וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של סוכר: המקומות הכי מתוקים בבירה

18.7.2019 / 13:30

תשכחו מהתדמית שהייתה לכם על ירושלים, בתקופה האחרונה הפכה העיר למעצמת קינוחים מטורפת, החל מקינוחים פריזאים קלאסיים ועד אחרון הטרנדים באינסטוש, בואו איתנו לסיבוב מתוקים בבירה

קפה קדוש. אנטולי מיכאלו, ספק 500
הכותל המערבי של הקינוחים בירושלים- קפה קדוש/ספק 500, אנטולי מיכאלו

אם עד היום תפסתם את ירושלים מבחינה קולינרית כממלכת אוכל הרחוב ומסעדות הפועלים, תנו לנו לגלות לכם שבתקופה האחרונה הפכה עיר הבירה לאט לאט ליעד קינוחים מוביל. יותר ויותר מקומות שעושים קינוחים נפלאים, חלקם קלאסיים אשר נראים כמו לקוחים מפטיסרי נחשב בפריז, חלקם עוקבים אחר הטרנדים הכי חמים בעולם המתוקים ויש גם ז'אנר של קינוחים מקוריים לגמרי. הנה כמה מהמקומות המתוקים והבולטים, שבהחלט שווים ביס, וכמובן תמונה לאינסטגרם.

אגב, אם לא בא לכם סיור מתוק ומאורגן, אור בן אוליאל, קונידטור עם ערוץ יוטיוב המוקדש כולו לקינוחים, יצר סיור קינוחים בשוק מחנה יהודה יחד עם אפליקציית Bitemojo שבו הוא לוקח את המשתתפים למסע טעימות מתוקות ברחבי השוק.

כך או כך, צאו לסיבוב מתוקים בירושלים, היא לעולם לא תיראה לכם אותו הדבר.

כמו בפריז: קפה קדוש

קפה קדוש הוא הכותל המערבי של הקינוחים הירושלמיים והמקום שמגיעים אליו גם במיוחד מתל אביב (אמנם לא רק למתוקים אבל בעיקר). הקפה פטיסרי של בני הזוג קרן ואיציק קדוש, חגג בשנה שעברה חמישים שנה להקמתו על ידי מאיר קדוש, אביו של איציק, אבל כבר 20 שנה נמצא תחת ידיהם של השניים שהצליחו לשמור על המקום כמוסד ירושלמי קלאסי ועם זאת עדכני. בין הקינוחים שתראו בויטרינה המרהיבה יש מגוון ענק של פטיסרי כמו אקליירים, טארטים קטנים, עוגות פאי של פירות או אגוזים, שטרודל, ברטון, סברינה, מקרונים, וגם קרואסונים כמובן, בריוש ועוגיות למיניהן, כשהכל צבעוני ויפהפה.

קפה קדוש, שלומציון המלכה 6 ירושלים, 02-6254210

עוד באותו נושא

סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה

ממולאים מתוקים: מאפיתי

התפריט במאפיתי, שנפתחה בשנה האחרונה בעיר, מחולק למלוח ומתוק אבל אנחנו היום בעניין של מתוק. לכן נתמקד במאפים הקטנים אשר עשויים בצק חמאה מדופדף שמזכיר קרואסון, ממולאים ומקושטים כל מאפה לפי הקונספט שלו, אם זה שוקוקוס עם קרם קוקוס קלוי, קרסט שוקולד חלב ואגוזים, גנאש שוקולד חלב ונגיעת קפה או מאפה קינוח מלביס, עם קרם וניל, קרסט פיסטוק וורדים ופיצוחים מקורמלים וגנאש פטל בניחוח ורדים, או טירמיסוקלאס עם קרם מסקרפונה זביון, קראסט קפה, גנאש שוקולד חלב וקפה.

מאפיתי, רחוב התות 1 שוק מחנה יהודה ירושלים, 02-5489292

ממלכת הטירמיסו: מיס בראון

הקונדיטורית הצעירה עמית ראובינוף לקחה את האהבה שלה לקינוח האיטלקי המוכר והאהוב טירמיסו כמה צעדים קדימה ופתחה לא מזמן את מיס בראון, דוכן במתחם התחנה שמתמקד אך ורק בטירמיסו ומותח את הקונספט של הקינוח המסורתי לגבולות חדשים, עם תוספות כמו אוריאו ושוקולד לבן; עוגיות לוטוס ופופקורן מקורמל; בישקוטים טבולים ברוטב בזוקה עם מרשמלו חרוך; נוטלה, בננה ואגוזים; מסקרפונה וקוקוס ועוד.

מיס בראון, מתחם התחנה ירושלים

הישר מהאינסטגרם: OMG וופל וגלידה

בדוכן הקטן של OMG מגישים ארטיקים אישיים מקושטים או וופל בלגי על מקל עם מגוון תוספות, ואם זה נשמע לכם פשוט זה רק בגלל שלא ראיתם את ההגשה היפהפיה של וופל או ארטיק שוכבים בקופסה עם רטבים צבעוניים וקישוטים החל מסוכריות ושערות סבתא צבעוניים, ועד פירורי מקופלת, שוקולדים, אגוזים למיניהם, קורנפלקס, קוקוס ועוד המון דברים שאפשר להעמיס והמקל הקטן יחזיק.

OMG, אגריפס 112 ירושלים

הרשת הוותיקה: קצפת

10 סניפים ירושלמים יש לגלידרייה קצפת ואף לא אחד שחורג מגבולות עיר הקודש ובכולם תוכלו לבחור אם מתחשק לכם פרוזן יוגורט עמוס בפירות, גלידה אמריקאית שכיף ללקק, מילקשייקים בטעמים על פי הזמנה, אייסים מרעננים, עוגות גלידה, וגם ויטרינה ענקית ובה הררי גלידה צבעונית שתוכלו להזמין עם קצפת ועם תוספות ללא תשלום.

בסניפי רשת קצפת

גלידת גורמה: מוסלין

אם חשבתם שגלידה ארטיזנלית אפשר למצוא רק בתל אביב, אז לכו לשנות את דעתכם בגלידת מוסלין, גלידריית בוטיק בסגנון צרפתי עם מבחר ענק של גלידות צרפתיות וסורבטים מפירות טריים. יש טעמים מסורתיים מצוינים כמו ווניל ושוקולד, אבל יש גם טעמי גורמה מיוחדים כמו מאצ'ה, שומשום שחור, וואסבי, זעפרן, גלידת מסאלה, גלידת קינמון, סורבה אשכוליות בזיליקום, סורבה דובדבנים חמוצים, ואפילו סורבה אבוקדו.

מוסלין, סניף מחנה יהודה, סניף בית הנשיא, חנות המפעל תלפיות, ירושלים

היישר מאמריקה: סלפיס

סלפיס. Bitemojo,
יש גלידה שחורה בירושלים/Bitemojo

סלפיס היא יוגורטיה (וגם בר סלטים אבל זה פחות מעניין כרגע) בשירות עצמי, מעוצבת יפהפה עם קירות עמוסים בצמחיה ירוקה ועמדות יוגורט לשימוש הלקוחות, אתם יכולים לבוא ולמזוג לעצמכם ממגוון הטעמים שיש, וגם להזמין פרוזן יוגורט עם פירות טריים לבחירתכם, והכל עם המון קישוטים ותוספות משוגעים, וזה טעים כמו שזה יפה. בין הטעמים יש אננס, מנגו, תות, קרמל, אפרסקים ושמנת, מאצ'ה ועוד, ולמשתמשי אפליקציית Bitemojo ישבלעדיות על טעם של אסאי שחור שמקושט באבקת גלקסיה צבעונית וסוכריות מכוכב אחר.

סלפיס, אגריפס 111 ירושלים, 077-2045961

שתי עוגיות וגלידה: קוקי קרים

אם חשקה נפשכם בקינוח האוליטימטיבי, זה שאפשר להנדס על פי טעמכם ואחר כך גם לקחת לדרך ביד אחת, אז תפנו אל קוקי קרים, גלידריה בשוק מחנה יהודה המציעה, לצד מגוון גדול של טעמי גלידות, גם מבחר של עוגיות כך שתוכלו להרכיב לעצמכם את הקוקילידה שאתם אוהבים, ולא רק זה, יש גם סנדביץ' גלידה וופל בלגי, כדורי גלידה לבחירתכם שיושבים בין שתי פרוסות וופל בלגי חמות. ויש גם מילקשייקים כמובן.


קוקי קרים, האשכול 6 ירושלים, 02-5027777

קרפ וקרם ברולה בקינוח אחד: אהרל'ה קרפ ברולה

לפני מספר חודשים נפתח בשוק מחה יהודה מקום בשם אהרל'ה קרפ ברולה ויצר סנסציה. מדובר בשילוב גאוני בין שני קינוחים אהובים- קרפ צרפתי וקרם ברולה, כשהתוצאה היא מין קונוס שנראה כמו גביע גלידה אבל הוא בעצם בצק קרפ ממולא בגלידה, פירות, אגוזים, רטבים וממתקים למיניהם. תוכלו לבחור לעצמכם פרי עונתי כמו בננה, תפוחים בקינמון, תותים ופירות יער, ואז גלידה תוצרת בית בטעמי שוקולד ולרונה, וניל, קרמל מלוח או סורבה קוקוס ובסוף בוחרים קרם בטעמי קינוחים כמו טירמיסו, פאי לימון, מוס שוקולד או קרם ברולה, ולסיום תוספות של אגוזים מקורמלים, רוטב טופי, קולי פירות יער, מרשמלו שרוף, מקרונים או טראפלס. בקיצור קרנבל.

אהרל'ה קרפ ברולה, אגריפס 72 ירושלים, 02-6638799

קלאסי וכשר במקום אחד: לה פטיסייר

בוטיק הקינוחים לה פטיסייר, הוא אחד המקומות היפים בשכונת רמות, ויש לו גם סניף ברחביה, עם ויטרינות מבריקות שמעבר להן נשקפים פטיפורים, טארטלטים, עוגות אישיות, פטיסרי במיליון צבעים, מקרונים, עוגות פאי, אקלרים, קרואסונים בצבעים, עוגות גבינה, וגם הרבה מאפים מלוחיo. הכל נעשה בהקפדה ביד מאומנת והכל יפהפה לכדי תמונה באינסטגרם עם פירות יער טריים וצבעוניות מרהיבה.

לה פטיסייר, סניף רמות- דרך החורש 90 ירושלים 02-5606445 וסניף רחביה- קק"ל 17 ירושלים 077-5105250

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully