וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הוופל מתהפך בקברו: פלאפל בלגי משגע את הרשת

18.10.2018 / 11:45

תשכחו מפלאפל הכדורים שהכרתם עד היום ותכירו את הפלאפל הבלגי. המנה שמשגעת את הרשת בימים האחרונים מגיעה מראשון לציון והומצאה בכלל על ידי מקעקע. כל הפרטים פלוס וידאו שהוא צפיית חובה

צילום: עידו שחם, עריכה: נועה לוי

תשכחו מכל מה שידעתם על פלאפל. פלאפל בלגי, הדור החדש של הפלאפל המסורתי, מבקש לשנות את הסדר הקיים ולהגיש לכם פלאפל בדרך שאף פעם לא דמיינתם - בצורה של וופל בלגי. "כשחשבנו על הרעיון הזה", מספרים טלי ואלמוג שם טוב, "לא הצלחנו לישון כל הלילה, הבנו שיש לנו ביד רעיון מהפכני".

עוד פלאפל ששוה לכם לבדוק:
פלאפל דוד מזרחי, מוסד הפלאפל הוותיק של נס ציונה
מלך הפלאפל של ראש העין

פלאפל בלגי. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
טבעוני ובריא/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

אלמוג וטלי פתחו בשבוע שעבר את פלאפל בלגי, פלאפל שמכינים במכונת וופל, ממש כמו וופל בלגי, ואז ממלאים בטחינה וסלטים. ללא טיגון, טבעוני, וגם יכול להיות נטול גלוטן. "במשך כמה חודשים עבדנו על הפיתוח של הבלילה", מספר שם טוב, "שתתאים לצורת הבישול הזאת, ללא שמן וללא טיגון, שתהיה מספיק יציבה ולא תתפרק עם הטחינה והסלטים". זהו לא העסק הראשון של שם טוב, במרחק כמה מטרים מפלאפל בלגי ממוקם הסטודיו שלו לקעקועים ופירסינג, ברחוב הראשי של ראשון לציון. "עכשיו אני כאן כדי לתמוך בפתיחה אבל בהמשך אני אחזור להתעסק בעסק שלי וטלי תישאר לנהל את הפלאפל".

עוד באותו נושא

אמת, אהבה וסכו"ם נקי: 10 המסעדות הישראליות שנכנסו למגזין אוכל חדש וחסר תקדים

לכתבה המלאה
פלאפל בלגי. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
המצאה מהפכנית/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

לאחר שהגיעו למתכון הרצוי, וגם בנו תפריט קטן עם עוד שתי אלטרנטיבות, הלוקיישן שליד חנות הפירסינג התפנה ובני הזוג שיפצו את המקום בעצמם. "מאז שפתחנו לפני כמה ימים יש כאן תור", מספר שם טוב, "לא הספקנו אפילו לתלות תמונות על הקירות ואין עדיין תפריט, אבל בפלאפל אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, ועוד נשתפר כמובן". מנת הפלאפל שמוגשת בפלאפל בלגי עשויה מבלילת פלאפל ירוקה עמוסה בפטרוזיליה, הוופל פלאפל עצמו יוצא קריספי מבחוץ, אבל יחסית רך מבפנים, ומדובר בכמות פלאפל די גדולה, ביחס למה שאנחנו רגילים לאכול בכדורים, כ-250 גרם פלאפל במנה (לעומת 70-80 גרם במנת פלאפל רגילה).

פלאפל בלגי. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם משולש פלאפל בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

מלבד הפלאפל הבלגי (30 שקלים), יש גם משולש פלאפל בפיצה (20 שקלים), וגם חומוס טרי שטלי מכינה בכל הזמנה, חומוס גרגירים (28 שקלים), חומוס מסבחה (28 שקלים), וחומוס פול (26 שקלים). הרעיון המהפכני הביא אל החנות הקטנה קהל גדול של מתעניינים והתור הגדול רק הביא עוד סקרנים, ומכיוון שלוקח זמן להכין את הוופל של הפלאפל, ומכינים אותו טרי מדי הזמנה כדי שישאר חם, אז צריך להגיע עם קצת סבלנות. כבר לא רק הראשונה לציון, העיר הזאת היא גם חלוצה בתחום הפלאפל הבלגי.

פלאפל בלגי, רוטשילד 119 ראשון לציון, שעות הפעילות בימים א'-ה' 10:30-20:00, יום ו' 10:30-14:00, 077-2021800

פלאפל בלגי. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
רק בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully