וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטעם של פעם: מסעדות בלתי נשכחות במבנים היסטוריים

וואלה!NEWS בשיתוף Zap Rest, קבוצת זאפ

12.12.2018 / 9:18

למסעדות במבנים היסטוריים יש קסם מיוחד שקורן מהקירות. עכשיו, כשהחורף בשיאו ומתחשק בילוי רומנטי במקום בלתי נשכח בו החלל והעיצוב המרשימים, משתלבים בצורה מושלמת עם המנות המשובחות, זה הזמן להזמין מקום לאחת מהמסעדות היפות בארץ

מסעדת רוטנברג, קיבוץ גשר. נמרוד סונדרס
מסעדת רוטנברג בחצר גשר הישנה על גדות נהר הירדן/נמרוד סונדרס

רוטנברג - גשר הישנה

במבנה שבו פועלת מסעדת רוטנברג על גדות נהר הירדן, פעלה בעבר תחנת ההסגר של הווטרינר הבריטי, בה נבדקו עדרי הבקר שחצו את הגבול . במהלך מלחמת השחרור המבנה נהרס ועל מלאכת השיקום הופקדה המועצה לשימור אתרים. ההיסטוריה המרתקת של המתחם, ששימש בין היתר כתחנת ביקורת של רכבת העמק בתחילת המאה ה-20, באה לידי ביטוי גם במנות המוגשות במקום. ברוטנברג מאמינים במטבח עונתי ומקומי ומפיחים רוח חדשה במתכונים שחלקם בני יותר מ-800 שנה.

רוטנברג, גשר. אפיק גבאי,
קדירות חורף ברוטנברג/אפיק גבאי

מה בצלחת: בין הראשונות תמצאו סלט עדשים שחורות ואבוקדו עם אשכולית אדומה וג'יבנה ממחלבת ברקנית, קולרבי ונענע או דג ים כבוש במלח ושמן זית עם לאבנה ביתית ובצל ירוק. בעיקריות כדאי לדעת שבימים אלה השיקו במקום תפריט חורפי חדש ומסקרן, במסגרתו מגישים שלל מנות המבושלות ומוגשות בתוך קדרות חרס שיוצרו במיוחד למקום. בין הנזידים המחממים תמצאו קדירת פאלדה בקר עם פריקה, תמרים ואניס (118 שקלים); קדירת שורשים בחמאה, יין לבן וזעתר (63 שקלים) וקדירת אוסובוקו ביין אדום ושורשי חורף (118 שקלים). ההמלצה שלנו היא להגיע למקום בשעות הצהריים ולהתענג על עסקית הכוללת מנה ראשונה, עיקרית וכוס יין הבית (90 שקלים או 107 שקלים, בתלות במחיר העיקרית).

רוטנברג, גשר. 053-9443272

sheen-shitof

עוד באותו נושא

חלון לים התיכון: המסעדות עם הנוף הכי יפה בארץ

זאפ

ROOTS - עכו העתיקה

מסעדת רוטס (roots), עכו. באדיבות zap rest,
מסעדה באולם אבירים מהמאה ה-11, ROOTS/באדיבות zap rest

שניה ברשימה המכובדת שלנו נחשבת בעיני רבים גם למסעדה היפה ביותר בארץ. מסעדת הבשרים המפוארת ROOTS הוקמה ממש לאחרונה בחלל הכניסה של אולמות האבירים, שנבנו במצודת עכו העתיקה לפני קרוב לאלף שנה, אי אז במאה ה-11. את המסעדה המעוטרת קשתות ובעלת קירות האבן, הקימו השף אורי ארנולד (ארנולד'ס, אנגוס) ושני שותפים ילידי העיר (האחד נוצרי והשני מוסלמי), כשכל אחד מהם הביא למקום את השורשים האישיים שלו.

מה בצלחת: תפריט ההרצה של ROOTS כולל מנות מופלאות כמו מחשי מיקס - עלי גפן, קישוא, כרוב ובצל ממולאים; כבד אווז צרוב בגריל על כרית קדאיף מקורמל ברוטב פירות יער; קציצות דג ברוטב אדום ומבחר קינוחים כמו מרקיז שוקולד מושחת וסיגר בקלאווה עכואי חם המוגש לצד גלידת וניל.

ROOTS, ויצמן 1, עכו העתיקה. 04-8848040

אריא - תל אביב

מסעדת אריא. באדיבות zap rest,
בניין לשימור בנחלת בנימין, אריא/באדיבות zap rest

מסעדת אריא נפתחה ב-2013 על ידי השף גיא גמזו, שכיהן כשף בפועל של מסעדת רפאל במשך שש שנים והיזם, האדריכל והמסעדן, אורן הקנין (טרנקילה, הירו, אוריינט הוטל), שאחראי גם לעיצוב הפנים המרשים של המקום. השניים בחרו להקים את המסעדה שלהם בבניין לשימור בנחלת בנימין, אותו שיפצו במסירות ועם המון אהבה והפכו אותו לפנינה אמיתית. המתחם כולל שתי קומות: בראשונה פועל קוקטייל לאונג' שמגיש מנות קטנות ובקומה העליונה פועלת המסעדה שמשלבת בהצלחה בין הקלאסי למודרני.

מסעדת אריא. גל זהבי,
פפרדלה זנב שור מבושל באריא/גל זהבי

מה בצלחת: סביצ'ה יפני - כדורי טונה טורו מצופים בתערובת תבלינים יפנית על פונזו ומיונז יפני (59 שקלים) לראשונה; פפרדלה זנב שור מבושל 4 שעות ביין אדום ושורשים, חלמונים ופרמז'ן (98 שקלים) לעיקרית וסמי פרדו ברגמוט עם גנאש פיסטוק מלוח, שערות קדאיף, פיסטוק מקורמל, רחת לוקום ביתי ועלי ורדים מסוכרים (52 שקלים) לקינוח. את הארוחה מומלץ ביותר ללוות באחד מהקוקטיילים המשובחים שמוגשים במקום.

אריא, נחלת בנימין 66, תל אביב. 053-9419213

בית שלום - מטולה

בית שלום, מטולה. באדיבות zap rest,
מראשוני הבתים במטולה, בית שלום/באדיבות zap rest

בית שלום היא מסעדת שף הפועלת בבית עתיק שהוקם בימיה הראשונים של מטולה. בנוסף להיסטוריה שטמונה בקירות, תוכלו ליהנות במקום גם ממגוון מאכלים כפריים שהוגשו בימים ההם לראשוני האיכרים שפעלו במטולה. נכון להיום מנצח על צוות הטבחים שבמטבח השף מוסטפה סלילי, המגיש מבחר עשיר של מנות דגים, בשרים ביישון ביתי על הגריל או בטאבון ומבחר מנות אותנטיות. אם תתארחו במלון בית שלום, הנמצא בבעלות משפחת פיין המפעילה את המסעדה, תוכלו ליהנות בנוסף מארוחות בוקר עשירות, המוגשות לאורחי המלון בלבד.

מה בצלחת:ספיחה שאמייה (62 שקלים), באבא גנוש - חציל עג'מי שרוף בטאבון מתובל בטחינה גולמית, דבש תמרים, עגבניות מגורדות, קונפי שום, שמן חצילים מעושנים וצנוברים (42 שקלים); ניוקי תפוחי אדמה מוקפץ עם חמאה, מרווה, בצלי שאלוט, יין לבן, ערמונים, שמנת, שמן כמהין וגבינה אמריקאית (58 שקלים); ועוגת התפוחים של סבתא יוכבד (על פי מתכון בן 100 שנה) מוגשת עם כדור גלידת וניל על מצע ברס אגוזים (45 שקלים). מלבד כל הטעים טעים הזה, בימי שישי ובחגים מוגשות במקום מנות מיוחדות המשתנות משבוע לשבוע.

בית שלום, הראשונים 28, מטולה. 053-9443322

לוצ'נה - ירושלים

מסעדת לוצ'נה, ירושלים. באדיבות zap rest,
עבודות שימור של חצי שנה, לוצ'נה בממילא/באדיבות zap rest

המבנה שבו פועלת מסעדת לוצ'נה הירושלמית, נבנה בשנת 1898, בזמן השלטון העות'מאני ובמקור שימש כבית המגורים של משפחת קלארק, שהגיעה לישראל מארצות הברית ב-1866. במסגרת עבודות השימור שנמשכו כחצי שנה, הפאר העתיק של הקירות והקשתות נחשף במלוא הדרו, כשלקסם המקורי נוסף טאץ' מודרני עדין. במרכז החלל של לוצ'נה הוצבה מזרקה אותנטית המעניקה תחושה של פיאצה איטלקית ובנוסף שתלו במקום שדרה מרהיבה של עצים מלבלבים. במטבח של לוצ'נה תמצאו את השף אבירם דותן, שהרכיב תפריט חלבי עשיר עם השפעות איטלקיות.

מה בצלחת: בלוצ'נה נעים וטעים בכל שעות היממה אך אותנו הצליחו לכבוש במיוחד ארוחות הבוקר המוגשות במקום מדי יום עד השעה 12:00. בתפריט ארוחות הבוקר תמצאו בין היתר מנות כמו זוג קרוק מאדאם - האחד ממולא בגבינת גאודה והשני בגבינת סנט מור ומעליהם רוטב בשמל וביצי עין (49 שקלים); בוקר סיציליאני עם ביצים עלומות המוגשות על בריוש גבינת פיקורינו, רוטב הולנדז, קרם פרש ומשקה חם וקר (52 שקלים) ופרנץ' טוסט מפרוסות בריוש מושרות בחלב ובקינמון, מטוגנות בחמאה ומוגשות עם סלט פירות עונתי, סירופ מייפל ואבקת סוכר (52 שקלים).

לוצ'נה, ממילא 8, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים. 02-502-1000

קפה ציונה - נס ציונה

קפה ציונה. באדיבות zap rest,
ממקימי העיר נס ציונה, קפה ציונה/באדיבות zap rest

המבנה שבו פועל קפה ציונה, שימש בעבר הרחוק את בני הזוג זיסקינד וקיקה קפלן. זיסקינד הוא מיקירי העיר נס ציונה ואילו קיקה היא נכדתו של ראובן לרר, שבשנת 1882 רכש חלקת אדמה בוואדי חנין ובכך הלכה למעשה התניע את ההיסטוריה של העיר. את רוח המאה ה-19 הצליחו לשמר במקום באמצעות שלל פריטים שלוקטו בחנויות ובשווקים יד שנייה ובתוספת תמונות של בעלי הבית המקוריים. כמו כן בני הזוג קפלו היו ידועים כמכניסי אורחים שגרמו לכל אורח להרגיש בבית וגם את האלמנט החשוב הזה הצליחו לשמר היטב בקפה ציונה.

פולנטה, בקפה ציונה. באדיבות איתיאל ציון,
פולנטה עם פורטובלו, אספרגוס, שמן כמהין ופרמז'ן בקפה ציונה/באדיבות איתיאל ציון

מה בצלחת: פולנטה עם פורטובלו, אספרגוס, שמן כמהין ופרמז'ן (56 שקלים); טונה אדומה צרובה בחמישה תבלינים על קרם סולת, ברוקולי ואספרגוס (102 שקלים) ומוס השוקולד של סבתא אסתר (42 שקלים) לקינוח. בנוסף מגישים בקפה ציונה יופי של ארוחות בוקר (בימי חול עד השעה 12:30 ובימי שישי עד השעה 13:00) וארוחות עסקיות משתלמות ביותר הכוללות מנה ראשונה, עיקרית וכוס שתייה במחיר העיקרית (בימי חול בלבד בין 16:00-12:30).

קפה ציונה, ויצמן 18, נס ציונה. 053-9367756

אבראג' - יפו

מסעדת אבארג', יפו. באדיבות zap rest,
מבנה עות'מני עתיק, אבראג' ביפו/באדיבות zap rest

אבראג' היא מסעדת ביסטרו ים-תיכונית הפועלת במבנה עות'מאני מרשים בן יותר מ-100 שנה. במבנה העתיק בעל קירות האבן החשופים וקשתות הטורקיז ישנם שלושה אזורי ישיבה: מרפסת פתוחה, חדר פרטי (המתאים לאירועים בהיקף של עד 50 סועדים) וחצר המצוידת בספות מפנקות. מיקום המסעדה בכיכר קדומים הציורית, בסמוך לכנסיית סנט פטרוס, בין שלל הגלריות המקומיות מהווה יופי של מקום לאתנחתא קולינרית בעיצומו של טיול יפואי.

מסעדת אבראג', יפו. באדיבות zap rest,
ארוחה אבראג'/באדיבות zap rest

מה בצלחת: מרק סרטנים ופירות ים עם ירקות שורש, שרימפס וקלמרי (79 שקלים); צלעות טלה מובחרות צלויות בגריל (150 שקלים) ומלבי מסורתי על בסיס שמנת, מעוטר בקוקוס, בוטנים ורוטב פירות אדומים (38 שקלים) לקינוח.

אבראג', כיכר קדומים 9, יפו-תל אביב. 053-9345526

ברוניתא - זכרון יעקב

ברוניתא, זכרון יאקב. באדיבות zap rest,
מקום ששימש לאורוות הרון, ברוניתא/באדיבות zap rest

ברוניתא היא מסעדה כשרה בשרית הפועלת במתחם אורוות הברון, במבנה שהוקם בשנת 1885 ושימש כאורוות סוסים לפקידיו של הנדיב. את המסעדה פתחה בשלהי 2013, השפית איילת ציוני, לאחר קריירה בתחום המוזיקה (להקת "גאיה"). ברוניתא ממוקמת סמוך למדרחוב הפסטורלי של זכרון יעקב ואיילת מגישה בה גרסאות מקוריות ואישיות למתכונים התימניים שעליהם גדלה בבית אימה.

מה בצלחת: מרק ירקות או עדשים (24 שקלים) לראשונה; קוביות כתף בקר עם ערמונים, שום ובצל ברוטב בלסמי, שום וקארי (79 שקלים) לעיקרית, תוספת של קינואה אורגנית (שני צבעים עם בצל, כרוב, בזיליקום ושקדים - 25 שקלים) ועוגת שוקולד פאדג' חמה, עשויה ללא קמח ומלאה בשוקולד מבפנים ומבחוץ (32 שקלים).

ברוניתא, הנדיב 27, זכרון יעקב.053-9442973

וואלה!NEWS בשיתוף Zap Rest, קבוצת זאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully