וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלאפל של החיפאים

15.10.2019 / 8:10

המונה מגיע שוב לחיפה והולך לבדוק מה הסיפור של פלאפל ארמון, הפלאפל שהחיפאים כל כך אוהבים

פלאפל ארמון. קובי רובין, קובי רובין
פיתה שמנמנה של פלאפל ארמון/קובי רובין, קובי רובין

לכל עיר בארץ יש את הפלאפל הנוסטלגי ש לה, אבל פלאפליות ששורדות כל כך הרבה שנים כמו פלאפל ארמון בחיפה אין הרבה. מבחינתי זאת זכות לטעום ולחוות את הפלאפל של ארמון. זאת הפעם הראשונה שלי במקום וחבל (כמו תמיד) שלא הכרתי לפני. הבנתי גם שיש יריבות מסוימת בין הפלאפליות בעיר, אבל תמיד בריא לגלות שיש לך מתחרה, כנראה אתה עושה משהו מספיק מעולה.

הגעתי לחיפה בשעות הבוקר היותר מוקדמות וישר עליתי על הכרמלית מכיכר פריז, בדרך שאלתי חיפאים מה יש לאכול על הדרך, מהר מאוד קיבלתי תשובה ברורה ועל התחנה הראשונה כבר יצאתי מהכרמלית וצעדתי לפי תשובות העוברים והשבים ישר לפלאפל ארמון.

את הפלאפל של ארמון אוכלים על המקום, לא לוקחים הביתה בשום פנים ואופן, זה לא ישרוד את ההמתנה. זה פלאפל מהסוג הכי בהיר ופחות מתובל שיש, יש בו חוסר תחכום בכוונה תחילה, אתה מקבל מעל לעשרה כדורים בפיתה די גדולה, האדון מאחורי הדלפק תוחב עם הבוהן עוד ועוד כדורים על הסלטים, מקבל מכל לקוח בתורו את רשימת התוספות, אל דאגה הכל ייכנס עד הקצה של הפיתה, הפיתה עצמה כבר מתעגלת לה ומשמינה מרוב תוכן.

פלאפל ארמון. קובי רובין, קובי רובין
פלאפל ארמון, תישארו קרוב/קובי רובין, קובי רובין

לרגע נראה היה לי שהחיפאים יותר בעניין של התוספות מסביב למנה, מאשר בפלאפל עצמו. אפשר להבין אותם, בר הסלטים של פלאפל ארמון מתפאר בלא מעט תוספות מרשימות; קודם כל העגבניות ירוקות מוחמצות בפרוסות, סלט כרוב עם רצועות גזר מוחמץ קלות, סלט חצילים סגולים קטנטנים, עגבניות אדומות, לימון בלאדי, סחוג, אריסה, סלט ירקות קצוץ, כרוב כבוש, מלפפונים חמוצים, ותאמינו לי הלאה והלאה. על הדלפק עצמו יש גם לימונים כבושים, כנראה רק ללקוחות ותיקים, מעבר לדלפק יש מזרקה של טחינה ועוד סוג של חריף, בקיצור אתה מקבל ליד מנה גדושה מכל טוב (16 שקלים).

הפלאפל של ארמון מעולה וטעים, כל נגיסה בפיתה הפתיעה עם עוד סלט לפי בחירתי האישית, אין ספק זה פלאפל של תוספות, פלאפל עם ותק של טעם קבוע ומוערך. התוצאה הסופית מעלה לך חיוך על הפנים, מודה, יותר נהניתי מהתוספות בתוך הפיתה מאשר מהפלאפל עצמו, הוא היה פשוט מידי לטעמי, אבל כל חיפה לא תסכים איתי, או לפחות חצי ממנה. הצטרפתי לקהל הסועדים שפשוט עומד מול הדלפק ואכל, לא זז יותר משלושה מטר מהדלפק, אין כיסאות או שולחן, נהנים מהטעם, לא לשכוח להזמין עם המנה כוס מיץ לימון ב-2 שקלים, חובה.

פלאפל ארמון, הנביאים 13 חיפה, שעות פעילות: א-ה 09:00-21:00, ו 09:00-14:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully