וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המאפייה הזאת רימתה טבעונים?

16.10.2019 / 11:50

קבוצות הטבעונים ברשת רועשות וגועשות בימים האחרונים בעקבות מאפייה קטנה בחולון, שבמשך מספר חודשים טענה כי היא מוכרת מוצרים טבעוניים, רק שמהר מאוד הגיעו עדויות שמטילות ספק בכל עניין הטבעונות, אז מה בדיוק הסיפור? אנחנו כאן כדי לעשות סדר

מאפה ניר. ניסים בן כהן, צילום מסך
מאפים טבעוניים לכאורה/צילום מסך, ניסים בן כהן

איך הצליחה מאפייה קטנה בחולון לעורר תוך זמן קצר שערורייה כל כך גדולה שכל טבעוני בישראל כבר שמע עליה? מאפה ניר, מאפייה קטנה בבעלות ניר שמש ברחוב אהרונוביץ' בחולון החלה לפני כשלושה חודשים לפרסם בפייסבוק את מלאי המאפים הטבעוניים שהיא מציעה. מהר מאוד אל המקום החלו לזרום לא מעט טבעונים שהיו מאושרים בזכות האלטרנטיבה הטבעונית החדשה שנפתחה בפניהם. בפוסטים בחשבון הפייסבוק של המקום הבטיח שמש מאפים טבעוניים שאי אפשר למצוא במקומות אחרים, עוגות "גבינה", סברינה ואפילו פחזניות. הוא פרסם לא מעט תמונות, שבדיעבד התברר שאלו תמונות ממאגר תמונות ואינן תמונות שצילם בעצמו.

פוסט על מאפה ניר. צילום מסך מפייסבוק, צילום מסך
השתלשלות האירועים/צילום מסך, צילום מסך מפייסבוק

אך מהר מאוד סיפור האהבה בין שמש לקהילה הטבעונית הנלהבת החל לקרטע, יותר ויותר מבקרים במאפיה החלו להעלות תהיות הנוגעות לאמינות לגבי מרכיבי המאפים, ובקבוצת הפייסבוק "טבעונים אוכלים בחוץ" נשמעו קולות שטענו שהטעם של המאפים מזכיר יותר מדי מאפים רגילים, ושלא מן הנמנע שהמוצרים מכילים מרכיבים מן החי ואינם טבעוניים כלל.

לדברי עומרי פז, מנהל עמותת "ויגן פרנדלי", עם הזמן נאספו לכאורה גם עדויות של אנשים שהגיעו למקום ונאמר להם שמוצר מסוים טבעוני, אבל לבא אחריהם בתור כבר נאמר שזהו מאפה רגיל שאינו טבעוני.

בעקבות הטענות שעלו בקבוצה נשאל שמש בפייסבוק בנוגע למוצרים הטבעוניים, אך הוא המשיך לדבוק בגרסתו. לאורך כל הזמן טען שמש שהוא עצמו אינו טבעוני אבל הנושא חשוב לו. שיאו של הסיפור היה כאשר שמש העלה פוסט אותו הקדיש "לכל הטבעונים" בו מופיעות תמונות של אדם שלטענתו של שמש נקרא "שף גנדיצו סטפן" שם סיפר שמש כי אותו סטפן "הגיע למאפה ניר ללמד אותי איך עושים עוגיות ועוגות טבעוניות אז אתם מסודרים".

חיפוש זריז ברשת של חברי קבוצת "טבעונים אוכלים בחוץ" ופעילי עמותת ויגן פרנדלי, העלה די מהר שהתמונות שקריות ושף גנדיצו סטפן המככב בפוסט, הוא בעצם בחור בשם אלון בכר מחולון, שיש לו חשבון פייסבוק משלו ובו תמונות רבות שלא מותירות ספק שהוא אינו שף גנדיצו סטפן. בהמשך נמחק הפוסט המדובר.

עוד בוואלה! אוכל

תכינו בעצמכם: מיני מאפינס טבעוניים

לכתבה המלאה

מאפיית ניר מפרסמת את מוצריה הטבעוניים

הטבעונים החלו להרגיש מרומים וכל הסיפור עשה המון רעש ברשת, נשמעו קריאות לקחת את המאפים הטבעוניים של שמש לבדיקות מעבדה. בשלב מסוים כל העניין התחיל להראות כמתיחה אחת גדולה כששמש העלה פתאום תמונות של סטייקים בחשבונו האישי "כאילו כדי להרגיז", לדברי עומרי פז (בבדיקה שערכנו לא נמצאו תמונות כאלה כרגע בחשבונו של שמש), "בשלב הזה שמש כנראה הבין שמדובר בסיפור רציני והודיע שהוא לא מוכר יותר מאפים טבעוניים בכלל", אומר פז.

כעת החליטו בעמותה ובקבוצה לקחת את הנושא צעד אחד קדימה והחלו לאסוף מוצרים וקבלות רכישה, כאשר מחר הם אמורים להעביר את המוצרים שנקנו במקום לבדיקת מעבדה שתקבע האם המוצרים באמת לא מכילים מרכיבים מן החי. "אנחנו מאמינים שתוך שבועיים תתקבל תשובה ונוכל לדעת את האמת", אומר פז, "יש כ-100 עדויות של אנשים שרכשו אצל שמש ונאמר להם שהמוצרים טבעוניים, אני מקווה שאם הדבר יגיע לכך, בית משפט יוכל לקבוע שמדובר בהטעייה, יש גם אנשים אלרגניים שזו יכולה להיות הטעייה מאוד מסוכנת עבורם".

ניר שמש מסר בתגובה "אם את מעלה את הכתבה אני תובע אותך".

אנחנו נמשיך לעקוב.

  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully