וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה חדשה בשותפות יהודית ערבית בשכונה הכי היפסטרית של תל אביב

20.5.2019 / 12:00

זאכי, טעים בערבית, היא מסעדה חדשה שנולדה מחברות ותיקה, בלב שכונת פלורנטין, עם אוכל ערבי ביתי, אמיתי ומסורתי, מקציצות חומוס, דרך מנסאף אנטריקוט ועד מקלובה. אתם הולכים להיות מאוד רעבים בעוד 3...2...1...

סלט חצילים. מיטל סולומון,
מטבח ערבי אותנטי/מיטל סולומון

בילאל ונגה חברים כבר 20 שנה, בילאל אוהב לבשל ונגה אוהבת לאכול. החברות הזאת הולידה הרבה ארוחות משותפות. בילאל היה מביא לנגה מאכלים שהכין, היא מצידה תמיד הייתה אומרות לו שזה טעים והוא היה מתקן אותה ל"זאכי", טעים בערבית. לאחרונה החברות הזאת הולידה מסעדה חדשה, וזה רק היה מתבקש שיקראו לה "זאכי".

זאכי נפתחה, מבלי לכוון לכך, בשכונת פלורנטין, כשהתפריט מבוסס על מאכלים ערביים מסורתיים מפלשתין, ירדן, סוריה ולבנון, אוכל ערבי אמיתי ולא כזה שעבר התאמה או שינויים, אוכל "משם" כמו שנגה אומרת, "ושהבאנו לפה".

עוד מסעדות בפלורנטין ששווה לבדוק:
אוזריה- החמארה היוונית של שף אביבית פריאל
דלידה- גטסרו בר עם אוכל לבנטיני ים תיכוני

קציצות חומוס. מיטל סולומון,
קציצות חומוס עם לאבנה וסלטים/מיטל סולומון

בזאכי מגישים כמה מנות של בוקר לא שגרתיות כמו תבשיל האריס, גריסי פנינה בבישול איטי בסמנה, חמאה מזוקקת, בגרסה מלוחה או מתוקה, זו המתוקה עם סילאן ותמר מג'הול וזו המלוחה עם רוטב חריף, לאבנה וזעתר (35 שקלים). יש גם באקורה- חביתיות חומוס שמוגשות עם סלטים (39 שקלים); וגם כופתה אל ניקחי, קציצות חומוס פיקנטיות בתוספת לאבנה וסלט (39 שקלים). התפריט ממשיך עם מנות בשר, סלטים ומרקים, שמתאימים לצהריים ולערב. יש מגון סלטים קטנים כמו בטטה מערוסה, טחינה ירוקה, טאבולה, סלט חצילים חריף או קישואים בלאבנה (25 שקלים), שאפשר גם להזמין לצד המנות העיקריות (20 שקלים).

עוד באותו נושא

פריקסה או מעקודה? דוכן חדש בשוק התקווה

לכתבה המלאה
קבב. מיטל סולומון,
קבב סינייה/מיטל סולומון

בגזרת הבשר יש קבב סינייה בטחינה עם פיתה חמה, צ'יפס וחומוס (48 שקלים), או צלוי ברוטב עגבניות פיקנטי (50 שקלים). יש גם מסחאן, פיתה אפויה ועליה פרגיות מתובלות ובצל (48 שקלים), וגם גרסה מגולגלת שלו (50 שקלים) או מאנסאף בגרסה מיוחדת עם חתיכות אנטריקוט על אורז ורוטב שורבה עשוי שמנת ותבלינים (60 שקלים). יש מקלובה קלאסית (50 שקלים), והמון מנות צמחוניות כמו חומוס מסבאחה תוצרת בית (30 שקלים), תפוח אדמה מדורה בשמן זית וסמאנה לצד לאבנה וסלט ערבי (39 שקלים), או אורז כבסי מסורתי עם תיבול מיוחד לצד סלטי הבית (45 שקלים).

מקלובה. מיטל סולומון,
עוף ואורז מתובל/מיטל סולומון

זאכי היא מסעדה משפחתית, עבור ההרפתקה הזו, שרבים הזהירו את השניים שזו תקופה קשה לפתוח מסעדה, גייסה נגה גם את בנה דניאל שעובד מאחורי הדלפק, ובתה נועה שמגיעה מהצבא לעזור. המסעדה ממוקמת ברחוב ויטל, לא רחוק משוק לוינסקי, שם קונה בילאל את התבלינים למטבח, אבל גם במרכז הבילויים של פלורנטין, עניין שמביא אליה סועדים לא רק בשעות הבוקר והצהריים, אלא גם אכלנים של שעות הלילה המאוחרות, שמגיעים מהברים הסמוכים, פותחים שולחן באחת עשרה בלילה ויוצאים מהמקום כשהם מלטפים את הבטן.

זאכי, ויטל 2 תל אביב, 03-6291212, שעות הפעילות בימים ב'-ש' 12:30-23:00, בראשון סגור.

חביתיות חומוס מגולגלות. מיטל סולומון,
מסחאן מגולגל/מיטל סולומון
חומוס עם בשר. מיטל סולומון,
חומוס/מיטל סולומון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully