וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יש בירושלים מלחמת חומוס - איזק לוקח בגדול

3.12.2019 / 7:50

העיקרון של המונה להתרחק כמה שיותר משוק מחנה יהודה מוביל אותו אל חומוס איזק, שם למרבה השמחה מגישים חומוס במילוי חוזר, וזאת לא הסיבה היחידה שהוא התאהב במקום הזה

חומוס איזק. קובי רובין, קובי רובין
חומוס איזק/קובי רובין, קובי רובין

בכל פעם שאני חוזר למרכז ירושלים אני מוצא את עצמי מתרחק משוק מחנה יהודה יותר ויותר, הוא מתוייר מידי, עמוס מידי וקצת איבד מהמקוריות של פעם, אותו קסם ארצי שהיה בכל סמטה, נראה כאילו גם הירושלמים עצמם משתדלים לא להגיע אל השוק אלא אם הם ממש צריכים משהו מיוחד.

אם הולכים קצת יחד עם הפעמון של הרכבת לכיוון מרכז המדרחוב של ירושלים, אפשר לראות מקומות חדשים כמעט בכל פינה, החלטתי לנצל המתנה בין נסיעות לסריקה חוזרת של האזור, על פינת רחוב שמאי פתחו חומוסיה בחלק הפנימי של המדרחוב, צריך ללכת אל תוך רחוב אנקורי מרחוב יפו לכיוון דרום ורק אז רואים את חומוס איזק.

כשנכנסתי לחומוסיה שאלתי את השאלות הקבועות שלי, אחת מהן חשובה לי במיוחד - האם יש מילוי חוזר לחומוס? למרות שבדרך כלל אני בכלל לא מנצל את האופציה של המילוי החוזר, זה תורם לתחושת הרוגע שלי, אותה תחושה שמתלווה לניגוב המושלם, לדעת שתוכל לשחזר את הטעם, אם רק תרצה. יש מילוי חוזר, הרגיעו אותי, התיישבתי לאכול, קצת יותר רגוע.

חומוס איזק. קובי רובין, קובי רובין
פלאפל שעושים ביד/קובי רובין, קובי רובין

הזמנתי מנה של חומוס ופול, מגיעה מנה קטנה למראה אבל מלאה בחומוס, קצת פחות פול מעל, כבר למדתי להכיר בעובדה שיש מקומות שלא מככבים בפול שלהם, הפול של חומוסיית איזק לא מספיק מעניין אבל החומוס של איזק מעולה, קצת מלוח, אבל אוורירי ביותר, מלא בתיבול מדויק. דווקא המלח חידד את הטעם של גרגירי החומוס בתוך המנה, זה לא חומוס יציקה ירושלמי קלאסי שאפשר למצוא בכל חומוסיה שנייה בירושלים, כאן אווריריות היא שם המשחק. לא יכולתי להפסיק לאכול את החומוס, אתם עוד תרצו מילוי חוזר. לגבי הפיתות כנראה מישהו בירושלים הצליח לעלות על הנוסחה והוא אופה את הפיתה בדיוק כמו שהיא צריכה להיות, כבר זה היה סימן טוב שהגעתי לחומוס מצוין.

ליד החומוס מקבלים שלושה כדורי פלאפל ידניים, כאלו לא אכלתם המון זמן אם בכלל, זה כדור אותו מכינים על המקום מידו של סמיר, סמיר מכין אותם בתוך כף ידו, מבצע לחיצה קלה על תערובת הפלאפל ומשליך אותם מכף ידו סנטימטר מהשמן הלוהט במעשה שמתקרב ללהטוט אמיתי, כל אחד לחלק אחר של השמן, מדויקים אחד אחד, זה פלאפל ירוק ערבי עם ציפוי דקיק, חלקו הפנימי פריך, ממלא את חלל הפה בטעם הירק שהתערבב אל תוך החומוס הטחון, מרגישים את הירק יותר מהחומוס עצמו בפלאפל. אם יש בירושלים מלחמת חומוס מקומית, חומוס איזק לוקח בגדול, ולא רק בגלל המילוי החוזר.

חומס איזק, שמאי 23 ירושלים, 02-5459020, שעות פעילות: א'-ה' 09:00-19:00, ו': 09:00 - שעה לפני כניסת שבת. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully