וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדובדבן שבקצפת: סניף ראשון של רשת קפולסקי המתחדשת

11.12.2018 / 11:00

אם שמות כמו סברינה, עוגת קונקורד או היער השחור, מעבירים בכם צמרמורת קלה בכל הגוף, כנראה הייתם פה בשנות ה-80 וה-90 כשרשת קפולסקי הייתה הדבר הכי לוהט בשטח. כעת היא עושה קאמבק מרגש במיוחד ואנחנו קפצנו לבדוק אם קפולסקי של עידן האינסטגרם עדיין כה מלהיבה

סברינה. אנטולי מיכאלו,
הסברינות של קפולסקי חוזרות, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

היום, עולם הקונדיטוריה הישראלי מודרני מאי פעם. התחום נמצא בחדשנות מתמדת ומתפתח כל הזמן, בהתאם למגמות בשאר הערים הגדולות בעולם, תוך שהוא מציג חידושים כמו קרואסונים צבעוניים, קרונאט, מאפים מפוסלים, עוגות ארכיטקטוניות ועוד. אבל פעם, כל מה שהיה לנו זה סברינה, עוגת היער השחור ועוגת נפוליאון, וגם את אלה יכולנו להשיג רק ברשת קפולסקי.

עוד מאפיות ששוה לכם לבדוק:
אלחנן, המאפייה במשמרות שכבשה את התל אביבים
ברדא, המאפייה המחתרתית שכבשה את חיפה

קרנץ' שוקולד. אנטולי מיכאלו,
קרנץ' שוקולד קלאסי, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

ובכן, איזה פלא, קפולסקי חוזרת למשחק ומביאה איתה לא רק את הנוסטלגיה המתוקה של שנות ה-80 וה-90 שכולנו זוכרים, אלא מבטיחה גם לעשות זאת לצד כל החידושים בתחום. כלומר עוגות של שנות ה-80 אבל מפרודוקטים מעולים, קלאסיקות של שנות ה-90 אבל בעטיפה מודרנית. כל הפלא הזה קורה בסניף הראשון של קפולסקי שנפתח אתמול ברמת השרון, לשם התנקזו כל מי שהלוגו מעל הדלת עשה לו רטט קטן בלב, כמו שמרגישים כשרואים מישהו שלא ראינו הרבה מאוד זמן, או כמו צעצוע מהילדות או פתיחה של סרט שחרשתם עליו פעם. אז הלוגו לא השתנה, אבל מה כן?

עוד באותו נושא

תזמינו כרטיסי טיסה: אבי אפרתי ממליץ על לונדון

לכתבה המלאה
טורט היער השחור. אנטולי מיכאלו,
טורט היער השחור, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

קונדיטוריית קפולסקי החלה את דרכה בשנת 1934 בליטא, אז משפחת קפולסקי התמקדה באפייה עילית וקונדיטוריה מזרח אירופאית מוקפדת. בשנות ה-50 המשפחה עלתה ארצה והביאה איתה את הכישורים האלה, תוך שהיא פותחת סניפים של הקונדיטוריה בכל רחבי הארץ. ב-1977 הקים דוד קפולסקי את בית הקפה הראשון של קפולסקי והרשת זכתה להצלחה אדירה כשהיא מוכרת עוד ועוד זכיונות ברחבי הארץ.

מוס גבינה ושוקולד. אנטולי מיכאלו,
מוס גבינה ושוקולד, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

בשיאה מנתה רשת בתי הקפה כ-50 סניפים. בתחילת שנות ה-2000 מכר דוד קפולסקי את הרשת, ולפני כמה שנים קנה את הכל לירון אנגל, כולל הציוד והקניין הרוחני. מזה שלוש שנים עובד אנגל על פתיחה מחדש של הקונדיטוריה, מלקט מתכונים ישנים ומנסה אותם, הוא דור שלישי למשפחת אופים (אבל אל תתבלבלו, לא מדובר במאפיית אנגל המוכרת) וזוכר לקפולסקי חסד נעורים, הוא חלם להחזיר את עוגת הסברינה והיער השחור לחיים ואתמול הוא עשה זאת בפעם הראשונה.

עוגת דולצ'ה דלצ'ה. אנטולי מיכאלו,
גבוהות כמו בשנות ה-80, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

הסניף החדש של קפולסקי ברמת השרון הוא סניף קונדיטוריה קטן, עם שולחנות ספורים לישיבה במקום, ועם התמקדות גדולה בעוגות ומאפים לקחת הביתה. בחלון הראווה מבריקות להן עוגות שמרים מהודרות, בורקסים מעוצבים, בצקים קלועים בכל מיני צורות וקרואסונים נפוחים. על המדפים מסודרות קופסאות עגולות ובהן מגוון עוגיות וחטיפים מתוקים.

עוגת פטל ופיסטוק. אנטולי מיכאלו,
עוגת פטל ופיסטוק, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו

בוויטרינה מסודרות פסים פסים, עוגות הגבינה והפרג, המקרונים וגם מלכת הקינוחים של שנות ה-90 - הסברינה. אבל גולת הכותרת נמצאת דווקא במקררים המסתובבים, שם תסתובבנה לסירוגין 200 עוגות מרהיבות, לעיתים צבעוניות במיוחד, ולעיתים גבוהות במיוחד, ביניהן טורט היער השחור הזכורה לכולם (250 שקלים), עוגת סברינה (24 שקלים), עוגות גבינה מעוצבות (57-170 שקלים), עוגת טריקולד (59 שקלים), עוגת נפוליאון (170 שקלים) ועוד הרבה נוספות שנחקקו בזכרון הקולינרי של הישראלים. לצערם של הסקרנים העוגות נמכרות רק שלמות ולא ניתן להזמין פרוסות. רשת קפולסקי צפויה להתרחב בעתיד ולפתוח סניפים נוספים ולהביא את היער השחור ממש עד פתח דלתכם.


קפולסקי, שדרות ביאליק 40 רמת השרון, 03-6287358, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 7:30-18:30, וימי ו' 7:00-15:30

לוגו קפולסקי. אנטולי מיכאלו,
הלוגו המוכר חזר לרמת השרון, צילום: רעות סהר/אנטולי מיכאלו
עוגת שמרים וריקוטה. אנטולי מיכאלו,
עוגת שמרים וריקוטה, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו
עוגת קונקורד. אנטולי מיכאלו,
עוגת קונקורד מהעבר, צילום: אנטולי מיכאלו/אנטולי מיכאלו
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully