וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי בדר, הבעלים של קפה נואר, הלך לעולמו

11.10.2018 / 20:16

המסעדן רפי בדר, המייסד והבעלים של קפה נואר, הלך לעולמו בגיל 54, אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. פרידה מהאיש שעשה את השניצל שהתל אביבים הכי אוהבים

רפי בדר. אוראל כהן, יח"צ,
רפי בדר/אוראל כהן, יח"צ

המסעדן רפי בדר, המייסד והבעלים של מסעדת קפה נואר התל אביבית ומסעדת סבסטיאן בהרצליה, הלך היום לעולמו, בגיל 54, לאחר מאבק של מספר שנים במחלת הסרטן.

לבדר מקום של כבוד בקולינריה הישראלית. לפני 21 שנים הוא פתח את קפה נואר, בפינת הרחובות אחד העם ונחמני בת"א, מסעדה אשר נחשבת לאחד המוסדות התל אביבים הוותיקים והאהובים, שנותרה רלוונטית גם אחרי למעלה מ-20 שנות פעילות. השניצל של המקום נחשב בעיני רבים כשניצל הטוב בת"א.

בביקורת של אבי אפרתי במקום בשנת 2014 הגדיר אותה אפרתי כאבטיפוס של המסעדה התל אביבית. "נואר, עם האווירה הפריזאית והעיצוב עתיר הקריצה האמנותית מבית מדרשו של בדר, הפך בשנים האחרונות למקום כמעט מובן מאליו. ברור שהומה שם; ברור גם שתקין".

שניצל של קפה נואר. דנה מאירזון
השניצל שת"א הכי אוהבת/דנה מאירזון

ב-1994 הקים בדר יחד עם האחים שי ושרון שלומי את מסעדת מיט בר בת"א, בהמשך עזב את השותפות, ובשנת 1997 פתח יחד עם שותפו וחברו גדעון אליהו את קפה נואר - מוסד השניצלים המפורסם, שהתחיל כבית קפה עם תפריט פשוט והתפתח בהמשך למסעדת ביסטרו. ב-2004 פתחו השניים את סבסטיאן - בראסרי שהוקם באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. בשנת 2008 פתחו את הקומה הרביעית, לופט מעוצב לאירועים בדרום תל אביב. ב-2011 פתחו את מסעדת מונטנגרו, בסמוך לקפה נואר (במקום בו שכנה בעבר מסעדת פרונטו), פרויקט שלא נחל הצלחה, בהמשך הפך לקפה נחמני, עד אשר נסגר גם כן.

יהי זכרו ברוך.

עוד באותו נושא

קפה נואר: האבטיפוס של המסעדה התל אביבית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה נואר, מוסד של 21 שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • קפה נואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully