וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ביפן, ממש כאן: בית הקפה המושלם לילדים בחופש הגדול

20.7.2022 / 10:50

כשהאסתטיקה היפנית, פוגשת את הפטיסרי הצרפתי ונוחתת כאן בתל אביב, רק טוב יכול לצאת מזה. תכירו את פייסטרי בוקס, הקראש החדש שלנו (ובקרוב, גם שלכם)

פייסטרי בוקס. דניאל לילה,
לחם קסטן מנומר בפייסטרי בוקס/דניאל לילה

קשה לחשוב על שני מושגים כה שונים ורחוקים זה מזה, כמו "תרבות יפנית" ו"ילדים ישראלים בחופש הגדול". בעוד התרבות היפנית מקושרת אצלנו בדרך כלל לניקיון, איפוק, סדר ושקט, ילדים ישראלים בחופש הגדול, הם, ובכן, לא.

עם זאת, אחרי שאמרנו את זה, נסייג ונאמר, שבכל הנוגע לקינוחים ביפן, מדובר בהגשמת לא מעט חלומות של כל ילד ממוצע, וכן, גם עבור מכורי האינסטגרם שבינינו, כמובן. הרי כל הטרנדים של השנים האחרונות מהפנקייק סופלה, דרך הצמר גפן בצורות, הגלידות הרכות והצבעוניות ועוד שלל המצאות, הגיעו אלינו מארץ השמש העולה.

לכן, The Pastry Box, בית הקפה החדש שנפתח בחודשים האחרונים בשכונת יד חרוצים בת"א, הוא מצד אחד חייזר שנראה שנחת בלב איזור המוסכים האפרורי של העיר, ומצד שני, זה כנראה הדבר הכי מתוק שתוכלו לעשות עבור הילדים שלכם בחופש, תרתי משמע.

פייסטרי בוקס. דניאל לילה,
לחמניות דובי רכות במילוי שוקולד/דניאל לילה

את פייסטרי בוקס פתחה השף קונדיטורית המוכשרת נורית צ'יטיאת, והיא מגדירה את המקום כמפגש מתוק בין פריז לטוקיו. צ'יטיאת, שנולדה וגדלה ביפן, והתחנכה על ברכי עולמות הפטיסרי והקונפיסרי הצרפתי, משלבת כאן בין קלאסיקות צרפתיות לטעמים והאסתטיקה של יפן.

ברגע הראשון, כשנכנסים למקום, זה נראה יותר כמו חלל תצוגה, שקט ונקי, שונה כנראה מכל בית קפה או קונדיטוריה שביקרתם בהם בחייכם, מקום אלגנטי ומסוגנן. רק כשיורדים לעומק הדברים, מבינים שבתוך האקווריומים מזכוכית הפזורים במקום, לא נמצאים פרטי אומנות (כלומר, גם) אלא קינוחים שהם לגמרי אכילים, וגם נורא טעימים.

האדריכל אושיר אסבן הופקד על עיצובו של המקום (ועשה עבודה מעולה, אם יורשה לנו) עם קווים מינימליסטים ושקטים, המאפיינים את התרבות היפנית. את הרצפה מחפים אריחים המדמים את שטיחי הטאטאמי - מחצלות המכסות את הרצפה; במקום משובצים פודיומים ייחודיים שמציגים את ההיצע היומי; הקירות מעוטרים ציורים וחפצי אומנות שנאספו על ידי משפחתה של צ'יאטיאת, ושילוט ביפנית של תחנות הרכבת של טוקיו משמש להפרדה בין ארבעת אגפי המטבח.

עוד בוואלה! אוכל

6 מאפיות ששוות ביקור בת"א

לכתבה המלאה
דה פייסטרי בוקס. יעל לאור
עיצוב נקי ושקט, וילד שמתנהג בהתאם/יעל לאור

באותו מטבח מייצרים מדי יום טארטים, ריבות, כריכים, שוקולד, קונפיסרי, לחמים ועוגיות מתוקות ומלוחות - חלקם בביצוע קלאסי ובחלקם משובצים חומרי גלם המזוהים עם המטבח היפני, כמו שומשום שחור, יוזו, אצות, מאצ'ה, תה ועוד.

פייסטרי בוקס, הוא הגשמת חלום, לא רק עבור כל ילד (או ילד בנפשו) שידרוך במקום, אלא גם עבור צ'יטיאת עצמה. מה שהחל בימי הקורונה כמיזם של קופסאות מעוצבות (ומכאן גם הנולד השם של המקום), עם מגוון דברי מתיקה ומגדנאות בהתאמה אישית, קיבל בחודשים האחרונים מקום של ממש, ולטעמנו, זה היה מהלך מתבקש.

"ב- The Pastry Box אני מבקשת, לראשונה, לצאת מהקופסא ולייצר תחת קורת גג פיזית את המפגש המרתק בין הקונדיטוריה הצרפתית לתרבות היפנית, החולקות הערצה לאסתטיקה, דיוק וחומרי גלם מעולים. עם הפתיחות שנוצרה ביפן למערב ועם התפתחות הפטיסרי גם מחוץ לצרפת מתקיים חילוף תרבויות מרתק שיבוא לידי ביטוי בחיבור בין דברי מאפה קלאסיים לבין שילובים יוצאי דופן. את אלה ניתן יהיה לחוות במקום או לרכוש במארזים בהתאמה אישית" מספרת נורית.

אז מה אפשר למצוא ומה כל כך מלהיב כאן? ההיצע היומי רחב מאוד ומשתנה מדי יום, אך בין רבי המכר תמצאו בגזרת הלחמים והמאפים: לחם קסטן מנומר - בצק חיטה בשלושה צבעים (32 שקלים),שכבר הפך להיות רב מכר המזוהה עם המקום, לחמניות מלון פאן יפניות - לחמניות 'ענן' רכות במעטפת בצק פריך מסוכר (14 שקלים), חד קרן שוקולד ומאצ'ה - לחמניית חלב יפנית בצורת חד קרן במילוי קרם מוסלין שוקולד ומאצ'ה (17 שקלים ליחידה), ויש גם עם מילויים נוספים.

יש מבחר עוגות וקינוחים משתנים כמו טארט ערמונים עם קרם מוסלין מרסלה וערמונים מסוכרים (9 שקלים לפרוסה, 350 שקלים לעוגה שלמה). סוגים שונים של שוקולדים ופרלינים.

מהלחמים המיוחדים נעשים כריכים טריים המשתנים גם הם, כמו חד קרן במילוי וואסבי, שמן צ'ילי, שמנת חמוצה ופטה, דבדבנים טרייים, מלפפון ונבטים. יש אגוזי לוז בציפוי יוזו ופטל (נמכר במשקל החל ממארזים של 30 שקלים), ריבות וממרחים כמו ריבת אננס ולמון גראס, ממרח שומשום שחור מתוק, ריבת תות שדה ובזיליקום ועוד. יש ארטיקים בצורות של חיות: גלידות תות בציפוי שוקולד בצורת חתול, גלידת וניל בציפוי שוקולד בצורת כף רגל חתול, קרמבואים בטעמים משתנים כמו קרמבו מרשמלו העשוי מגלידת מרשמלו מעושנת בציפוי שוקולד (18 שקלים), קרמבו מאצ'ה קפוא (15 שקלים) ועוד ועוד.

פייסטרי בוקס. דניאל לילה,
ארטיקים בצורות של חיות ועוד שלל הפתעותכשה/דניאל לילה

שלא תטעו, הקינוחים אמנם מלהיבים לילדים, אך בהחלט פונים גם לקהל יעד מבוגר, יש כאן מבחר נהדר של פחזניות ואקלרים, שנעשים נהדר על פי הכללים, בטעמים מפתיעים, שישמחו כל בן אנוש, גם כזה שחצה את שנות ה-30 והלאה.

קשה לכסות את כל מה שיש כאן לאכול בביקור אחד, ולכן רוב המבקרים במקום, גם מתפתים לארוז קופסאות הביתה. המקום עדיין עובד חזק מאוד במשלוחים, וניתן להתעדכן מול הצוות האדיב בוואטסאפ בתפריט היומי, ולהזמין משלוח. זה באמת אחד המשלוחים הכי מתוקים שאפשר לקבל במתנה או להזמין ככיבוד לאירוח, אבל שמעו לנו, אל תפספסו ביקור במקום הזה.


The Pastry Box, ריב"ל 7 מתחם יד חרוצים תל אביב, 054-800-8789

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully