וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הסו-שפים לשעבר של יוסי שטרית חוזרים עם מסעדה חדשה

15.1.2020 / 14:00

השמות אמרי בריל וזיו מנשה, אולי לא אומרים הרבה לרובכם, אבל מדובר בשני השפים שהובילו את מסעדותיו של יוסי שטרית קיטשן מרקט ומשייה, עד לפני שלוש שנים, כעת הם פותחים את בזאר 32 בלוקיישן שצמא לאוכל ראוי

בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
טרטר מוסר ים עם יוגורט ועגבניות שרי צהובות/שני בריל

בעולם המסעדנות אין הרבה צמדים של שפים. ברוב המקרים בראש מסעדה עומד שף יחיד והוא זה שנותן את הטון. כמו שנהוג לומר "במטבח יש מקום רק לאגו אחד". אבל הזוגיות הקולינרית של זיו מנשה ואמרי בריל מוכיחה שאפשר גם אחרת. השניים הכירו אי שם בעשור הקודם במסעדת ויולט באודים של השף יוסי שטרית. בהמשך היו שניהם סו-שפים בקיטשן מרקט כששטרית התמקם שם כשף, ואחר כך מנשה היה השף בפועל של המסעדה, בעוד בריל מונה לשף בפועל של משייה. מערכת היחסים ביניהם היתה כל כך טובה שהם החליטו יחד לפרוש מהסרוויסים הלחוצים ולהקים את "חמש", סטודיו לאירוח בבית פרטי בשרון שנסגר מאז ופועל היום רק במתכונת של קייטרינג לאירועים פרטיים.

בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
בר ים ובויאבז ישראלי/שני בריל

לא עברו שלוש שנים מאז אותה פרישה והשניים חוזרים לתל אביב עם פרויקט חדש שהולך להחזיק אותם, שוב, ערים עד מאוחר כל לילה. הם חברו לקבוצת פו שבבעלותם סושי פו, והמסעדות נישי (בנתניה), קיסו (בקרית אונו ונוץ' (ברמת השרון), ולשלומי בונפיל, ברמן ותיק ושותף בברים כמו הונולולו וספייסהאוס ומסעדת באנה. כל החבורה הזאת יחד פותחת בימים אלו בר אוכל תל אביבי חדש, בפריים לוקיישן של ירמיהו פינת דיזנגוף, איפה שעד לא מזמן היה סושי פו (שרק התקדם כמה צעדים פנימה לתוך דיזנגוף).

המסעדה החדשה, קיבלה את השם בזאר 32, "כי בזאר זה מקום חי, שמח, תוסס ומשתנה", הם אומרים, ו-32 זו הכתובת בירמיהו. למרכז הקלחת התל-אביבית מביאים בריל ומנשה תפריט שמאוד מאפיין אותם והשפה שלו ברורה - אוכל ששם את חומר הגלם במרכז, בלי הרבה מניפולציות אבל גם בלי לשעמם, עם התייחסות שווה לירקות, בצקים, בשרים ודגים. במקביל מביא בונפיל את הידע והניסיון שלו באלכוהול, יין וקוקטיילים אל הבר של בזאר 32. שני האלמנטים, אוכל ואלכוהול, משתלבים כאן בהרמוניה.

עוד בוואלה! אוכל

מפעילה את כל החושים: ארוחה בארבע ידיים

לכתבה המלאה
בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
פולנטה מסולת עם ביצה מושלמת ומנגולד/שני בריל

תפריט האוכל מחולק לארבע קטגוריות: חיטה, ירקות, דגים ופירות ים, ולבסוף בשר. זהו תפריט קצר וקולע כשבכל קטגוריה יש כמה מנות ספורות שנבחרו בקפידה והן לא קטנות ולא גדולות, ומתאימות לחלוקה. בריל ומנשה הצליחו לשמור על הסגנון והפילוסופיה שלהם, אבל להנגיש ולהקליל את זה מעט. ב"חיטה" יש מנות כמו סוכריית בוריק עם ברווז, תפוח אדמה ואיולי אריסה (40 שקלים) או פולנטה עשויה מסולת, עם ביצה מושלמת, לדברי התפריט, מנגולד, זעתר וסומק (40 שקלים).

תחת קטגוריית הירקות יש מנות כמו בטטה צלויה בחמאת לימון, עם גרניום, זרעים וגרעינים (34 שקלים), או פטריית מלך היער, תירס גילי, קייל חרוך וגאודה מיושנת (58 שקלים). בגזרת הדגים ופירות הים יש למשל טרטר מוסר ים על יוגורט עם זיתים ועגבנית שרי צהובות (48 שקלים) או מנה של בר ים וכרוב בגריל לצד גרסה של בויאבז ישראלי (86 שקלים). קטגוריית הבשר מציעה בין היתר מעין לחוח מכוסמין ועליו שוק טלה, טחינה וירקות כבושים (88 שקלים) או שקדי עגל עם עדשים שחורות, ארטישוק ירושלמי, שזיפים ובהרט (68 שקלים).

בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
סוכריית בוריק ברווז/שני בריל

החלל בו שוכנת בזאר 32 עוצב מחדש עם קיר רעפים ענק ומרשים שחולש על כל החלל, תאורה עדינה ויצירתית מעל הבר, כורסאות וספות נוחות בצבעים כהים, ותחושה של מקום שאפשר "להתנחל בו" לבילוי ארוך ולא מחייב. זהו בית אוכל ואלכוהול עם גישה בוגרת, שמתרחק מאווירת "מסלולי השתייה" שיש לאורך דיזנגוף, ומתמקד באוכל עם יד של שף, במקרה הזה ארבע ידיים, מטבח מודרני, יין ישראלי ואלכוהול מוקפד. כרגע בתקופה ההרצה המקום פועל רק בשעות הערב, אבל בהמשך ייפתח כנראה גם לצהריים.

בזאר 32, ירמיהו 32 תל אביב, 03-5460777, שעות הפעילות מדי יום החל מ-18:00

בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
מקטגוריית הירקות/שני בריל
בזאר 32, bazaar 32. שני בריל,
יש גם קינוח, לא לדאוג/שני בריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully