וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווארמה של הבסטה: בשר, פיתה, ככה פשוט

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 8:22

בלי חרבות ובלי צעקות, רק אוכל, אנשים ורחוב

מפגש רמב"ם, שווארמה מבית מסעדת הבסטה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
אחת הפתיחות המצופות בעיר. "מפגש רמב"ם"/מערכת וואלה!, יניב גרנות

"בית קטן מיוחד לאיש ואיש - זהו האושר אשר אליו נושאים את נפשם חברי נחלת בנימין... ואנחנו פונים אליך, דוקטור נכבד, ומבקשים כי תסייע אותנו לקבל מאת הקרן הקיימת הלוואה של מאה ועשרים אלף פרנק לבניין ארבעים בית"

צריך להיות ציני גמור, או ממהר גמור, כדי לצעוד בימים אלה במדרחוב נחלת בנימין ולא לחשוב איך כל זה התחיל ומה לחשו הרחובות אז - כיצד הוקמה השכונה ומי מימן אותה? מתי הוחלט לרצף ובאיזה שלב הסירה העירייה את ידיה מהקונספט הבסיסי, החליטה לסבך, וכמו אמרה - אופנועים, קורקינטים דו ותלת וארבעה-גלגלי, תסתדרו לבד?

לכל הטורים של "אוכלים הולכים"

צריך גם להיות טיפוס חריג מאוד בנוף הישראלי הנוכחי ולא לחשוב נדל"נית, שמאית, עסקית. כי בקשת ההלוואה המצוטטת למעלה - מחברי ועד אגודת נחלת בנימין לארתור רופין, ראש "המשרד הארץ ישראלי" ובא כוחה של קק"ל בישראל - אינה אלא גירסת 1909 לבירורי משכנתא, והמהלך כולו הוא הרי גירסה תמימה ונקייה יותר של קבוצת רכישה.

אפילו השם - "בנימין" - היה מעין קומבינה ישראלית טיפוסית. האגדה מספרת שהוא ניתן במעורפל, תוך הבנה (ותקווה) כי הבנימין שייתן בסופו של דבר את הכסף, הוא גם זה שעליו תיקרא השכונה. הרצל? אדמונד דה רוטשילד? כל הקודם זוכה בהנצחה. והזוכה? "שבט בנימין" לכאורה. ככה זה כשערוכים מראש לקבל "לא".

כך או כך, ההתחלה הייתה צנועה ונורמטיבית לאותם ימים - כ-20 דונם נרכשו בכסף שהיה מספיק היום אולי לדמי תיווך, וחולקו ל-35 מגרשים, כשבכל מגרש בית בן שני חדרים, מטבח ומרפסת. הגרלה נערכה ("מחיר למשתכן" מישהו?) ונחלה קמה. פשוט.

חלק גדול מהמגרשים האלה קולפו כבר מהילתם, שופצו, הורחבו, טיפסו למעלה וטיפטפו בחורף הבא. חלק אחר שומר, אבל רק השבוע, 113 שנים אחרי אותו מכתב, השלימה השכונה סוף סוף את מעגל החיים הישראלי - ויכלה סוף סוף לנוח.

וכן, אני מדבר על דיל Life Goals מושלם שכולו עירוב שימושים פנטסטי - בניין תמ"א 38 קסום בפאתי המדרחוב, שחנך בקומת הקרקע שלו דוכן שווארמה.

טנגו. "מפגש רמב"ם"

מתי בפעם האחרונה ראיתם כתבות אוכל נטולות אוכל, שהתמונה המובילה בתוכן הייתה פנורמת שיפוץ-אבק-מסורים?

"מפגש רמב"ם" הוא התוצר האחרון שהגיח ממחלקת הפיתוח הסולידית של "הבסטה", המסעדה התל-אביבית שעושה את שלה כבר שנים ארוכות בפאתי שוק הכרמל, ועל מדרכות נחלת בנימין.

"שלה" הוא בעיקר מסעדה עם DNA מובחן וזהות שאי אפשר לגנוב, המקדשת חומרי גלם על פני שואו, בישול על פני צילום וגם, כחלק מעסקת החבילה כנראה, תמחור על פני שירות.

הקומבינציה הזאת הולידה מעצם טבעה לא מעט מעריצים שרופים ומספר דומה של מתנגדים המתחזקים את אותה רמת להט. היא גם הולידה מיקום מכובד ברשימת Best 50 האחרונה של סן פלגרינו, וכעת את מה שהיא כנראה אחת הפתיחות המצופות בעיר. ברצינות, מתי בפעם האחרונה ראיתם כתבות אוכל נטולות אוכל, שהתמונה המובילה בתוכן הייתה פנורמת שיפוץ-אבק-כלי עבודה?

סעו במיוחד, אין כזה בת"א

תשובת האוכל המושלמת לעולם שניצח את הקורונה

לכתבה המלאה
מפגש רמב"ם, שווארמה מבית מסעדת הבסטה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
שאלת "מה תרצה?" התרוממה לאוויר, והיסודות נוצקו. "מפגש רמב"ם"/מערכת וואלה!, יניב גרנות
שיפוד גדול, המערב בשר כבש ובקר, נחתך ומוכנס לפיתה או לאפה דקה. זהו. פשוט

התפריט של "מפגש רמב"ם", אם אפשר לכנותו "תפריט", סיפק כבר מהמבט הראשון את האובססיה הפרטית הוותיקה שלי, על איש מקצוע ממוקד ונטול פנטזיות, שיודע לעשות דבר אחד, ולכן הוא מגיש דבר אחד בלבד.

זה חלום רומנטי ותיק שהרבה אנשי אוכל אוהבים לתחזק, אבל בפועל - ומסיבות ברורות - הוא כמעט ואינו מתקיים יותר. וכאן - שווארמה. שיפוד גדול, המערב בשר כבש ובקר, נחתך ומוכנס לפיתה או לאפה דקה (45 שקלים, 28 לתצורת חצי פיתה, מחירי תל אביב, אם כי נסו להזמין שווארמת חזיר במסעדת האם ולהכניס קצת פרופורציות גם למושג הזה). זהו. פשוט.

מפגש רמב"ם, שווארמה מבית מסעדת הבסטה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
קליל במפתיע. "מפגש רמב"ם"/מערכת וואלה!, יניב גרנות
הפיתה התנפחה אט-אט תחת הידייים המיומנות של השווארמיסט, וגדלה להיות - אישורי בנייה או לא אישורי בנייה - דופלקס פחמימתי עמוס בשר ותוספות

המקום פותח דלתות ב-11:00 בבוקר, וב-11:05 כבר בהיתי בטנגו הסקסי והרגוע שצבר תאוצה מאחורי הוויטרינה. הבשר גולף (מיני-מסור חשמלי, ללא מופעי חרבות ומצ'טות, פשוט) והונח על הדלפק, שאלת "מה תרצה?" התרוממה לאוויר, והיסודות נוצקו. שוב, פשוט.

לקחתי צזיקי (ולא חומוס), עגבניות ועלים ירוקים, בצל מוחמץ וזהו. הפיתה התנפחה אט-אט תחת הידייים המיומנות של השווארמיסט, וגדלה להיות - אישורי בנייה או לא אישורי בנייה - דופלקס פחמימתי עמוס בשר ותוספות.

"יושב כאן או לוקח?", נשאלתי. עניתי שלוקח, אבל זאת הייתה יותר משאלת-לב מאשר אקשן אייטמס. בפועל, הלכתי שישה צעדים עם הפיתה ביד, זיהיתי מדרגות נטושות מאנשים, ונכנעתי. כשהכול נגמר, תנו או קחו שלוש דקות, הבנתי שהתיישבתי על מדרגות בית מדרש ללימוד תורה. בהינתן שתפילותיי נענו, אני מניח שהם יודעים את העבודה.

מפגש רמב"ם, שווארמה מבית מסעדת הבסטה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מבט מבפנים. "מפגש רמב"ם/מערכת וואלה!, יניב גרנות
מכירים את הסיפורים האלה על פיתה שהיא גם אוורירית וגם בשרנית, גם גמישה וגם חזקה, ובעיקר מצליחה להחזיק פאסון עד הסוף הסופי בהחלט? כאן, באופן נדיר, זה באמת קורה

הבשר היה מצוין, עדין מאוד בהתחשב בז'אנר, מתובל בתרבותיות וחף מצעקות. הוא לא היה מעושן מדי, אבל גם לא התבייש להפגין נוכחות ואיזון בלתי משתלט, כמו כוכב קולנוע שמספיק בטוח בעצמו כדי לקחת מדי פעם תפקיד משנה (תחשבו רוברט דובאל ב"הסנדק" ואל תחשבו בן כמה אני).

לצדו, שיחקו גם ירקות פריכים, עשבים טריים וצזיקי כיפי, לבנבן-ירקרק. הראשונים שמרו על עניין, האחרון עטף וקשר, ובעיקר הקליל מאוד מנה שבדרך כלל גומרת לי את היום.

הפיתה ראויה למשפט משל עצמה, ולא אגזים אם אומר שהיא מהטובות שאכלתי אי פעם ברחובות תל אביב. מכירים את הסיפורים האלה על פיתה שהיא גם אוורירית וגם בשרנית, גם גמישה וגם חזקה, ובעיקר מצליחה להחזיק פאסון עד הסוף הסופי בהחלט? כאן, באופן נדיר, זה באמת קורה.

התוצאה של כל אלה, הבשר והתוספות, הצזיקי ואותה פיתה, סיפקה חווית סטריט-פוד מקצוענית, ובעיקר הביטה לי מתוך האצבעות ממש לפני הסיום - מיראז' מדהים של קצה פיתה עמוס בכל הטוב ובכל מיצי הטוב, עדיין יציב, עדיין בלתי מלכלך, מוכן לקליימקס.

מפגש רמב"ם, שווארמה מבית מסעדת הבסטה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
התשוקה נשארה. "מפגש רמב"ם"/מערכת וואלה!, יניב גרנות

אנשי "הבסטה" ניסו לפני יותר מעשור מהלך דומה, שבלבו מעורב ירושלמי. הדיבור היה אז על תשוקת אוכל רחוב, על "לאכול ולהמשיך", ואפילו על עראייס, בנקודת הזמן האחרונה שבה המנה הזאת נצפתה מעוררת סקרנות ועניין כנראה.

המיזם ההוא הודמם, אבל התשוקה נשארה. יחד עם המגיפה שחידדה מגמות אוכל, והעיר שגם כך רוצה להכניס הכול לפיתה, "מפגש רמב"ם" הוא פשוט ההגדרה הכי פשוטה בתשבץ ההיגיון של חיינו. ופשוט, הבנו כבר, תמיד לוקח.

"מפגש רמב"ם", רמבם 3, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully