וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיים: מסעדות עם תפריטי יין שווים במיוחד

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

20.10.2019 / 8:30

מהמסעדה שלימדה את הירושלמים לשתות יין איכותי ועד לחדר היין שמאכלס יותר מ-2,000 בקבוקים, אלו המסעדות שבהן תפריט היינות מעניין לא פחות מהאוכל

תפריטי יינות, פרימיטיבו. אפיק גבאי,
תפריטי יינות שווים במיוחד/אפיק גבאי

אין זה סוד שהיינות בישראל יקרים, בדגש על יינות ישראליים, בין השאר בשל העלויות הקשורות לכשרות, בעלות המים, במגבלות כאלו ואחרות המוטלות על יקבים (יקבים מחויבים לפעול אך ורק במתחמים של אזורי תעשייה) והרשימה עוד ארוכה. המחירים הגבוהים הם בין הגורמים לכך שממוצע צריכת היין לנפש עומד בישראל על שישה ליטר בלבד ורק כדי לסבר את האוזן נציין שהפורטוגלי הממוצע מחסל 62 בקבוקי יין בשנה ושהצרפתי, קרוב ל-55 בקבוקים.

ולמרות כל זה, ניתן לראות שתעשיית היין לא קופאת על השמרים: נכון להיום פועלים כאן 300 יקבים ישראליים, מתוכם יותר מ-250 יקבי בוטיק, המייצרים מדי שנה כ-40 מיליון בקבוקים. עדות לכך שתרבות היין חיה ובועטת, ניתן למצוא למשל בתערוכת היין השנתית "סומלייה" ובתפריטי היין המרשימים המככבים במסעדות רבות בכל רחבי הארץ. בכתבה שלפניכם, תמצאו שמונה מסעדות שבהן תפריט היין לא מנגן כינור שני לתפריט האוכל.

תפריטי יינות, פופינה. חיים יוסף,
פופינה/חיים יוסף

פופינה, תל אביב

פופינה היא מסעדת שף שבאה לעולם בשנת 2013. השף והבעלים של המסעדה המצליחה הוא אוראל קמחי, שזכה בפרס השף הצעיר הטוב בעולם עד גיל 30 מטעם סאן פלגרינו. את פופינה, פתח קמחי כשהיה בן 29 בלבד. תפריט היינות של פופינה מציע מבחר ייחודי של יינות איטלקיים, צרפתיים וישראליים ונחלק ל-11 מחלקות שונות כמו 100% פרי (יינות לבנים רעננים וחדים ללא יישון), החבית ככלי קיבול (יינות אדומים עם דגש חזק על טעמי הפרי) ויישון ארוך בחביות (יינות אדומים כבדים ועוצמתיים עם טעמים חזקים מחבית העץ בתוספת עושר וטעם שאינו נגמר).

החיבה ליינות ייחודיים הובילה את קברניטי המסעדה לאחד כוחות עם יקב לוינסון ובשיתוף פעולה מרגש בין עידו לוינסון לאוראל, נוצר היין הייחודי למקום: פופינה ארגמן 2016.

לא על היין לבדו: סטייק מנתח משתנה (טורטליני שום שחור, קרם כרובית, אספרגוס, ברוקולי, ציר עוף-פדרו חימינז), רוטולו לחי עגל (קרם קולרבי, שקדי טלה, פטריות שימג'י ורוטב טלה - רכז רימונים) וטארט יוזו ופירות הדר (קולי פטל, מרנג וגלידת מנגו).

פופינה, אחד העם 3, תל אביב. 053-8093690

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

מוציא ישן מפני חדש: מסעדות שנכנסו לנעליים גדולות

בשיתוף zap rest
תפריטי יינות, פרימיטיבו. אפיק גבאי,
פרימיטיבו/אפיק גבאי

פרימיטיבו, ירושלים

פרימיטיבו הוא בר יין ירושלמי שנפתח בעקבות ההצלחה של מסעדת מנזה, הנמצאת בבעלותם של אורי ענבר ותומר קיסר. למעשה במובן מסוים פרימיטיבו הוא האח הצעיר והשובב של מנזה. במרכז החלל של פרימיטיבו תמצאו בר מרשים עם 24 מקומות ישיבה, סביבו פזורים מספר שולחנות קטנים ובנוסף תמצאו במקום שולחן ענק המשמש בין השאר להפקת סדנאות יין ולאירוח קבוצות.

תפריט היין של פרימיטיבו כולל מעל 100 בקבוקים המגיעים מכל קצות תבל, לרבות ניו זילנד, גרמניה, פורטוגל, יוון, אוסטריה ודרום אפריקה. גם ליינות המקומיים יש ייצוג מכובד בתפריט, בדגש על יינות של יקבי בוטיק כמו קלו דה גת, אמפורה, מרגלית, להט ומיה לוצ'ה. בפרימיטיבו מתמחים בהתאמת היין למנות האוכל כך שאם המבחר יסנוור אתכם, דעו שיש לכם על מי לסמוך.

לא על היין לבדו: סלק צלוי (רוקפור, בלסמי מצומצם ושמן בזיליקום), פילה מוסר (צרוב על הפלנצ'ה עם שעועית ירוקה, זוקיני צלוי ושום קונפי בחמאת עשבים ולימון) ועוגת גזר ואגוזי מלך (עם שמנת חמוצה וריבת פירות יער).

פרימיטיבו, המלך ג'ורג' 35, ירושלים. 053-9380088

תפריטי יינות, אדמה. מיכל אביטל,
ADAMA/מיכל אביטל

ADAMA, זכרון יעקב

מסעדת אדמה שבזיכרון יעקב, חגגה השנה עשר שנות פעילות. המסעדה הכפרית פועלת במבנה בן יותר מ-100 שנים (שבעברו הרחוק שימש כרפת) ונהנית מנוף מרהיב וחצר מטופחת עם שפע של צמחי תבלין. בתפריט היינות העשיר של אדמה, תמצאו עשרות בקבוקים המגיעים מיקבי בוטיק מקומיים כמו יקב יתיר, יקב טוליפ, יקב אמפורה, יקב דומיין דו קסטל, יקב מרגלית, יקב דהדה, יקב BRAVDO ועוד רבים וטובים אחרים.

לצד הבקבוקים, המתומחרים בהגינות רבה מאוד, מציעים במקום מבחר יינות בכוסות ובקראפים במחירים שווים לכל נפש.

לא על היין לבדו: סלט חסה אייסברג (כרוב סגול, בצל סגול כבוש, גרעיני דלעת, חמוציות קצוצות, ויניגרט עונתי/רוזמרין ופרמז'ן), רביולי במילוי קייל ומסקרפונה (ארטישוק ירושלמי ופרמז'ן), פילה סלמון (בקרסט תבלינים ארומטיים, טפנד עלים ירוקים, רוטב יוגורט ושמן פפריקה. המנה מוגשת עם פירה) ומוס מסקרפונה (פירות עונתיים וקרמבל גלידה).

ADAMA, מעלה ראשונים 8, זכרון יעקב. 053-4247700

רוטנברג, גשר. אפיק גבאי,
רוטנברג/אפיק גבאי

רוטנברג, גשר

בתחרות Restaurant's Wine Awards שהתקיימה בתחילת 2019 בפעם השלישית במסגרת תערוכת היין "סומלייה", קטפה מסעדת רוטנברג לא פרס אחד כי אם שניים: "ציון לשבח על מאמץ לקדם את תרבות השתייה בישראל" ו"תפריט היין שמעניק את התמורה הטובה ביותר לכסף". תפריט היין של רוטנברג הוא מהמגוונים ביותר שישנם וניכר שכל בקבוק "נבחר בפינצטה". כמו כן לצד כל יין, מופיע הסבר קצר על היינות, הכרמים והיקבים השונים.

התפריט של רוטנברג כולל עשרות בקבוקים בדרגות מחיר שונות, החל מכוסות בפחות מ-50 שקלים וכלה בבקבוקים לאירועים מיוחדים, המגרדים ואף עוברים את רף ה-1,000 שקלים. תפריט האלכוהול של רוטנברג כולל לא רק יינות מובחרים ומיוחדים אלא שלל פנינים אלכוהוליות שלא מוצאים בכל מקום כמו מגוון סוגי טוניק של נעמה שטרנליכט, מבחר משקאות מבית היוצר של מזקקת יוליוס ושפע של סוגי קוניאק וקלבדוס מטובי היצרנים.

לא על היין לבדו: סלט עגבניות ומנגו (כוסברה ואגוזי לוז), פילה דג בחמאה ומרווה (קרם חצילים, כרישה ואבן יוגורט) ומבחר של שלוש גבינות מיקב ברקנית (עם יערת דבש ממכוורת איילת השחר ושקדים קלויים).

רוטנברג, גשר. 053-9443272

מסעדת אדום, ירושלים. אלון מסיקה,
אדום/אלון מסיקה

אדום, ירושלים

בתחרות שבה זכתה רוטנברג בשני פרסים, כיכבה מסעדת אדום הירושלמית בקטגוריית "תפריט היין המצטיין", כששנתיים לפני כן, הוכתר תפריט היין שלה כטוב ביותר בכל אזור ירושלים באותה תחרות. למעשה מסעדת אדום, שתחגוג בקרוב שני עשורים, היא מהמקומות הראשונים בירושלים ששמו דגש על תפריט היין וידוע כי אלפי ירושלמים למדו לשתות יין במסעדה שהפכה למוסד, בגלגוליה השונים.

תפריט היינות המגוון של אדום נחלק למספר קטגוריות, הנבדלות זו מזו בדרגת המחיר: קז'ואל (150-100 שקלים), קלאסיקות (195-150 שקלים), חגיגיים (300-200 שקלים), מחוץ לקופסה (360-250 שקלים) וואו (360 שקלים וצפונה). בכל אחת מהקטגוריות תמצאו מגוון רחב של בקבוקים מסוגים שונים וממדינות שונות, בדגש על ישראל, צרפת ואיטליה.

לא על היין לבדו: רביולי סלק (קרם צנוברים, שמן אגוזי מלך וצ'יפס מנגולד), שרימפס ביין לבן (חמאה, שום, בצל, עגבנייה ופטרוזיליה) ועוגת גבינה קרה (עיגולי גבינה עטופים בקראמבל פיסטוק, ביסקוטי, קציפת מאצ'ה ושוקולד לבן גרניטה תפוז ונענע ופירות העונה).

אדום, דוד רמז 4, ירושלים. 053-4275330

רפאלו. יפית בשבקין,
רפאלו/יפית בשבקין

רפאלו, חיפה

מסעדת רפאלו החיפאית, היא מהמצליחות ביותר בעיר, בין השאר בזכות השירות שאין שני לו, האווירה הביתית והמזמינה והמנות איטלקיות הטעימות, נדיבות ומתומחרות בהגינות. התמחור ההוגן בא לידי ביטוי בין השאר גם בתפריט היין של המקום הכולל למשל כוסות של כנען מוסקטו של דלתון (29 שקלים), פרוסקו אקסטרה דריי של מאסקיו דיי קואליירי (32 שקלים) ומונטפולצ'ינו ד'אברוצו של אומני רונקי (29 שקלים).

אם מתחשק לכם לחגוג אירוע מיוחד (למרות שכל ארוחה ברפאלו היא אירוע מיוחד), אתם מוזמנים לעיין ברשימת יינות המרתף של המקום הכוללת למשל בקבוקים כמו ברולו מונפאלטו של קורדרו די מונזמולו (342 שקלים) או טינייאנלו של מרקזה אנטינורי (498 שקלים).

לא על היין לבדו: קרפצ'יו בקר (בשמן זית, בלסמי מצומצם, איולי לימון, עלי רוקט, בצלי שאלוט קצוצים, צלפים, טוויל פרמז'ן, גילופי פרמז'ן, מלח ים וצ'ילי טרי), סלמון פרימוורה (פילה סלמון ברוטב יין לבן, חמאה, אספרגוס, תרד, אפונה, ברוקולי, שעועית ירוקה טרייה וכרישה, מוגש בתוספת תפו"א) וקנולי (במילוי קרם מסקרפונה, דובדבני אמרנה, פקאן מסוכר ופירות יער).

רפאלו, פלימן משה 8, קניון קסטרא. 053-8093571

תפריטי יינות, פר דרייר. ovlac.JPG,
פר דרייר/ovlac.JPG

פר דרייר, תל אביב

בחדר היין של פר דרייר, שבאה לעולם ב-2009, תמצאו למעלה מ-2,000 בקבוקי יין הנשמרים בתנאי לחות וטמפרטורה מבוקרים. מאז שנפתחה המסעדה שתרמה רבות לתרבות היין המקומית, נמכרו בה יותר מ-100,000 בקבוקים ורבים מתושבי העיר הלבנה חבים את אהבתם ליין למקום שהחל את דרכו ברחוב קינג ג'ורג' ועבר דירה לשכונת נגה ביפו ב-2015.

התפריט כולל בעיקר יינות איכותיים מצרפת וישראל ובנוסף מציעים במקום תפריט משתנה עם יינות מרחבי העולם, הנמזגים לכוסות וחצאי כוסות מאנומאטיק, מכשיר המזיקה המתקדם בעולם. בנוסף לאוכל מצוין ויינות איכותיים מרחבי העולם, תמצאו בתפריט של פר דרייר גם מגוון אקסקלוסיבי של סיגרים משובחים כמו רומיאו וג'ולייט (וויד צ'רצ'יל) והויו דה מונטריי (אפיקור 2).

לא על היין לבדו: ריזוטו קארי ירוק (תרד, פטריות, צ'ילי ועשבי תיבול), קציצות פרסה ותפוח אדמה (ארוגולה, צנונית וטחינה חצילים שרופים) וקרפ נוטלה (בננה מקורמלת ואגוזי מלך).

פר דרייר, בת עמי 7, תל אביב. 053-9439833

תפריטי יינות, הלנה. שרית גופן,
הלנה/שרית גופן

הלנה, קיסריה

יש לציין כי גם מסעדת הלנה שבנמל קיסריה זכתה בציון לשבח בתערוכת סומליה 2019 על מאמציה לקדם את תרבות השתייה בישראל. תפריט היינות של הלנה מיישר קו עם הגישה של השף עמוס שיאון, הנוהג לתת מקום של כבוד לחומרי גלם מקומיים. עדות לכך ניתן למצוא בייצוג המרשים של היקבים והכרמים הממוקמים לא רחוק מהמסעדה כמו ויתקין (בקעת הנדיב), פלדשטיין (זכרון יעקב), ומרגלית (בנימינה). לצד הכוסות והבקבוקים והבקבוקים הסטנדרטיים, מציעים בהלנה גם בקבוקים קטנים (500-375 מ"ל) ובקבוקי ענק (1.5 ליטר).

לא על היין לבדו: גבינת בורטה על קרפצ'יו דלעת (עלי מרווה פריכים, בלסמי מיושן, שמן זית וגרעיני דלעת), דניס שלם ולב של חסה ערבית (צלויים בגריל, תפוח אדמה מדורה, רוטב יוגורט ושמיר לימוני) ומלבי רוזטה (עם גרנדין וסיגר מרציפן).

הלנה, קיסריה. 053-9443013

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully