וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה בתי קפה חדשים לתפארת האינסטוש

3.12.2019 / 11:15

זה ידוע שבתל אביב כולם יושבים בבתי קפה, גם באמצע היום, אז זה רק מתבקש שייפתחו עוד ועוד מקומות שמאפשרים את זה. קבלו חמישה בתי קפה חדשים ונהדרים בעיר ללא הפסקה, ועוד אחד ברמת גן הסמוכה

HOC, house of coffee. רעות סהר, רעות סהר
מיפן ועד דנמרק- HOC/רעות סהר, רעות סהר

HOC הקפה החדש בנווה צדק שיזכיר לכם את ברוקלין וקופנהאגן

שירז ואמיר רייפר חיו בגרמניה כמה שנים, ואז בהונג קונג ובדרום קוריאה. משם הם עברו ללימודים בקורדון בלו ביפן, שם המשיכו להיחשף ולחקור את אחד התחביבים הגדולים שלהם - תרבות הקפה האסתטית של המקומיים, לצד התעמקות באומנות הלחם והבולנז'רי. ההתעניינות המוגברת בקפה ואסתטיקה הובילה אותם לחקור גם את בתי הקפה בדנמרק ובאזורים הנורדיים, וכל שנות הנדודים שלהם והחיבה שלהם לתחום מתנקזים עכשיו לבית קפה חדש שפתחו בתל אביב. HOC הם ראשי התיבות של House Of Coffee, והוא מקום חדש, פינתי וקטן שממוקם מתחת למגדלים החדשים ברחוב אלחנן בדרום העיר.

ב-HOC מביאים הזוג רייפר חווית קפה מהודקת שמזכירה מקומות דומים בברוקלין או בברלין, ומשלבת בין הסגנונות הנורדים והיפנים. זה מתחיל מקפה משובח שמוגש על פי כל כללי הטקס, ועם אפשרויות שעוד לא התרגלנו לגמרי לראות כאן כמו מאצ'ה לאטה, צ'אי לאטה או קולד דריפ, הכל מוגש יפה ומסוגנן בכלי זכוכית עדינים. תפריט האוכל קטן אבל מדויק, עם כריכים כמו מקושקשת עשויה רייר בבריוש עם מיונז (38 שקלים), או פטריות וממרח עשבים ומנצ'גו בלחם מחמצת (42 שקלים). לצד הכריכים מגיעה קופסת ירקות קטנה. יש גם סלטים מושקעים כמו סלט בושה ותאנים (58 שקלים), סלט של אורז, בטטה, אבוקדו וטחינה (56 שקלים), ופלטות מעוצבות של גבינות וירקות שהן יפות כמו שהן טעימות. לקינוח תוכלו ליהנות מהמאפים הנהדרים של מאפיית פיקה השוודית שנמכרים במקום. העיצוב נקי, ספסלים מעץ, קקטוסים ובונזאי בחלל, ומדפים ועליהם כלי אוכל יפים וספלי קפה לרכישה. אתם תרצו הכל.

HOC, יצחק אלחנן 13 תל אביב, 050-6585246, שעות הפעילות בימים א'-ה' 7:30-19:30, וביום ו' עד 15:00, שבת סגור.כשר עם תעודת כשרות צהר

קפה יעל. רעות סהר, רעות סהר
כריך טונה של קפה יעל/רעות סהר, רעות סהר

קפה יעל השכונתי מגיע גם לשכונת דב הוז

לכל שכונה בתל אביב יש את הקפה הסודי שלה, זה שלא נמצא על הרחובות הראשיים, זה שבשישי בבוקר פוגשים בו את כל השכנים. קפה יעל הוא כזה בדיוק, כבר כמה שנים שהוא מוקד משיכה לכל תושבי השכונה שמסביב לרחוב צייטלין סמוך לכיכר רבין. זה קפה קטן בכניסה לבניין מגורים, מוקף צמחיה ירוקה ובו מגישים אוכל ביתי וקפה טוב, ואפילו ארוחות ערב מיוחדות לילדי השכונה. אשרת יקותיאל, מי שעומדת מאחורי המקום, פתחה בשבוע שעבר שלוחה של קפה יעל במרכז הקהילתי דב הוז. בית הקפה החדש נמצא בחלל מרווח יותר, ומלבד מקומות הישיבה בפנים, יש גם שולחנות בחוץ שם יכולים ההורים לשבת בנחת בזמן שהילדים מתרוצצים ברחבה.

התפריט דומה מאוד לזה שמוגש גם בקפה הוותיק בצייטלין. זה מתחיל עם דברים של בוקר כמו גרנולה ביתית עם אגוזים, יוגורט כבשים ופירות טריים (38 שקלים); פרנץ' טוסט עם אוכמניות, קרם פרש וריבה תוצרת בית (42 שקלים) או פריטטה של תפוחי אדמה ותרד, לצד סלט עגבניות וציזיקי (42 שקלים). יש גם כל מיני סנדביצ'ים פתוחים של לחם מחמצת קלוי כמו ריבת חבושים וגבינת עיזים, ממרח סלק ואגוזי מלך חריף, מטיאס עם שמנת חמוצה או לאבנה ופלפל שושקה קלוי (25 שקלים). יש גם קציצות דגים ברוטב חריימה עם חלה טרייה (52 שקלים) או רוסטביף פרוס שמוגש לצש צ'ימיצ'ורי (60 שקלים) ולא מעט כריכים מגוונים, ומתוקים, עם כמה אופציות טבעוניות, וכמובן קפה, תה, ומיצים סחוטים במקום כמו שצריך. יש גם דליים עמוסי פרחים יפהפיים לקנות הביתה. כיאה למרכז קהילתי קצת רועש ועמוס שם בהורים וילדים בימי שישי ואחר הצהריים, אז אם אתם אוהבים לשתות את הקפה שלכם בשקט כדאי להגיע בשעות אחרות.

קפה יעל, מרכז קהילתי דב הוז 16 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 7:30-18:00, ובשישי עד 14:00

עוד בוואלה! אוכל

שיינע: מסעדת שף חדשה בתל אביב

לכתבה המלאה
EATS. רעות סהר, רעות סהר
Eats cafeteria בשינקין/רעות סהר, רעות סהר

השלוחה של Eats Cafeteria במלון חדש בשינקין

גם Eats הוא קפה שכונתי מצומת הרחובות בן גוריון ואד"ם הכהן, וגם הוא שולח את ידיו הארוכות לשכונה אחרת. במלון סם ובלונדי, מול גינת שינקין נפתח סניף חדש של Eats Cafeteria. דלפק ההזמנות של המקום עמוס במאפים, עוגיות, עוגות וקינוחים מכל הסוגים, ובוויטרינה נערמים הכריכים בלחמניות עגולות או בלחמי מחמצת. מיכל אפשטיין, מקימת המקום, ושותפה יונתן קובארי, הביאו לסניף החדש את כל האלמנטים המוצלחים מהפעם הקודמת בבן גוריון - ביניהם הלאנץ' בוקס שמציע בחירה של מגוון סלטים בקופסת קרטון מעוצבת, עם אפשרויות כמו סלט קוסקוס ירוק עם פיסטוקים ואוכמניות, ברוקולי חרוך בשמן זית, פרוסות חציל בטחינה, תמרים ושקדים קלויים, כרוב קיסר אפוי בתנור עם קייל ופרמזן ועוד.

בשולחנות העגולים שבחוץ או במעטים שבפנים תוכלו ליהנות ממגוון כריכים, ביניהם גם אפשרויות טבעוניות או אפשרויות כמו ביצים ובייקון, הודו גאודה, או סלמון (28-18 שקלים). יש גם כריכי צהריים גדולים יותר כמו קורנדביף חלפיניו או טונה וירקות (42-44 שקלים). יש גם תבשילים חמים ומרקים כמו קדרת בשר עם ירקות שורש וערמונים (49 שקלים) או כרוב ממולא באורז ועשבי תיבול (46 שקלים).

מבחינת המתוקים והמאפים יש אינסוף אפשרויות באיטס כמו עוגת פיסטוק לימון, סטיקי פקאן ומייפל, בראוניז שוקולד חלבה, או חיתוכיות פטל (18-22 שקלים). יש משקאות מעניינים כמו מאצ'ה לאטה או צ'אי לאטה, מיצים סחוטים וקצת יינות להרפתקנים. המקום עדיין בשלבי הרצה ולכן פתוח בשעות מוגבלות אז שווה לבדוק לפני שמגיעים.

Eats Cafeteria, שינקין 20 תל אביב, שעות הפעילות בימים א-ה' 7:00-19:00, שישי ושבת עד 15:00

Lieb kafe. בן בוכוויץ,
באווירה נוסטלגית של פעם- Lieb Kafe/בן בוכוויץ

Lieb Kafe בית קפה באווירה נוסטלגית בבניין משוחזר

בית ליבלינג נקרא גם מרכז העיר הלבנה, והוא מרכז תרבות ישראלי - גרמני המבקש לחשוף לקהל הרחב את ערכי האדריכלות המודרנית והעיר הלבנה בתל אביב-יפו וכולל בתוכו מלבד חללי תצוגה, מרחבי עבודה ומעבדת מחקר גם את בית הקפה Lieb Kafe. בעקבות התחקיר שנעשה על בית ליבלינג במהלך שיפוצו, התגלה ספר המתכונים של לוצי שויער, שהתגוררה בקומה השלישית של הבניין, ה-"Koch Buch", והוא נכתב על ידי לוצי בגרמנית עבור הבת חנה שויער בשנת 1940 ועובר מדור לדור במשפחת שויער.

כחלק ממגמת השימור של הבית, גם הזיכרון הקולינרי נשמר ושני מתכונים מתוך הספר העתיק תורגמו לעברית ומוגשים בקפה החדש - העוגות אפל שטרודל ולינזר טורט - פאי אוסטרי מסורתי העשוי מבצק פריך מתובלן וריבה. גם המטבח שבו בישלה הגברת שויער שוּמר בקפידה, וניתן לבקר בו בסיור בבית ליבלינג, ששופץ ברוח הבאוהאוס בעיצוב מוקפד אך מינימליסטי, עם קירות עץ מלא וחלל ישיבה מרווח ומואר באור טבעי. את בית הקפה פתח בן בוכוויץ, בעליו של קפה שניאור ברחוב שניאור הסמוך. בתוך Lieb Kafe יש חנות קטנה ובה ניתן לרכוש ספרים וחפצים מעוצבים, ולאכול מגוון מאפים וכריכים טריים, לצד סלטים מיוחדים ומיצים טריים כמו כריך משולש בלחם אוזבקי עם גבינת עיזים או עם בטטה כרובית וטחינה ירוקה (20 שקלים); עוגת לינזר טורט או עוגת גזר עם קרם וניל (24 שקלים); עוגת לימון (16 שקלים); סלט קטן משתנה (25 שקלים) או פחזניות (11 שקלים).

LIEB KAFE, אידלסון 29 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 8:00-18:00, יום ו' 8:00-14:00 ושבת 10:00-19:00

קפה איסלה. רעות סהר, רעות סהר
שולחנות הטראצו של איסלה קפה/רעות סהר, רעות סהר

איסלה, בית קפה חדש בהוסטל מעוצב במונטיפיורי

איסלה הוא מלון צעירים חדש ומעוצב במיקום מושלם, ברחוב מונטיפיורי, סמוך לשדרות רוטשילד ולא רחוק משוק הכרמל. כמו המלון, גם בית הקפה שנפתח בו הוא מין לאונג' יפהפה עם הרבה פינות ישיבה מגוונות, כורסאות ושולחנות, חלונות גדולים ואמנות על הקירות. בית הקפה הזה הוא מקום נהדר לשתות קפה ותה ולהתענג על עוגיות או עוגות טובות, ויש גם מבחר מצומצם של כריכים מוכנים, אבל התפריט לא מציע אוכל מעבר לכך. אפשר לשבת גם בשולחנות הטראצו ברחוב, לשתות תה קר מצוין או קפה שעשוי כהלכה, לקיים פגישות עבודה או מפגשים חברתיים מצומצמים, או סתם לנוח אחרי הקניות בשוק או באמצע שוטטות בשכונה הנפלאה הזאת.

איסלה, מונטיפיורי 27 תל אביב, 03-7740222, שעות הפעילות בכל ימי השבוע 7:30-19:00

G27 בית קפה. יעל סקליר,
ברוסקטות של G27/יעל סקליר

G27 מאפייה, מסעדה, וחנות יין החדשה ברמת גן

ונקנח בעיר השכנה - בלב שכונת רמת חן ברמת גן נפתח לא מזמן G27, מקום שהוא מאפייה, מסעדה ובוטיק יין. המאפייה המקצועית במקום נשענת על מסורת האפייה הצרפתית וכל המאפים טריים ונאפים מדי יום. בבקרים ניתן לרכוש לחמים איכותיים כגון לחם דגנים, לחם נלסון, לחם קסטן, פוקצ'ות, לחמניות ביס, כריכים מובחרים, עוגות, טארטים ועוגיות. במסעדה מוגש תפריט שמשתנה לאורך שעות היום כאשר בבוקר, עד השעה 13:00, מוגשות ארוחות בוקר כמו טוסט גאודה וכמהין (48 שקלים), ברוסקטות (31 שקלים), או סלסלת מאפים (38 שקלים). בצהרים מוגשות מנות מהמטבח האיטלקי, סלטים עשירים ועוד, כשהכל מיוצר במקום, מהקרואסון ועד הפסטה. בערבים המקום מציע תפריט אלכוהול המורכב מיינות איכותיים שמלווים במנות שף קטנות וקלילות כמו פיצה בוראטה וכמהין - עם פטריות פורטובלו, מחית כמהין וגבינת בוראטה (68 שקלים); פרנץ' טוסט סלמון מעושן עם קרם פרש וביצה רכה על בריוש (57 שקלים); סלט סלקים אפויים, עלי רוקט, אנדיב, שמנת חמוצה, גבינת צאן ואגוזים קלויים; רביולי ריקוטה טרייה ופרמזן; לזניית עגבניות בזיליקום ופרמזן לצד סלט ירקות שוק ועוד.

G27 BAKERY, FOOD, WINE, גולני 27 רמת גן, 03-7391658, שעות הפעילות בימים א'-ה' מהשעה 07:30 ועד 23:00, בימי שישי עד שעה לפני כניסת השבת. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully