וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכו השיפודים לטרנד הלוהט של התקופה?

6.11.2019 / 11:40

עזבו אותנו מאוכל מפונפן שמצטלם מעולה באינסטגרם, השיפודים זוקפים לאחרונה את ראשם וטוענים לכתר של אוכל הרחוב הישראלי, הנה ארבעה מקומות די חדשים שעושים כבוד לז'אנר

ג'סמינו. רעות סהר, רעות סהר
פיתה בג'סמינו/רעות סהר, רעות סהר

בכל ערב אפשר לראות קהל קטן מתאסף מחוץ לאלנבי 99, ועד לשעות הקטנות של הלילה הוא לא מתפזר. מדובר כמובן באנשים רעבים שמחכים לפיתה שלהם בג'סמינו, אפשר לומר השיפודיה הכי אהובה בתל אביב. הפשטות של ג'סמינו היא הקסם של המקום, בשרים שעשויים במיומנות, פיתה שנבנית בהקפדה ממעט מאוד מרכיבים (טחינה, עמבה, ירקות טריים, עגבניות ובצל צלויים, פלפלים חריפים קלויים וזהו), ומקום שפועל בכוריאוגרפיה מהפנטת, בקיצור- מדובר במקצוענים. ג'סמינו לא המציאו את הגלגל, כלומר את הפיתה, הקונספט של שיפודים בפיתה הוא ותיק וקיים בכל הערים בארץ, אבל משהו במקום הקטן הזה הפך אותו לאייקוני ולא מעט מקומות קמו בהמשך בהשראתו, דוכנים שהם הדור החדש של השיפודים, נסיון להפוך את הפיתה עם הבשרים לביס גורמה שאנשים יהיו מוכנים לחכות בשבילו בתור. הנה דוגמאות לארבעה מקומות חדשים יחסית שמנסים "לעשות ג'סמינו", וגם מצליחים.

הישר מהקצב: זלמניקו

זלמניקו. באדיבות המסעדה,
בוריק בפיתה של זלמניקו/באדיבות המסעדה

זה רק מתבקש שקצביה ותיקה ומוערכת תרים את הכפפה ותפתח דוכן שיפודים צמוד. "הבשרים של זלמן" היא קצביה מוכרת ביפו, שממש בצמוד אליה נפתח בשבוע שעבר דוכן תחת השם זלמניקו, שמציע תפריט קטן של בשרים בפיתה או בצלחת. הפעם לא מדובר בגריל פחמים, אלא בבשרים ששמים על הפלאנצ'ה, ומכניסים לפיתה כלאחר כבוד. בתפריט הקטן יש קבב זלמניקו, מעורב יפו שעשוי כמובן מחלקי פנים, מנה של שקדי עגל, נקניקיות מרגז (כל המנות 35 שקלים) או בוריק צמחוני ממולא תפוח אדמה או ביצה (25 שקלים). את כל המנות אפשר להזמין בפיתה או בצלחת באותו המחיר, עם ממרחים ותוספות כמו טחינה, סלסת עגבניות, אריסה ביתית מושקעת וחריף ירוק. לצד הרטבים יש גם תוספות של סלט כרוב, סלט צנוניות וחמוצים. על הגריל של זלמניקו הופקד יהודה ארגו'אן, שף המתמחה באוכל צפון אפריקאי. המקום מעוצב בפשטות, קרמיקות לבנות ותפריט שכתוב על הקיר, ועכשיו בעת השיפוצים הכאוטים בשדרות ירושלים ביפו, גם קצת קשה להבחין במקום מרחוק והוא מעט נסתר, אבל תדעו, זה שם.

זלמניקו, בן זומא 1 יפו, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-19:00, שישי: 11:00-15:00, שבת - רק אם יש כדורגל בבלומפילד

עוד באותו נושא

בזמן שנפשתם: ארבעה מקומות אוכל חדשים נפתחו בת"א

לכתבה המלאה

הגרילמן מג'סמינו: פיתה תל אביב

פיתה תל אביב זה מקום שלקח לא רק את ההשראה מג'סמינו, אלא גם גייס לשורותיו את שי, גרילמן מג'סמינו. דוכן השיפודים שנפתח לפני חודשיים ברחוב הרצל בתל אביב מציע תפריט קטן של בשרים על גריל פחמים, שדומה מאוד למה שמציעים בדוכן האלמותי: פרגית, קבב או נקניקיות מרגז (32 שקלים), כבדי עוף (30 שקלים) או כבד אווז (70 שקלים). יש גם מיקס של הכל בפיתה (38 שקלים) או שאפשר להכפיל לשני שיפודים בפיתה (45 שקלים). באופן מתבקש ומבלי להתבייש גם התוספות דומות למה שיש בג'סמינו ומדובר בבצל, פלפל חריף ועגבניות שצלויים על הגריל וקצוצים דק, יחד עם טחינה ועמבה. בפיתה תל אביב השקיעו בעיצוב בהשוואה לשיפודיית האם עם קירות לבנים חשופות, תאורה יפה וסלסלות של ירקות טריים על דלפק העץ. הוכחה ששיפודיה יכולה להיות גם יפה.

פיתה תל אביב, הרצל 20 תל אביב, פתוח בימים א'-ה' 11:30 עד חצות, וביום שישי עד 15:00, שבת סגור

מיפו לראשל"צ: הברברי

הברברי היה דוכן שיפודים מיתולוגי שפעל ביפו מאז 1955 בשכונת עג'מי. המעריצים של המקום הצטערו מאוד כשנסגר לפתע וללא הודעה מוקדמת. אבל אז, שוב לגמרי במפתיע, נפתח הדוכן מחדש, הפעם בתחנת דלק באזור התעשייה ראשון לציון, בעיצוב יותר מושקע, עם מזגן ועם עמדת גריל פחמים כפולה, ושעות פתיחה מורחבות. המקום החדש קיבל את השם הברברי- סלים מרחוב 60, ושם ממשיכים להגיש את אותו התפריט מעג'מי, שיפודי פרגיות, לבבות, לב עגל, קבבים, כבדי עוף (30 שקלים), שיפוד אדום (40 שקלים) וגם המנה האהובה של נקניקיית מרגז חריפה וענקית (30 שקלים). את הכל אפשר לבקש בחצי מנה, או להכפיל את מספר השיפודים במחיר משתלם. הבשר טרי והתוספות צנועות אבל מספקות את הסחורה - סלט קצוץ, חמוצים, עמבה, טחינה וחריף אדום. אפשר לבקש בצל ופלפל חריף על הגריל אם אתם ממש נחמדים.

הברברי- סלים מרחוב 60. לישנסקי 6 ראשון לציון, 03-5185769, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-23:00

באמצע השוק: דרקסלר

דרקסלר בשוק הכרמל. רעות סהר, רעות סהר
סאלוף ושיפודים/רעות סהר, רעות סהר

בני דרקסלר פתח שיפודיה הנושאת את שמו ברחוב השומר 1 בשוק הכרמל. מדובר בתפריט לא גדול של כמה מנות בשרים מעניינות שדרקסלר משפד ומניח על הגריל, ביניהן מעורב ירושלמי עם עוף וכבדי עוף (38 שקלים), קבב טורקי (40 שקלים), נתח קצבים (42 שקלים), אשכי עגל (36 שקלים, או שקדי עגל (46 שקלים). גולת הכותרת של המקום היא לחמי סאלוף ענקיים מהמאפייה הסמוכה שמונחים לאחר כבוד על הבשר שנצלה על הגריל, ולאחר מכן נפרשים על הדלפק ועליהם נמשחות טחינה ועמבה, וגם עגבניה, בצל ופלפל חריף צלויים, וגם פטרוזיליה ועגבניות טריות. הסאלוף מתגלגל ועוטף את כל התכולה הזאת ואתם, יושבים על כיסאות בר מסביב לדוכן וצופים בכל ההכנה ובאווירת השוק התוססת מסביב.

דרקסלר, השומר 1 תל אביב, 050-5616093, שעות הפעילות בימים ב'-ו' 12:00-18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully