שישברק ושולחן עמוס במסעדת עזבה כפר ראמה. דרור עינב,
שישברק ושולחן עמוס במסעדת עזבה כפר ראמה/דרור עינב

מסעדות שעשו לנו את השנה

אם קצת קשה לכם לעקוב, ריכזנו עבורכם 10 מסעדות שאבי אפרתי, המבקר שלנו, נהנה בהן במיוחד השנה, כי עד שאתם יוצאים למסעדה טובה, לפחות תשקיעו את הכסף שלכם בתבונה

seperator
פסטה פיצי פירות ים. דניאל לילה,
פסטה פיצ'י פירות ים/דניאל לילה

המסעדה הטובה של השנה: ג'ורג' וג'ון

על ג'ורג' וג'ון אותה הכתיר אבי אפרתי כמסעדה הטובה ביותר שנפתחה השנה, כתב "האוכל בג'ורג' וג'ון מחבר את הטוב מהרבה עולמות תוכן וחושף כישרון והקפדה רבים. חומרי הגלם הם מהטובים שיש, הקונספט נכון והביצוע, כבר בשלב מוקדם זה בחיי המטבח, ללא דופי... השף תומר טל העמיד מסעדה עכשווית ראויה מאד, עם DNA מגובש, ברור ומנומק, יצירתיות במידה, ואיכויות בלתי משתמעות. מגיע לו שאפו".

לביקורת של אבי אפרתי על גורג' וג'ון

אייבי. דרור עינב, דרור עינב
אייבי/דרור עינב, דרור עינב

מטבח ישראלי במיטבו: אייבי

"נהנינו כמו שכבר מזמן לא. אסף דוקטור ממשיך לנסח מטבח ישראלי במיטבו, אגב שימוש במיטב החומרים וחיבור בין יצירתיות לקלאסיקה. המטבח שלו לא גבוה, להיפך - הוא מהלך על פני הקרקע, ועושה שימוש בטוב שהיא נותנת. האוכל באייבי הוא אנטיתיזה מוחלטת להבל הפופוליסטי שהולך ומשתלט על סצינת המסעדות בתל אביב. להבדיל מגנריות משועתקת, זו אמנות מקור. כמו במסעדות האחרות של האחים דוקטור, השירות כאן לבבי, נטול גינונים, חף מהתנשאות ומצוין".

לביקורת המלאה על אייבי

דגים נאים. אנטולי מיכאלו,
דגים נאים במנטנן/אנטולי מיכאלו

מזללה יפנית בתל אביב: מנטנטן

"נראה שאפשר להכתיר את הרחבת הפורמאט של מנטנטן כהצלחה גורפת. לא רק הראמן מצוין גם כל השאר מתקתק היטב. זה מקום שמצליח להביא את רוח המזללה היפנית לתל אביב בהצלחה יתרה. במקום הנוכחי אפשר לשבת לבילוי קצת יותר משמעותי. ועדיין, זה בסופו של דבר בר אוכל צנוע באווירת קז'יואל ברורה. טעים במנטנטן, נעים שם וכייף אמיתי לבלות שם".

לביקורת של אבי אפרתי על מנטנטן

הס 4. הילה פלר,
הס 4/הילה פלר

האיטלקית הטובה בארץ: הס 4

הס 4 של תמר כהן צדק פועלת כבר כמה שנים די מתחת לרדאר. באוגסט האחרון הגיע לשם אבי אפרתי וקבע כי המסעדה האיטלקית הכי טובה בארץ, מסתתרת לכם ממש מתחת לאף. "לא יהיה זה מופרך כלל מצידי לקבוע שמדובר בתוצרי הפסטה הטובים ביותר שאפשר למצוא במסעדה בישראל היום. אין כאן שום מנה יומרנית. הכל פשוט ובסיסי, כמו בטרטוריה כהכלתה; אבל זו איטליה במיטבה. הס 4 מיועדת לפלח סועדים צר בלבד. היא שקטה, שלא לומר חרישית, ואינטימית מאד. מי שיודעים, להעריך את סוג האיכויות שעל הפרק ומבינים שעל זה משלמים, יתענגו כאן מאד".

לביקורת המלאה על הס 4

פאסטל. אנטולי מיכאלו,
פאסטל/אנטולי מיכאלו

בילוי של אוכל ואמנות: פאסטל

על פאסטל בגלגולה החדש, כשהשף קובי בכר עומד בראשה, כתב אפרתי לאחרונה "אם לשפוט על סמך מה שכבר הצלחנו לדגום, הולך להיות נורא טעים. עכשיו צריך שגם האווירה ב'פלור' תקבל את הטוויסט הנכון. שתימצא הדרך להפוך את המסעדה היפה, הצמודה לאגף החדש של מוזיאון תל אביב, למקום הרלוונטי שאנשים רוצים להגיע אליו, לא רק לפני או אחרי הצגה, כך או כך, גם עכשיו טעים שם באמת".

לביקורת המלאה על פאסטל

שניצל צלע טלה. נתנאל ישראל,
חוות צוק/נתנאל ישראל

לחובבי הבשר אבל לא רק: חוות צוק

"המטבח בחוות צוק פשוט-פשוט אך חכם. באמת נותנים שם לחומרי הגלם לדבר. המעט המוסף משקף הבנת אוכל עמוקה ויושב בול במקום. אין עוד מקום בישראל שמספק תשלובת כזו. במסעדת הבשר המובהקת הזו מוגשות כמה מהמנות הטבעוניות והצמחוניות היותר טובות שתל אביב וישראל כולה מציעות. לאלו מבין הטבעונים והצמחונים שאינם טהרנים חוות צוק היא גן עדן. כל השאר יכולים ליהנות שם משני עולמות התוכן, שברור שאינם עומדים בסתירה זה לזה. כייף אמיתי".

לביקורת המלאה על חוות צוק

הסלטים הכי טובים, לונא ביסטרו. גלעד הר שלג,
לונא/גלעד הר שלג

קלאסיקה ערבית-גלילית בהגשה עכשווית: לונא

"היה לנו טעים מאד בלונא. האוכל חסר יומרות אבל עשוי בהקפדה רבה, את הקניון שלמטה שכחנו שניות אחרי שהתמקמנו והשירות היה מצוין. מעבר לעובדה שמדובר במסעדה שמגישה אוכל ערבי טוב וראוי באווירה נכונה, לונא הוא מיזם מהסוג עליו צריך לברך. כמה נשים ערביות ישראליות אתם מכירים שמובילות - גסטרונומית וניהולית -מסעדה גדולה? במטבח בלונא עובדות נשים נצרתיות האמונות על בישול מסורתי, שאינן טבחיות במקצוען. מגע ידן ניכר, וגם זה מבורך".

לביקורת של אבי אפרתי על מסעדת לונא

המסעדה. רעות סהר, רעות סהר
המטבח של רמה/רעות סהר, רעות סהר

לאנשים שיודעים להעריך אוכל: המטבח של רמה

"משמח ומרגש שהמטבח של רמה, מוסד מוערך ואהוב במסעדנות הישראלית, נפתח מחדש. אי אפשר שלא להתפעל מהחתירה החד משמעית שם לאיכויות, כמו גם מחומרי הגלם, שלא מתפשרים בהם במאום... זהו סלואו פוד במובן העמוק והיפה, אבל גם בפרשנות הגורפת. כן ירבו כאן מקומות נוספים שמתייחסים ברצינות לאוכל ובונים פורמאט ארוחה הכולל השתהות אמיתית ותשומת לב של ממש אליו. רמה היא ללא ספק פנינה; יצירה ייחודית של אוכל ראוי ואסתטיקה מגובשת ומרשימה".

לביקורת המלאה על המטבח של רמה

לה רפובליקה. אייל רווח,
לה רפובליקה/אייל רווח

איטלקית לכל המשפחה: לה רפובליקה דה רונימוטי

"רונימוטי ממשיכים לעשות את הבסיסי והאלמנטרי של ארץ המגף ללא קיצורי דרך, עם מחויבות וכבוד עמוק למקור והקפדה יתרה. יוצא להם טוב, נעים עד מאד לשבת שם, השירות מקצועי ומוצלח והתמחור הגיוני וסביר בהתחשב באיכויות. יש מעט מאד, אם בכלל, איטלקיות מהז'אנר הזה - הפשוט והבסיסי, שמתאים לבילוי ערב אורבני אבל באותה מידה גם לכל המשפחה - שמספקות אוכל ברמה הזו".

לביקורת המלאה על לה רפובליקה

קובה במחבת מסעדת עזבה כפר ראמה. דרור עינב,
קובה במחבת בעזבה/דרור עינב

המסעדה הטובה ביותר בצפון: עזבה

"אם יודעים מה להזמין בעזבה אפשר לאכול שם את אחת הארוחות הערביות-גליליות הטובות בישראל, כשכמה מהמנות מייצגות את הטוב ביותר שניתן להעלות על הדעת במסגרת הז'אנר ובחלק מהמקרים, לא רק בו. משך הזמן שיעבור עד הביקור הבא שלנו בעזבה יהיה קצר הרבה יותר הפעם. שאפו על היכולת להתמיד במצוינות לאורך שנים רבות כל כך. אם אתם בגליל בסוכות, פרגנו לעצמכם להיות אושפיזין אצל בני הזוג דאוד, לקובה סיניה, שישברק ועוגת גבינה-סולת. זו באמת אחת האופציות היותר שוות בצפון, ובכלל".

לביקורת של אבי אפרתי על עזבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully