וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם ריח השוקולד לגוף? 10 עובדות שלא ידעתם על שוקולד

וואלה! NEWS בשיתוף YOLO

24.10.2018 / 7:18

אמנם בארה"ב ובאירופה חוגגים את יום השוקולד הבינלאומי בתאריכים שונים לגמרי, אבל דבר אחד מחבר את כל העולם: האהבה אליו. אז כדי ליהנות קצת יותר מהטעם, הנה כמה דברים שיגרמו לכם לדעת מה אתם מכניסים לפה

פאדג' שוקולד. ShutterStock
תנו לנו שוקולד בכל צורה שרק אפשר/ShutterStock

חייו של הספרדי הרנאן קורטז היו סוערים ורבי עלילות. הוא היה ממובילי הכיבוש הספרדי במרכז אמריקה וכחלק מהשלל שהביא עמו למלך ספרד בשנת 1585 היו פולים חומים מעץ שהאצטקים התייחסו אליו בכבוד רב. קורטז ומלך ספרד לא ממש ידעו מה לעשות עם הפולים האלו, ששימשו כתחליף סוכר להמתקת משקאות. רק כ-250 שנה לאחר מכן הצליח פיזיקאי הולנדי בשן קונרד ון הוטן להפריד את השומן מפולי הקקאו ולייצר אבקה מהפולים. השוקולד נולד.

באירופה חוגגים את יום השוקולד הבינלאומי ב-7 ביולי, כציון המועד בה הגיע הקקאו ליבשת השינה, בארצות הברית בכלל חוגגים את יום השוקולד ב-13 בספטמבר, היום בו נולד נואל ווילר ומילטון ס. הרשי, מייסד חברת השוקולד הנודעת. אבל זה לא משנה באמת מהו המועד הרשמי של יום השוקולד הבינלאומי, כי עבור מיליונים ברחבי העולם כל יום הוא יום השוקולד.

השוקולד נמצא בעוגות, מעדני החלב ובמשקאות שלנו, אנחנו משלבים אותו עם פירות ואו אגוזים וכמובן נהנים גם לאכול אותו גם כחטיף. הנה עשר עובדות שכדאי להכיר בקשר לשוקולד שאנחנו כה אוהבים:

* עץ קקאו מניב כ-2,500 פולים ודרושים כ-900 פולים כדי לייצר קילוגרם אחד של שוקולד.

* ריח השוקולד גורם למוח להפריש חומר שמרגיע את הגוף.

* נתוני מדינות ה-OECD ב-2012 חשפו שהישראלים אוהבים מאוד שוקולד ואוכלים כ-39 ק"ג ממנו בשנה, מה שהציב אותנו במקום השלישי מבין 25 המדינות המפותחות באותה עת בצריכה לנפש.

* בסדרת YOLO Origins חומרי הגלם הובאו ישירות מארצות המקור שלהם.

מעדני יולו.
חומרי גלם מכל העולם. מעדני YOLO

* בשוקולד לבן אין כלל מוצקי קקאו והוא עשוי מחמאת קקאו, מוצקי חלב, סוכר, לציטין וחומרי-טעם, לכן טעמו שונה מיתר סוגי השוקולד.

* עצי קקאו יכולים לחיות עד 200 שנה, אבל הם מניבים פולי קקאו רק מגיל חמש שנים ועד גיל 25.

* מחקר שנערך בגרמניה במשך כעשור ועקב אחרי 19,357 איש גילה שאכילת קובייה אחת של שוקולד מריר מדי יום מפחיתה את הסיכון להתקף לב ולשבץ מוחי. זאת משום שפלבונואידים, חומרים שמשפרים את בריאות העורקים, נמצאים בקקאו, ושוקולד מריר מכיל יותר קקאו משוקולד חלב.

* את חטיף השוקולד הראשון ייצרה חברת Fry's הבריטית במפעלה בבריסטול. ג'וזף פריי, הבעלים, הוסיף עוד חמאת קקאו אשר גרמה לשוקולד להתקשות ועיצב אותו בצורות שונות.

* שוקולד מסוכן לכלבים ולחתולים ובמקרים מסוימים אף עלול לגרום למותם. זאת משום שבשוקולד יש חומר בשם ת'אוברומין שלחיות אלה קשה יותר לעבד אותו והוא גורם להם לשלשולים והקאות. כמויות גדולות ממנו כבר עלולות לגרום להם לרעידות שרירים, היפראקטיביות חמורה ואף דימום פנימי. בקיצור, תיהנו מהשוקולד לבד ותנו לחיות המחמד את האוכל שלהם.

* ביחס לגודלה ולכמות התושבים שלה, בלגיה היא אימפריית שוקולד מרשימה המייצרת 22 אלף טונות של שוקולד בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully