבחירה לא הייתה מוצלחת, הפסדתם משהו כמו 10 שקלים מקסימום, ואפשר להזמין מנה אחרת במקום אחר.

עוד משהו שחשוב לדעת בנוגע לחוויית האכילה בתאילנד: כדאי ללמוד איך לאכול את המנות - תציצו על האופן שבו אוכלים המקומיים: תראו שכשהם מקבלים את המנה מהטבח, הם מיד מוסיפים לעצמם תבלינים חריפים ומתוקים שנמצאים לצד הדלפק. שימו לב מה הם שמים ושימו גם, התבלינים הללו עוזרים לאזן את המנה. אם לא בא לכם לנעוץ מבטים, לכו על בטוח, ותרו על התיבול העצמי יש הרבה מנות שמתובלות מראש ואינן זקוקות לתבלינים נוספים, בדרך כלל אלו מנות שמוגשות על אורז ועליו דגים, בשר או טופו, כיוון שהמנות הללו מתובלות מראש, כדאי לדעת שייתכן שהמנה תהיה חריפה.

המלצה כיצד לאכול חריף: ממש כמו ששותים כוס תה לוהט בלגימות קטנות, בביסים קטנים, להתרגל לחריפות הזאת שלפעמים אפילו קצת כואבת, וללמוד ליהנות ממנה לאט לאט.

והנה כמה המלצות יותר ספציפיות לבנגקוק:

שוק אוכל: Or-Tor-Kor Market

בבנקוק, אני אוהב לאכול בשוק בשם או טו קו (Or-Tor-Kor Market). תמצאו שם מבחר מנות המוצגות לראווה בפני הקהל, כך שגם מי שאינו דובר תאילנדית יידע מה להזמין, המחירים זולים והמנות באיכות גבוהה. לא רחוק משם נמצא שוק סוף השבוע (Chatuchak), ששם בנוסף לדוכני האוכל, יש גם את דוכני התבלינים האיכותיים ביותר בתאילנד, מחית קארי, דגים מיובשים ועוד.

Or-Tor-Kor Market

עוד באותו נושא

ניו יורק למתחילים: 24 המלצות לארוחות שוות

לכתבה המלאה

המסעדה היוקרתית: Nahm

אחת המסעדות שאני נהנה בהן במיוחד בתאילנד היא Nahm (מים), הנמצאת במלון מטרופליטן בבנגקוק. מדובר במסעדה של השף דיוויד תומפסון, והיא נחשבת למסעדה התאילנדית הטובה ביותר בבנגקוק, המדורגת שמינית באסיה ובמקום 37 בעולם. המסעדה מספקת טעימה נבחרת מהתרבות הקולינרית התאית החל ממתכונים בני יותר ממאה שנה ועד אוכל תאי מודרני. מדובר בארוחה מרשימה, המסעדה אמנם יקרה במונחי תאילנד, אבל לא במונחים ישראלים (כ- 300 שקלים לסועד).

הפוד קורט: J.J Mall

J.J Mall הוא קניון מלא ביצרנים וחנויות אותנטיות. בקומה הרביעית יש מתחם אוכל נהדר. אחד הדוכנים החביבים עליי מתמחה במנות קרות של סלטים כמו יאם פלה מוק פו, מנה של דג וסלט מנגו, המוגשת בצורה מיוחדת, מדובר בחווית אכילה יוצאת דופן. יש גם דוכן של מרקים שמאוד אהבתי, בו המנה המומלצת היא קיווטייאו נאם טוק- מרק עם חלקי פנים של בקר.

הבר: Banyan Tree

בקומה ה-65 של אותו בניין מהפסקה הקודמת, יש בר בשם Banyan Tree, מדובר בבר גדול מאוד, המתפרש על פני קומה שלמה. מגישים בו קוקטייל מאי טאי מעולה שאני עדיין מצליח לדמיין את הטעם שלו. בר סקסי, עם נוף משגע ומוזיקה חזקה שמכניסה לאווירה נעימה ואקזוטית. הקניון צמוד למלון מטרופוליטן (בו נמצאת מסעדת נאם), כך שאפשר לשלב שם בילוי מושלם אחרי ארוחה טובה.

הכי אותנטי: צ'יינה טאון

כן, גם לבנגקוק יש את הצ'יינה טאון שלה, ומדובר באזור שמומלץ מאוד להגיע אליו. תמצאו כאן מסעדות סיניות ותאיות אותנטיות. אפשר לאכול כאן מרקים טעימים, והכי מומלץ זה להזמין מהעגלות את מרקי האטריות. אחד משלושת המרקים הטובים ביותר בקולינריה התאילנדית הוא מרק ין טאן פו - מרק שצובעים אותו עם טופו כבוש, ויש בתוכו קלאמרי, קציצות דגים, תמנון כבוש וכמובן אטריות אורז רחבות. מה שחשוב זה לתבל את המרק נכון עם התבלינים שנמצאים בצד השולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully