וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות הפיציולו של ישראל: מי ייסע לייצג אותנו במונדיאל הפיצות בנאפולי?

14.10.2018 / 14:40

ביום חמישי שעבר נערכה על גג קניון עזריאלי תחרות הפיציולו של ישראל עם למעלה מ-70 שפים של פיצה מרחבי הארץ אשר התחרו על הזכות לייצג את ישראל בתחרות העולמית בנאפולי. הצצה לתחרות הכי טעימה שיש

צילום: עידו שחם, עריכה: אביב אירגז

הגג של קניון עזריאלי הפך בשבוע שעבר, במשך יום שלם, לזירה של תחרות לא שגרתית - תחרות הפיציולו הטוב בישראל. פיציולו, הלוא הוא שף פיצה, הוא תפקיד חשוב מאוד במטבח האיטלקי שנדרשת עבורו מיומנות גבוהה ובדרך כלל התמחות של כמה שנים.

מסעדות איטלקיות חדשות ששווה לבדוק:
פארו, האיטלקית החדשה של אזור השרון
ניצה, בר מסעדה איטלקי צרפתי בדרום תל אביב

פיצה. אנטולי מיכאלו,
פיצה ממוספרת בדרכה אל השופטים/אנטולי מיכאלו

פיצה הפכה עם השנים להיות אחד המאכלים הכי פופולריים גם מחוץ לאיטליה, וישראל נחשבת למדינה שיש בה פיצה ברמה גבוהה מאוד, אולי בזכות זה היה למנה שטרום, מחלוצי המטבח האיטלקי בארץ ויזם התחרות, די קל להביא כ-70 פיציולו מכל רחבי ישראל להתחרות אחד בשני על התואר המכובד "הפיציולו הטוב בישראל".

עוד באותו נושא

תשע"ח: שנת הפיצות העברית

לכתבה המלאה
פיצה. אנטולי מיכאלו,
פיצות איטלקיות ישראליות/אנטולי מיכאלו

מסעדות מכל רחבי הארץ שלחו נציגים על מנת להציג את הפיצה שלהם לחבר השופטים המכובד, הכולל גם את אלוף העבר האיטלקי, הפיציולו דוידה צ'יביטיילי, שזכה מקום ראשון בתחרות העולמית בשנת 2013. השופטים טעמו מעל ל-100 פיצות שנבחנו בשתי קטגוריות- הראשונה פיצה מרגריטה קלאסית, והשנייה, פיצה Free Style, כאשר במקצה הזה יכלו המתחרים להציג את מיומנותם אבל גם את היצירתיות שלהם עם פיצות מיוחדות כמו פיצה משולשת, פיצה מקדאיף, פיצה ירוקה ועוד.

פיצה. אנטולי מיכאלו,
פיצה קלאסית ופיצה פריסטייל/אנטולי מיכאלו

בתום יום ארוך שבו הטאבון והתנורים שהוצבו על הגג של עזריאלי עבדו קשה, נבחרו ארבעה פיינליסטים שנבחרו לעלות לגמר והכינו את הפיצות שלהם פעם נוספת, הפעם על הבמה לעיני הקהל המתוח. בסופו של דבר בלט מעל כולם מתחרה אחד, שמו אדהם מאקהזה, ישראלי נוצרי המתגורר בפירנצה ולו ותק של 8 שנים כפיציולו.

פיצה. אנטולי מיכאלו,
הביאו טאבון ותנורים מיוחדים/אנטולי מיכאלו

הפיצות של מאקהזה, גם במקצה הקלאסי וגם במקצה פריסטייל, נבחרו לטובות ביותר ומאקהזה ייסע לייצג את ישראל בתחרות שתתקיים ביוני 2019 בנאפולי, אליו ייצטרף אלמוג אשכנזי, פיציולו צעיר מקפה נאפולי, שדורג במקום השני במקצה הפריסטייל. נותר לנו רק לחכות ולראות מה יעלה בגורל הזוכים הישראלים בתחרות העולמית. מנה שטרום חתם את התחרות "בקפה כבר הוכחנו שאנחנו יכולים להיות טובים כמו האיטלקים, נותר לנו רק לחכות ולראות אם נצליח לעשות את זה גם בפיצות".

פיצה. אנטולי מיכאלו,
מיומנות ודיוק/אנטולי מיכאלו
  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully