וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה חדשה שעושה כבוד לטבריה

11.9.2019 / 13:00

שף חמי פסקה הוא דור שביעי בארץ וסבתו שולה נולדה על גדות הכנרת. המסעדה החדשה שלו היא מחווה למשפחתו ולמטבח הטברייני עליו גדל, ולא, היא לא בטבריה

שולה מטבח טברייני. נופר טל,
תבשיל חצילים וגבינת קדוש/נופר טל

חמי פסקה הוא דור שביעי בארץ, סבתו שולה נולדה על גדות הכנרת ונודעה כבשלנית מהוללת בכל הישוב הישן. את התשוקה לאוכל ולבישול ירש ממנה ולכן גם קרא למסעדתו החדשה על שמה. שולה- מטבח טברייני נפתחה לפני כחודש בחיפה, לאחר תקופה ארוכה בה חקר פסקה את המטבח הטברייני הישן, נסע לטבריה ותישאל את זקני העיר, שמע על מתכונים ישנים ועל מנות שהמבוגרים זוכרים מהילדות והקים לחיים מאכלים שכמעט ונכחדו. המטבח הטברייני הוא מטבח פשוט, דל מרכיבים, מטבח שהוא שילוב של המטבח הערבי עם מטבח המהגרים, ספרדים ואשכנזים כאחד. אבל הבשלניות הטברייניות ידעו לקחת את מעט המרכיבים שעמדו לרשותן וליצור מהן אוכל שעד היום מי שזוכר אותו מתגעגע אליו, מטבח דל באמצעים אבל עשיר.

עוד מסעדות בחיפה ששוה לבדוק:
לוקס מסעדתו העכואית של שף עלאא מוסא
ג'ק-לין בר הקוקטיילים בקריית חיים

שולה מטבח טברייני. נופר טל,
מטבח ערבי, אשכנזי ומזרחי מעורבב/נופר טל

במסעדתו החדשה, שנפתחה דווקא בחיפה מכיוון ששם מתגורר פסקה עם משפחתו, יש תפריט עם מנות כמו הקלסונס הטברייני הידוע, שממלאים בגבינת קדוש של מחלבת קדוש הוותיקה ((38 שקלים); או מדרוטה, תבשיל עתיק של חצילים וגבינה (24 שקלים), וגם מנזלה, תבשיל עם השפעות מהמטבח הסורי של חומוס וחצילים (22 שקלים). בכלל המטבח הטברייני הושפע מאוד מהמטבח הסורי, דמשק היתה העיר הקרובה ביותר לטבריה ולא מעט סורים התגוררו בעיר ובסביבה. זה בא לידי ביטוי גם בתפריט של שולה החדשה עם סלט של עלים ירוקים ולאבנה (34 שקלים), או סלט מלפפונים, נענע וסומק (18 שקלים). או סלט עגבניות וברבוש- קרוטונים ביתיים עמוסים שום ותבלינים (18 שקלים) או מדרוטה, שמשמעות השם היא "לחות" בערבית, וזהו תבשיל עוף או בשר עם חצילים וגבינת קדוש (24 שקלים).

עוד בוואלה! אוכל

גם בחיפה: סיור אוכל בוואדי ניסנאס

לכתבה המלאה
שולה מטבח טברייני. נופר טל,
קלסונס מסורתיים/נופר טל

התפריט לא גדול ודי ממוקד כך שהוא מציע רק ארבע מנות עיקריות וביניהן למשל סירות של חצילים וקישואים ממולאים בגבינה (42 שקלים), או פנג'ס- קציצות כבש בלימון ותבשיל לוביה (58 שקלים). אחרי האוכל יש קינוח פשוט של אורז בחלב, וקפה שחור או תה על חשבון הבית ומנדיבות הלב של האירוח הטברייני הידוע, ולצד האוכל יש גם אלכוהול הולם, קנקן של ערק לימונים או יינות ישראלים. עד לא מזמן הפעיל פסקה חלל קולינרי פרטי בתל אביב, עם המעבר לחיפה ופתיחת המסעדה החדשה הוא מקווה להעביר את הפעילות של סטודיו האוכל שלו לחיפה וכך גם ליצור אירועים פרטיים וסדנאות מיוחדות בחדר האחורי של שולה. כרגע המסעדה במתכונת הרצה ופועלת רק בשעות הצהריים, אבל בעתיד תגיש גם ארוחות ערב ותקיים הופעות ואירועים מיוחדים.

שולה מטבח טברייני, שער פלמר 2 חיפה, 04-6340799, שעות הפעילות בימים א'-ו' בשעות 12:00-16:00

שולה מטבח טברייני. נופר טל,
קישואים ממולאים ומושט בלימון/נופר טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully