וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בודגה: המבורגר חדש וכשר בתל אביב

20.8.2019 / 12:44

אל סצנת ההמבורגרים הגם ככה רותחת של ת"א, מצטרף כעת שחקן חדש - בודגה, שמנסה לעשות שייק שאק אבל בגרסה הכשרה

בודגה. רעות סהר, רעות סהר
אמריקה פינת רחוב הארבעה/רעות סהר, רעות סהר

ההמבורגר כבר מזמן הפך למנה השולטת ברחובות תל אביב, לא יהיה זה מופרך לקבוע כי יש בת"א כיום יותר המבורגריות מפלאפליות, ואיפה שלא תזרקו אבן בעיר הגדולה - כנראה שהיא תיפול על המבורגר. זה לא הפריע לג'יימס אופנהיים וטוד אהרונס לפתוח בעיר עוד המבורגריה חדשה. מדובר בשני אמריקאים שעשו עלייה, הראשון לפני 20 שנה והשני לפני 5 שנים. השניים נפגשו דווקא בירושלים במסגרת פרויקט קולינרי אחר שלהם - המזללה הכשרה הקוריאנית-מקסיקנית-אמריקאית קרייב. את חלקם בהצלחה של המקום הקטן הזה בשוק מחנה יהודה הם מכרו והגיעו לתל אביב עם רעיון די מגובש לגבי מה שהם רוצים לעשות הלאה, ולצורך העניין גם גייסו את ילדיהם לעסק.

בודגה. רעות סהר, רעות סהר
גבינה טבעונית ובייקון טלה- המבורגר כשר/רעות סהר, רעות סהר

ג'יימס גדל בניו יורק, טוד גדל באל-איי, שניהם אוהבים המבורגר אבל לא באמת הצליחו למצוא את ההמבורגר שהם אוהבים כאן בישראל, המבורגרים קטנים בסגנון שייק-שאק או אין-אנד-אאוט, המבורגרים רכים ולא "גבוהים" כמו ההמבורגרים בישראל, בלי הרבה תוספות, ועם טעם חזק של בשר בקר איכותי שלא צריך לתבל אותו יותר מדי. זאת ההשראה לבודגה, המזללה החדשה שלהם בקרליבך פינת הארבעה. בודגה באמריקאית היא מין חנות שהיא גם קיוסק, מקום שאפשר לקנות בו על הדרך קפה וכריך באווירה של מינימרקט שכונתי או חנות נוחות בתחנת דלק, מילה שמקורה בתרבות ההיספנית לטינית.

עוד בוואלה! אוכל

לאהבה החדשה שלכם קוראים נורדיניו

לכתבה המלאה
בודגה. רעות סהר, רעות סהר
מגיע עם צ'יפס/רעות סהר, רעות סהר

למרות הזיקה האמריקאית המובהקת, בודגה תל אביב היא מקום כשר, הבייקון שמופיע בתפריט הוא חזה טלה קריספי שמעשנים במטבח האחורי במקום, והגבינה היא גבינה טבעונית. טוד השף, שלו קריירה ארוכה בבישול ובשנים האחרונות גם בישול כשר, בחר את הגבינה בקפידה ולאחר הרבה ניסויים, הגיע לדבריו למוצר שלא נופל באיכותו וטעמו מהמבורגר עם גבינה רגילה. בתפריט של הבודגה, שנפתחה לפני שבוע, תמצאו רשימה די מכובדת של המבורגרים שנעשים בטכניקת ה-Press, על הפלנצ'ה נזרק כדור בשר שמועכים ומשטחים להמבורגר שנקרא בזכות זה "סמאש בורגר". קיימות אמנם מכונות Press להמבורגרים אבל כאן השיטה מבוצעת באופן ידני.

בודגה. רעות סהר, רעות סהר
סמאש-בורגר שמועכים על הפלנצ'ה/רעות סהר, רעות סהר

הקציצה עצמה, לא עגולה וסימטרית כפי שאנחנו רגילים יש לומר, היא מבשר בקר שנטחן במקום עם מינימום תבלינים, כך שמתקבל טעם די חזק של בשר. את הקציצה הזאת משדכים בבודגה לשלושה המבורגרים קלאסיים, רגיל, צ'יזבורגר, או בייקון צ'יזבורגר, עם קציצה אחת, שתיים או שלוש לבחירתכם (35-79 שקלים), או לכמה מיוחדים שמציגים גרסאות שונות מאמריקה ומהעולם להמבורגר כמו המבורגר SoCal, המבורגר עם צ'ילי בקר, חלפיניו כבוש, חרדל וגבינת צ'דר טבעונית (49 שקלים), או המבורגר K-town, עם קימצ'י קוריאני חריף שטוד עושה בעצמו, בייקון טלה ומיונז כמהין סרירצ'ה (49 שקלים), ויש גם פסטרמה בורגר בסגנון ניו יורק עם קולסלאו וחרדל (49 שקלים) ועוד.

אל כל מנת המבורגר מצרפים בבוגדה צ'יפס (שאינו חתוך טרי), ויש גם כמה אלטרנטיבות מעניינות כמו צ'יפס עם גבינה טבעונית מותכת, או טבעות בצל. בבודגה מספרים שזו רק ההתחלה, שבהמשך יתווספו לתפריט כריכי בשר בסגנון אמריקאי וגם נקניקיות שיוגשו עם כרוב שהם כובשים בעצמם. יש למה לחכות.

בודגה, קרליבך 14 תל אביב, שעות הפעילות בתקופת ההרצה בימים א'-ד' 16:00-12:00, ה' 22:00-12:00, כשר

בודגה. רעות סהר, רעות סהר
ג'יימס וטוד ומנדל ואביה/רעות סהר, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully