וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של זמן: האם גל Me Too מגיע אל עולם המסעדנות?

22.10.2018 / 14:50

אחרי שעולם התרבות עבר טלטלה בשנה האחרונה, בעקבות גל חשיפות של הטרדות מיניות, האם הגיע תורו של עולם המסעדנות לניקוי אורוות? הפוסט שהעלתה דפנה לוסטיג מעורר סערה ויש כמה שפים שלא מתביישים להביע עמדה

דפנה לוסטיג. שוקה כהן
דפנה לוסטיג, תתחיל את הגל?/שוקה כהן

נדמה שהיה זה רק עניין של זמן עד שגל ה- Me Too שהפך לצונאמי בשנה האחרונה, בעיקר בעולם התרבות, יגיע אל תחום האוכל. עולם המסעדנות מתערבב פעמים רבות עם תחום חיי הלילה, כולל גם הרבה מאוד אלכוהול, ומועד לפורענות שלעיתים, כמו שנחשף בימים האחרונים, חוצה את הגבולות.

אשת התקשורת דפנה לוסטיג חשפה בשבת האחרונה בפוסט אמיץ את האונס שעברה על ידי מסעדן תל אביבי מוכר. לוסטיג אמנם לא חשפה את שמו, אך ציינה בפוסט שרבים ממכריה ואנשים סביבה יודעים במי מדובר. בפוסט היא מספרת על הטרדות מיניות שעברה במהלך חייה, כשהסיפור הבולט והמזעזע מכולם עוסק באונס שעברה לפני 15 שנים על ידי אותו מסעדן.

בין היתר היא כותבת בפוסט "בגיל 24 הלכתי לשתות בבית של מסעדן ידוע בתל אביב. חצי מכן מכירות אותו, בחלקכן הוא גם פגע, אבל אף אחת מאיתנו לא התלוננה עליו אף פעם. בכנות, אני לא ממש יודעת מה היה שם. באתי, שתיתי, אני זוכרת שלא יכולתי לנהוג הביתה ושהתעוררתי בוכה במיטה שלי, ערומה, בארבע לפנות בוקר. הערתי את יונתן, החבר הכי טוב שלי, שניסה להרגיע אותי ועשה לי קפה ונתן לי אדווילים ומה לא. לא יכולתי להפסיק לבכות ולרעוד. הוא לקח אותי למיון".

היא ממשיכה בתיאור פרטים קשים, ובהמשך כותבת "הרבה אנשים שאני אוהבת ושאוהבים אותי ומכירים את הסיפור הזה ממשיכים לאכול אצל המסעדן. כל הזמן. והם יודעים, והן יודעות. אבל הסביצ'ה, הסביצ'ה. כל כך טעים".

הפוסט של לוסטיג

בין התגובות הרבות קיבלה לוסטיג תמיכה גם ממספר אנשים מתחום הקולינריה שיודעים במי מדובר. השפית והמסעדנית יהלומה לוי כתבה לה בתגובה לפוסט "מותק.. פתאום נזכרתי. בסיפור הזה שלך. מצטערת כל כך. גם על זה שאמנם מיעטתי ללכת למקום הזה , אבל תמיד כשהגעתי, היתה לי הרגשה כאילו אני יודעת משהו לא בסדר אבל לא זוכרת מהו. לא עוד". גם השף והמסעדן אייל קיצ'ס (דה באן, הכרמל) כתב בתגובה לפוסט "עד היום לא אוכל שם בגלל הסיפור שלך, חיבוק גדול".

השפית והמתכונאית שי-לי ליפא העלתה בחשבון האינסטגרם שלה סטורי בו כתבה "כף רגלי לא תדרוך במסעדה של אותו שף, ולא אכפת לי כמה טעים האוכל שם. מי שמשתמש בסם אונס מקומו בכלא. דפנה, את אמיצה, חזקה ומעוררת השראה, ואני שולחת לך חיבוק גדול".

ימים יגידו אם תחום המסעדנות יעבור את אותו ניקוי אורוות שמתחולל בימים אלו בתחומים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שי לי ליפא. אינסטגרם שי לי ליפא, אתר רשמי
שי לי ליפא בפוסט תמיכה/אתר רשמי, אינסטגרם שי לי ליפא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully