אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירועי אוכל בסוכות

12.10.2019 / 9:00

אף אחד לא באמת מצפה שתשבו בסוכה כל השבוע, כשיש כל כך הרבה אופציות קולינריות שוות ומגניבות להעביר איתן את ימי החג, קבלו את הרשימה המלאה, אתם רק צריכים לבחור

תל אביב והמרכז

חג היין במתחם התחנה בתל אביב עם פסטיבל סוף הבציר שמציג את היינות החדשים של יקבי ישראל. הפסטיבל, שנערך זו השנה השישית, יתקיים בין התאריכים 16-17 באוקטובר, החל משעה 18:00- ובו יציגו למעלה מ-25 יקבים ותיקים וצעירים כאחד את היינות החדשים שלהם, חלקם בטעימת בכורה עולמית, לצד יינות מובילים מהארץ ומהעולם. יותר מ 100 יינות לטעימה לצד מתחם אוכל עם כל מה שטעים לצד היין. תהיה גם חנות לרכישת יינות מוזלים. האורחים יקבלו גביע יין שישמש אותם בטעימות לאורך הערב (89 שקלים, עם הנחות ברכישת כרטיס באתר איש הענבים).

חול המועד סוכות 16-17 באוקטובר החל מ-18:00, מתחם התחנה תל אביב


מרקט שף KIDS הוא מתחם קולינרי חווייתי לילדים בשרונה עם מגוון סדנאות בישול שהכניסה אליו חופשית. הילדים יוכלו ליהנות מסדנת הכנה של גלידת רימונים וקישוט גביעי גלידה ב-15 באוקטובר, וסדנת כדורי אנרגיה הכוללים תמרים, תפוחים ופירות יבשים מצופים בקוקוס ב-22 באוקטובר. הסדנאות יתקיימו בכל יום שלישי בין השעות 16:00-19:00, עד 40 משתתפים בכל סדנא, שתתקיים מדי שעה עגולה. הסדנאות מיועדות לילדים בגילאי 5 ומעלה ויתקיימו בכניסה המערבית של המרקט, בסמוך לקוק סטור. לאחר החגים ימשיכו ויתקיימו לא מעט סדנאות במתחם אז שווה להתעדכן.

מרקט שף KIDS, קלמן מגן 3 תל אביב, 03-6524447


מרתון סיורים ביפו ייערך בפעם השלישית בחול המועד סוכות, 20-14 באוקטובר ויכלול כ-60 סיורים ברחבי יפו ביניהם גם מבחר סיורים קולינריים. למשל סיור קולינרי ברחוב יפת: המסעדות ובתי הקפה היפואים הערבים שהפכו למוסדות; נא לגעת- סדנת טעימות שוקולד בחשיכה; סיור בשדרות ירושלים עם טעימות בלקניות; סיור במזקקת הוויסקי היפואית; ארוחת צהריים בבית ערבי אותנטי אצל אחת הנשים המרתקות ביפו; סיור טעימות בשוק הפשפשים ועוד, כל היוסרים יתקיימו בין התאריכים ה-14 ועד ה-20 באוקטובר.

פרטים נוספים באתר של עיריית תל אביב יפו


מסעדת לחם יין משיקה תפריט האפי האוור חדש עם מבחר מנות ונקניקיות מיוחדות שמתאימות לאוקטוברפסט. במהלך חגי תשרי, בימים ראשון עד חמישי, החל מהשעה 19:00 יוגש תפריט בו כל מנה ממנו מלווה בבירת ווינשטפן למשל נקניקיית עגל בסגנון ווילווואסט (81 שקלים); נקניקיות מרגז- נקניקיות בקר וכבש חריפות (78 שקלים); סנדוויץ ציידים עם נתחי סינטה ורוקט (89 שקלים); המבורגר טבעוני ביונד מיט (79 שקלים); צ'יפס בלגי או צ'יפס בטטה (19 שקלים) מנת קריספי חציל (43 שקלים) ועוד.

לחם יין, דרך החורש 4 יהוד, 03-6321793


מסעדת סיטרה מזמינה בסוכות לתפריט ספיישלים בשילוב יינות רמת הגולן בהרכבתו של שף אורן מורד עם מנות כמו סלמון אדום כבוש בסלק ומרלו, לצד סלט תפוחים ואננס טרי (72 שקלים); חזה אווז לצד קרם דלעת ואגסים צלויים עם סירופ קברנה סוביניון (159 שקלים); בריוש כבד אווז, תפוחים צלויים בדבש ענבים וקראמבל צילי אדום (89 שקלים) ועוד.

סיטרה, רוזנבלום הרצל 8 סי אנד סאן תל אביב, 03-6996633

מסעדת פקין. אייל גרניט,
אושפיזין של שף סיני במסעדת פקין/אייל גרניט

מסעדת פקין מארחת את שף מא ליאנג שהגיע במיוחד לישראל לשבוע חול המועד ורקח תפריט מיוחד לכבוד הקהל הישראלי, עם מנות סיניות אותנטיות עם פרשנות מערבית. שף ליאנג, תפקד כשף במסעדות רבות בשנגחאי וזכה לביקורות נלהבות, יערוך ארוחה חגיגית בערב סוכות ה-13 באוקטובר,
עם מנות כמו סלט עוף ומלפפון ברוטב סויה, שום וכוסברה (37 שקלים); מאפו דופו- טופו, פלפל סצ'ואני, בצל ירוק עם אורז מאודה (69 שקלים); שרימפס ברוטב חריף (88 שקלים) ועוד.

פקין, משה סנה 54 תל אביב' 03-6490737


השף גיא גמזו יוביל את מתחם האוכל של פסטיבל המוזיקה הבינלאומי DGTL, שיהיה צמחוני לחלוטין.
ב-14 באוקטובר יתקיים בגני יהושע פסטיבל DGTL בפעם השלישית שמציג את "תוכנית המהפכה" שמטרתה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של הפסטיבל בכדור הארץ ולכך נבחר השף גיא גמזו ממסעדת ARIA ו-NUNUNU שיצר תפריט מיוחד המתבסס על מטבח מקומי ושימוש בפיתות חוסכות כלים חד פעמיים. בין המנות יש פלאפל מצרי, עראיס עדשים שחורות, פיתה דרוזית עם לאבנה ובורגול, פיתה עם סלט משוויה ולקינוח מלבי.

פסטיבל DGTL תל אביב יתקיים ב14 באוקטובר, פארק גני יהושוע


פסטיבל אושפזין שפירא בחול המועד עם תפריטים מיוחדים ומנות דגל מתחלפות, שפים אורחים, ירידים, סדנאות יצירה לילדים, מסיבות ותקלוטים, במקומות משתנים ברחבי שכונת שפירא בדרום ת"א. כל מקום יארח מגוון תרבותי של מופעים, תערוכות ואירועים, כמו א לה רמפה, למעלה, אטלס, פיצה פיפל, קפה שפירא וקפה גרגר. סדנאות יצירה וחוויה לילדים בקפה שפירא, אפטר עם סאבו וקוקטייל פארטי בחמישי בערב ב"למעלה", ארוחה מאת השף האורח חאבן שעושה אוכל אריתראי בשבת בצהריים ברמפה, בבר האטלס ישיקו תפריט קוקטיילים חדש ועוד הרבה.

הפסטיבל יתקיים בימים רביעי עד שבת, ה-16 עד ה-19 באוקטובר, בשכונת שפירא


בקניון עזריאלי תל אביב יקום לראשונה מתחם מנטוס, עם מגלשת מנטוס ענקית וסוכריות לטעימה. ישראל מדורגת ראשונה בעולם בצריכה לנפש של סוכריות מנטוס ואחריה סינגפור, בה החוק אוסר על לעיסת מסטיק וסוכריות מנטוס מהוות תחליף לכך. חנות המותג תיפתח בקונספט ייחודי בו מכירת סוכריות מנטוס תהיה במשקל בלבד, בשיטת pick&mix. הסוכריות יימכרו בכוס ממותגת ורב שימושית במהדורה מוגבלת (15 שקלים) וכל הקונה כוס ממותגת עם סוכריות יקבל ללא עלות נוספת כרטיס למגלשת מנטוס, שגובהה כ-13 מטר.

פעילות מנטוס בקניון עזריאלי תתקיים עד ה-27 באוקטובר.


קולינריה בפסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2019 בימים רביעי וחמישי ה-16 וה-17 באוקטובר בין השעות 13:00-23:00, עם הילה אלפרט וחברים במופע "של מי הצלחת הזאת?"; סדנה להכרת מאכלים בוכרים; סיפור של טעם- תערוכה קולינרית; מגוון פוד טראקס עם מאכלי עמים ועוד. במהלך ימי הפסטיבל יציעו המסעדות ברמלה לקהל הרחב מנות ממטבחים שונים כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עיראקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד ובמתחם המגדל הלבן יוגשו מגוון מאכלי עדות בפוד טראקס, מאכלים ארגנטינאים, המבורגר, שייקים טבעיים, מעורב ירושלמי, שווארמה טורקית, פיצות ועוד.

מתחם האוכל המגדל הלבן, רמלה, פרטים נוספים באתר העיר רמלה

יקב דלתון. דוד סלברמן,
סיורים ביקב דלתון/דוד סלברמן

חיפה והצפון

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2019 מציג את רצועת הקולנוע הקולינרי, שתערך בין יום שישי ה-18 באוקטובר עד ליום ראשון ה-21 באוקטובר (ערב שמחת תורה). נושא הרצועה יעסוק השנה באוכל כאמצעי לקירוב לבבות, כשבמסגרת זו יוצגו בהקרנות בכורה סרטים חדשים ועטורי שבחים בנושא, שילוו באירועי טעימות תוצרת בתי אוכל נבחרים בחיפה והצפון ושיחות בהשתתפות שפים ומומחים שונים בתחום, בהנחיית אשת התקשורת והקולינריה הילה אלפרט. הקרנות כל הסרטים ייערכו בסינמטק חיפה (שד' הנשיא 142) והאירועים בסיומם יתקיימו בגן הפסטיבל הסמוך. מחיר למשתתף עבור סרט, שיח וטעימות: 85 שקלים.

במקביל להקרנות ולאירועים שייערכו בימיו האחרונים של הפסטיבל, יפעל "ציר האוכל" החיפאי לכל אורכו במהלך סוכות (יום שבת 12 באוקטובר - יום שני 22 באוקטובר חג שמחת תורה) - שיתוף פעולה הכולל שורת הטבות והנחות משתנה לבאי הפסטיבל במיטב מוסדות האוכל והשתייה ברחבי הכרמל, הדר, עיר תחתית ונווה שאנן.

התכנית המלאה באתר הפסטיבל


יקב דלתון פותח שעריו בחול המועד סוכות ומציע למבקרים סיורים ייחודיים (20 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד) לצד טעימת יינות במרכז המבקרים של היקב בגליל. אורחי היקב ייהנו מסיורים מיוחדים עם צוות מדריכים מקצועי והצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך ייצור היינות החל מהכרמים ועד לבקבוק, ולהכיר את העקרונות המנחים את הייננים ואת הסיפור שעומד מאחורי כל יין. לאחר הסיור בין הכרמים וחביות עץ האלון, ניתן יהיה ליהנות מטעימות של סדרות היין השונות בליווי פלטת גבינות עיזים משובחות שהגיעו ממחלבות האזור בתוספת תשלום. סיורים בימי חול המועד יוצאים בכל שעה עגולה, בין השעות 10:00-18:00 וביום שישי בין השעות 10:00-14:00 (בשבתות ובחגים המרכז סגור).

מרכז המבקרים של יקב דלתון, 04-9527107


העיר נוף גליל (נצרת עילית) מארחת בסוכות פסטיבל שוקולד מתוק במיוחד שכולל יומיים של עשרות מיצגי שוקולד מהארץ ומח"ל, לצד מגוון מופעים, סדנאות והפעלות שיעסקו כולם בשוקולד. את פתיחת הפסטיבל יציינו בערב פתיחה חגיגי שיתקיים ביום שלישי, ה-15 באוקטובר, בין השעות 23:00-19:00 במסגרתו גם יכריזו רשמית על שמה החדש של העיר, עם יריד שוקוליטיירים ענק ולמחרת, בימי רביעי- חמישי, ה-16 וה-17 באוקטובר בין השעות 11:00-17:00, הקהל הרחב מוזמן למגוון פעילויות מתוקות כמו עמדת תצוגת שוקולד של כוכבת אינסטגרם מרוסיה, אמנית פורטוגזית שתציג בלייב קדרות משוקולד ומבחר מיצגים וסדנאות. הכניסה חופשית לכל הפעילויות. ימי שלישי, רביעי וחמישי, ה-15-17 באוקטובר, בין השעות 17:00-11:00.

פסטיבל השוקולד נוף גליל, גלבוע 16 מתחם עיריית נוף הגליל, פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל


ג'ויה, האיטלקית החדשה והכשרה בראש פינה, מזמינה לארוחות איטלקיות בימי חול המועד סוכות
בהם יוגשו ארוחות צהריים בהנחה של 15%, בין השעות 12:00-17:00. בין המנות ממטבחו של שף ירון גור יש ארנצ'יני ברוטב עגבניות ובזיליקום (38 שקלים); סביצ'ה בורי עם זיתים ועגבניות (52 שקלים); פיצה טרטופו מסקרפונה עם כמהין (62 שקלים); ניוקי פורצ'יני וערמונים בחמאה ושום (68 שקלים) ועוד.

ג'ויה, ראש פינה, 04-8589099, כשר


מיזם אוצרות הגליל מזמין את הקהל לחווית אירוח בבית משפחה דרוזית, בלב הכפר הדרוזי חורפיש.
יתקיימו סדנאות וארוחות כשרות בביתה מכניס האורחים של איבתסאם, בית דרוזי מסורתי מוקף בגינה יפהפיה. האירוע יתקיים בין התאריכים ה-16 וה-17 באוקטובר, החל מהשעה 12:00 אז יתקבלו האורחים בקבלת פנים הכוללת קפה ועוגיות תוצרת בית, במהלכה יסופר סיפורה האישי של איבתסאם, והסבר עם העדה. לאחר מכן סדנת אוכל דרוזי, הכוללת כמה סוגי תבשילים בניהם עלי גפן. בסיום הסדנא יוצאים לסיור מודרך עם בעלה של איבתסאם בפינות החמד הסודיות של הכפר (150 שקלים לאדם).

אירוח דרוזי מטעם מיזם אוצרות הגליל, חורפיש, 077-2308292


מסעדת צ'אנג בה תקיים מסיבת רחוב תאילנדית בעיר התחתית חיפה שתכלול מספר דוכנים של אוכל רחוב כמו קארי בשני טעמים, פאד תאי, סלט סום טאם ומגוון שיפודי יקיטורי על הגריל (10 שקלים) עם מוזיקה חיה, בר קוקטיילים תאילנדי ועוד הרבה הפתעות, ביום שלישי הקרוב, חול המועד סוכות, החל מהשעה 18:00.

צ'אנג בה, הנמל 23 חיפה, 04-6722891

יקב קסטל. אלעד ברמי,
במרפסת יקב קסטל/אלעד ברמי

ירושלים

יקב קסטל, השוכן במושב יד-השמונה בהרי ירושלים, מציע בחול המועד סיורים במתחם המבקרים של היקב שכוללים הדרכה וטעימת יינות עם הצוות המקצועי של היקב, הצצה למרתף החביות וסיור ברחבי היקב אשר חושף את ההיסטוריה של משפחת הייננים, המתכתבת עם סיפורה החקלאי והציוני של מדינת ישראל. הסיורים ביקב נערכים בתיאום מראש בלבד בימים שלישי ה-15 באוקטובר ורביעי ה-16 באוקטובר בין השעות 10:00-16:00, וביום שישי 1ה-18 באוקטובר בין השעות 10:00-14:00 (130 שקלים לאדם). ניתן גם סתם לשבת במרפסת היקב שמשקיפה להרי ירושלים וליהנות מיינות היקב ומפלטת גבינות. ביום חמישי ה-17 באוקטובר בין השעות 10:00-16:00 יארח היקב שוק אמני אוכל עם תוצרת מקומית של מיטב המגדלים והיצרנים באזור הרי ירושלים- גבינות, לחמים, דבש, טחינה, תבלינים, ריבות, שמני זית ועוד.

יקב קסטל, יד השמונה


ירושלים מארחת השנה את פסטיבל טועמים עולם, אירוע קולינרי בו שפים ומסעדות מתאספים לכבוד חג האסיף במקום אחד ומציעים אוכל רחוב, מנות גורמה, קלאסיקה צרפתית, אוכל אמריקאי, מנות מהודו, צרפת, איטליה, ברזיל ועוד, הכל ב-35 שקלים למנה. הפסטיבל מתקיים בגן הבונים, למרגלות החומה סמוך לשער יפו, הכניסה אליו חופשית ויהיו בו, מלבד אוכל, גם לא מעט פעילויות תרבות, הופעות מוזיקליות ותפאורה מרשימה. בין השפים המשתתפים יהיו שגב משה, מאיר אדוני, יונתן רושפלד, מסימיליאנו די מטאו, רחל בן אלול והמסעדות אל גאוצ'ו, טש וטשה, טשטשווילי, הטוניסאי של אלי, אגריפס, בנדיקט, Susu&Sons, גן סיפור, גורדוס ועוד רבים.

האירוע יתקיים בימים שלישי עד חמישי, ה-15 עד ה-17 באוקטובר, בין השעות 16:00-23:00
פסטיבל טועמים עולם, גן הבונים, ירושלים


שלוש סוכות ירושלמיות מרהיבות במלון מצודת דוד בהן יוגשו תפריטי ספיישל חגיגיים בחג ובחול המועד, וארוחות שף מיוחדות. המלון, שצופה על חומות העיר העתיקה ומשקיף על מגדל דוד, הקים שלוש סוכות מעוצבות בהשראת העיר ירושלים, בהן יוגשו ארוחת חג עם כל מיני מנות ראשונות שיוגשו למרכז השולחן, מנות ביניים ועיקרית לבחירה כמו צלע אנטרקוט עם עצם בציר בקר או עוף ממוולא פירות יבשים, עם קינוחים ושתייה (965 שקלים לסועד), ויש גם ארוחת חג בסגנון מזנון (650 שקלים לסועד), ותפריטים מיוחדים כמו ארוחת גריל ליד הבריכה.

מלון מצודת דוד, רחוב המלך דוד 7 ירושלים, 02-6211111, כשר


יקב עמק האלה פתוח במהלך חול המועד סוכות ומזמין אתכם למרכז המבקרים לטעימות יין רחבות ממגוון היינות של היקב, מלוות בהסברים חווייתיים על אזור עמק האלה, הכרמים, אופן הכנת היין והייחודיות של היקב. האירוח כולל בייגלה, זיתים וכן עמדת קפה ותה להתרעננות. הסדנאות יקיימו כל שעה עגולה עד 15:00 (50 שקלים לאדם). תמורת 35 שקלים אפשר לקבל גם פלטלת גבינות מקומיות.

שעות פעילות המרכז בימים א'-ה' בשעות 09:00-16:00
יקב עמק האלה, 02-9994885

דרום

אברטו. אפיק גבאי,
בראנץ' חול המועד במסעדה אברטו בגדרה/אפיק גבאי

הרשות לפיתוח הנגב מזמינה את הקהל הרחב למגוון אירועי קולינריה ותרבות בדואיים תחת השם "קסם במדבר", סיורים, סדנאות, ארוחות והרצאות. למשל סיור מודרך בכפר דריג'את וארוחה בדואית מסורתית של ג'בר אבו-חמד, בוגר MKR המטבח המנצח; סדנאות במענד, עסק חברתי המופעל על ידי סבתות וסבים מהחברה הבדואית שיקיימו באוהל אירוח בדואי וגם סדנה לטחינת קפה, אפיית פיתות בטאבון, סדנת חינה וציורי גוף, הכנת תה בדואי ועוד; סדנת טחינת קמח וסדנת אפיית ממתקים של נג'אח אבולטייף, בשלנית תושבת רהט; סיור קולינרי בעיר רהט עם טלאל אלקרנאוי ועוד. כל האירועים מופיעים באתר של הרשות לפיתוח הנגב.

קסם במדבר


פסטיבל הבירה בים האדום, יציין השנה את שנתו השביעית, עם 40 טעמים שונים של בירות ממגוון רחב של מותגים מוכרים בינלאומיים לצד מבשלות בוטיק מקומיות. תוקם שדרת מותגי מבשלות בוטיק ישראליות כמו בזלת מרמת הגולן, מבשלת מלכה מהגליל, מבשלות ירושלמיות, מבשלת עלמה שתימזג בכוס לאספנים מתנה ועוד. במיוחד לפסטיבל תבשל ותשיק מבשלת בזלת בירה ייחודית בטעם הדרים, מבשלת לה שוף תגיש בירה בטעם דובדבן, היינקן תציג בירה ללא אלכוהול ולצד כל אלה יוקם מתחם ענק של BEER GARDEN המקורי של מותג מבשלת הבירה הגרמנית פאולנר. מלבד הבירות יתקיימו גם הופעות של אמנים מובילים

פסטיבל הבירה בים האדום, 14-17 באוקטובר החל מ-19:00 ועד 01:00 לפנות בוקר, הכניסה חופשית


מסעדת אברטו פתוחה במהלך חול המועד סוכות ותציע את תפריט בראנץ' סוף השבוע שלה לצד מנות מיוחדות. מידי יום בין התאריכים 14-17 באוקטובר, החל משעות 09:00 ועד 14:00 יוגש הבופה במסעדה, שכולל שפע של לחמים שביניהם מחמצת שאור, מחמצת צימוקים, חלות ושפע של סלטים, קישים וגבינות, כדוגמת: בורגול עשבים, סלט טונה, סלט שוק ירקות, סלט קינואה, בורקס תרד וריקוטה, אנטיפסטי, דגים כבושים, גבינה כחולה, לאבנה ועד, וכמובן ביצים לבחירה כמו חביתה, עין או מקושקשת עם תוספות כמו בצל, עשבי תיבול, פטריות או פרמזן (89 שקלים) או בנדיקט- ביצים עלומות על פרנץ' טוסט, פונדו תרד פרמזן ורוטב הולנדז או שקשוקה ים תיכון עם תבשיל טבחה וחציל (105 שקלים) ועוד.

אברטו, שכביץ 5 גדרה, 08-6680066


פסטיבל השוקולד בישפרו פלאנט עם מגוון פעילויות ילדים העוסקות בשוקולד- מפגש עם גברת שוקולדה שתלמד כיצד נולד השוקולד, סדנאות קולינריות במסגרתן יכינו הילדים כדורי שוקולד ומאפינס שוקולד ובית קפה לקטנטנים, משחק דמיוני בו הילדים יוכלו להתארח בבית קפה שכולו שוקולד.

חול המועד סוכות ה-15-17 באוקוטובר בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00
פרטים נוספים בדף הפייסבוק של ישפרו פלאנט

  • עוד באותו נושא:
  • סוכות
  • יקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully